fajn, tak sa nebavme o nemocnici, ale napríklad o hypotetickej situácii, keď niekto kúpi fabriku na poľnohospodárske stroje, zmení výrobný program na autobusy, cez politický a finančný vplyv vnúti tieto produkty za premrštenú cenu konkrétnemu mestu. Uvedené produkty sú nekvalitné, vysoko poruchové a náročné na údržbu. Mesto ich prevádzkuje na linkách verejnej dopravy, vozidlám (napríklad) praskajú rámy, až raz sa stane tragická nehoda, pri ktorej zomrie viacero nevinných cestujúcich ... otázky sú analogické ako pri mojom predchádzajúcom hypotetickom príklade ....
... áno, rozhodne s Tebou súhlasím, trest smrti je definitívny a neodvolateľný .... avšak ak niekto spôsobí svojim konaním úmyselne smrť nevinnému, tak nevidím dôvod, prečo by sa nad ním mala spoločnosť zľutovať ... a ak to zoberiem čisto ekonomicky, tak náklady na povraz či náboj sú rozhodne nižšie, než náklady na dlhodobú väzbu ...
.... áno, rozhodne s Tebou súhlasím, trest smrti je odplatou a výstrahou pre ostatných .... a pri trestoch za závažnú ekonomickú kriminalitu v súčasnosti platné tresty nie sú ani výchovné a už vôbec nepôsobia ako výstraha .... a tí, ktorí by mali stáť pred popravčou čatou či visieť na šibenici sa zatiaľ pravidelne spokojne promenádujú na plese v opere či podobných akciách ...
Nebude to tým že strategickou dopravou pre EU je koľajové doprava, čiže dá sa očakávať že do železničnej dopravyppôjde aj viac dotácií a aj naša vláda aj Jancura s tým dlhodobo kalkuluje...
áno nedotované IC pre ZSSK !!a čo si myslíš,kto je za RJ a ´Jančurom?? ako takúto odpoved by... som rád,lebo prevádzkovať zo stratou a mať vysokoluxusné autobusy s ktorými chce jazdiť ani nie za náklady ,to tiež by len blázon robil.....?
Jasne, to ze dobre kompenzuje je fakt (uvidime ako dlho to vydrzi - tu to mohlo byt motivovane zaujmom medii, islo sa nad ramec PP). Lenze ja ked si kupim listok tak chcem cestovat, nie byt kompenzovany
Nerozumiem celkom Tvojmu postoju. Ako si to vlastne predstavujes? Ved treba obcas aj otvorit oci. Momentalna situacia na Slovensku je taka, ze dotovane primestske BUSy (objednavane a subvencovane VUC) a dotovane vlaky (objednavane a subvencovane statom zastupenym MDVRR SR) jazdia na mnohych linkach subezne, t.j. ze vlak aj bus obsluzia na danej linke v rovnakom case rovnake uzemie. Naopak navaznosti jednotlivych druhov dopravy si minimalne. Neviem si predstavit, ze zrazu o mesiac by to bolo inak, ako navrhujes Ty. V momentalnej legislativnej situacii nie je mozne efektivne skoordinovat zeleznicnu a autobusovu dopravu, coho sme svedkami v mnohych regionoch Slovenska. Tak nejak to funguje v situaciach, ked je autobusova zastavka (pripadne stanica) v blizkosti zeleznicnej stanice (prip. zastavky). Zial vytvorit nadvaznosti vlak-bus a opacne je v pripade excentricky umiestnenych zeleznicnych stanic (napr. Roznava) alebo v pripade velkej vzdialenosti autobusovej a zeleznicnej stanice (napr. Plesivec) v sucasnosti obrovsky problem. Samozrejme, da sa tlacit aj na VUC (napr. formou peticie), aby taketo autobusy vytvorili, tam je vsak vysledok vopred znamy. Primestska dopava je cim dalej tym viac obmedzovana, zdrazuje sa cestovne pre cestujucich. V dosledku zavedenia bezplatnej prepravy zeleznicnou dopravou je mozne predpokladat aj urcite znizenie poctu cestujucich vyuzivajucich verejnu linkovu autobusovu dopravu (VLAD), co si zo strany dopravcov vyziada zvysene naroky na subvencovanie od VUC, pripadne dalsie zvysenie cestovneho. Samozrejme, vytvorenie integrovanych systemov by tento problem mohlo ako tak vyriesit. Na to vsak nie je na Slovensku vytvorene vhodne legislativne prostredie. Aby sa to mohlo zmenit, treba absolvovat cely legislativny kolotoc, co pri krokoch sucasnej socialnej vlady nepovazujem za realne. Preto opat pisem, autobus z hornej casti Dobsinej je v poriadku. Ale cestujuci, ktori chcu pokracovat vlakom z Roznavy maju ist z autobusovej na zeleznicnu stanicu taxikom? Prave o toto v peticii ide. Zavedenie vlakovych spojov na realne existujucich a prevadzkyschopnych drahach, comu momentalne nebrani ziadne legislativne obmedzenie a v suvislosti so zavedenim bezplatneho cestovania ani obmedzenie financne. To ze proti bezplatnemu cestovaniu je odpor, pretoze je to nezmysel, je pekne, ale na druhej strane, momentalne to je bezplatne cestovanie fakt a dovolim si tvrdit, ze tak skoro to zrusene nebude, pretoze dani politici by v tej chvili stratili doveru a podporu obcanov. Takze prave z tychto uvedenych dovodov povazujem danu peticiu za opodstatnenu a plne jej autora podporujem. Ak chces, vytvor peticiu za zavedenie IDS na Slovensku a taktiez budes mat moju plnu podporu. Ale napisat v momentalnej situacii ze autobus odvezie ludi z Dobsinej z horneho konca je absolutny nezmysel a cestujucim, ktori chcu pri svojej ceste dalej vyuzit aj zeleznicnu dopravu, je taketo riesenie uplne na prd, ked nemaju z konecnej stanice kam pokracovat. Je mi jasne, ze vlak je drahsi ako autobus, ale dovolim si tvrdit ze je to vo velkej miere sposobene tym, ze na Slovensku je cena za dopravnu cestu za priemerny regionalny vlak druha najvyssia v EU (prve je Taliansko). Peniaze za pouzitie dopavnej cesty dostava ZSR a vzhladom na momentalnu prevadzkovu situaciu na gemerskych tratiach (RV - Dobsina, Plesivec - Slavosovce a Lubenik - Revuca), na ktorych je zavedeny system zjednoduseneho riadenia dopravy, by to pre ZSR neznamenalo vyrazny narast nakladov, hlavne vdaka jazdiacej nakladnej doprave. Tym padom by zas bolo mozne znizenie dotacii zo strany MDVRR do ZSR, kedze tieto peniaze by dostali nepriamo cez ZSSK. To su vsetko argumenty, ktore hovoria jednoznacne za to, ze autora peticie treba podporit a v momentalnej situacii ide o najrychlejsie riesenie (aspon do casu, kym sa nezosuladi zeleznicna a autobusova doprava), ktore by umoznilo aj tazko skusanym obyvatelom gemera vyuzit bezplatne cestovanie, ale hlavne napojenie na zvysok Slovenska. Na zaver Ta prosim, aby si pri odpisovani na tento prispevok pouzil nieco vecne a nie len urazky, ako statocne predvadzas uz dlhe roky v diskusiach na iMHD.sk.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.