Obratisko sa samozrejme muselo vyhodiť kvôli tomu, že "odbornící" nepočúvali, že obratisko musí byť bokom a zaústené do oboch smerov. Stačí si pozriet pražské obratisko Hlubočepy alebo Dvorce - presne to sme tam potrebovali.
Takých renoncov je tam viac, aj tá úvraťová konečná je riešená veľmi nešťastne.
Mňa táto polemika vôbec neprekvapuje. My sme vcelku konzervatívna spoločnosť a na novinky sa skrátka chvíľu zvykáme. Obojsmerné električky sú pre Bratislavu potrebné a podobne ako všetky novinky (najmä tie staronové), to bude ocenené až po dlhšej dobe prevádzky a aj emócie opadnú. ? Maroša Schmidta si veľmi vážim pre dôležitú prácu, ktorú pre zachovanie nášho dizajnu robí, no jeho doménou je história a dizajn, nie technológia a budúcnosť. Jeho vyjadrenia beriem s nadhľadom, len ako hodnotenie na základe subjektívneho estetického dojmu. ?
V čase začiatku výstavby už bolo jasné, že mesto ide prerábať dokumentáciu a obratisko zruší. Išiel pokyn stavebníkovi obratisko nerobiť, lebo sa čaká na "zmenu stavby pred dokončením". Ale buď stavebník pokyn odignoroval, alebo ten pokyn reálne nešiel a iba sa to povráva (bolo to zbožné želanie).
Obratisko sa dodatočne z projektu vyhodilo, lebo to bolo najjednoduchšie riešenie, ako zabezpečiť plynulé pokračovanie druhej etapy. (Ináč by sa potom muselo prerábať a ak to pokračovanie bude do 5 rokov, ani by tam nebola dodržaná 5 ročná udržateľnosť zvyčajne požadovaná od EU).
Súhlasím, nové električky sú pekné. Nechápem prečo sa na verejnosti a najmä u odborníkov nepretriasalo, že vlastne v Petržalke obratisko vybudované bolo, ale !odborným" rozhodnutím ho následne (určite nie za malé prachy) zrušili. Dokedy budeme tolerovať neschopnosti platených úradníkov a nominantov mestských firiem? Ak už to obratisko bolo prakticky vybudované, mali sa nakupovať jednosmerné električky. V obojsmerných je málo sedadiel a kvôli obostrannosti sú proti sebe, čo väčšine cestujúcich nevyhovuje. Lenže kto by si z vedenia DPB vážil cestúcu verejnosť, pre nich je zaujímavé iba ich lóve a kšefty. Do budúcna už určite nakupovať iba jednostranné električky so sedadlami za sebou, potešilo by ma ak by aj boli rovnakej značky. A verejné obstrávanie za ďalšie eliny by sa malo začať čím skôr, aby sme mali obmenené všetky električky cez eurofondy najmä pri terajšej kríze eurozóny, keď nik nevie ako to dopadne.
Obojsmerné električky sa dajú v budúcnosti využiť napríklad na posilové linky, alebo vložené spoje počas špičky napríklad z Molecovej (kde nie je obratisko) do centra, pričom tam stačí dať jednu prepojovaciu výhybku a električka nemusí jazdiť v špičke takmer prázdna do Karlovky a Dúbravky. No a takto to môže fungovať na viac miestach Takže využiteľnosť tam je. A elktričky tu budú aspoň 30 rokov a kto vraví, že dovtedy sa nebudú budovať nové trate aj na miesta, kde nie je miesto pre obratisko?
A aby si bola spokojnejsia, predvcerom v noci dorazila 2. jednosmerna elektricka. Ano, to je ta co ma uctihodnych 69 sedadiel oproti obojsmerkam s 52. ?
Tych vyluk este len bude. Dalsi rok sa planuje etapovito Karlovka cim aj tych 30 obojsmernych bude malo pre petrzalsku a karlovesku vetvu. Dalsia vec - smer sedadla je castokrat ovplyvni aj koleso vozidla, ktore "vstupuje do interieru" ci sa robia tzv. "stvorky sedadiel" t.j. 2 a 2 oproti sedadla. Horsie by to bolo ak by to urobili ako v brnackych elinach, kde su sedadla bokom (chrbtom k oknu) a ti ludia potom uz zavadzaju uplne - sami sebe a este aj stojacim v stredovej ulicke.
Môžeš mi kludne tykať - možno som mladšia ako ty.? Chcela som sa vyhnúť tejto debate, lebo určite to tu už bolo X-krát preberané (nestíham to sledovať) a nechcela som otvárať prebratú tému. Mne sa tieto električky VEĽMI páčia čo sa dizajnu týka! Dovolím si povedať, že krajšie nemajú nikde v strednej Európe, ani v Nemecku. Dizajn je fakt veľmi vydarený. Komfort cestovania čo do hluku a otrasov je tiež vzhľadom na naše trate výborný. Ale komfort cestovania čo do pohodlia je zlý. Ja osobne by som tam hlavne nepchala 2 miesta na kočíky, ale iba jedno. Čo sa sedadiel týka, myslím si, že viac miesta by sa získalo umiestnením za sebou. Na každej strane v opačnom smere (v prípade 2-smerných vozidiel). Lebo človek si na dlhšiu vzdialenosť fakt chce sadnúť a tu proste ak nenastúpi na konečnej, tak nie je temer šanca. Chyba bola to, že sa nakupovalo toľko obojsmerných vozidiel. OK - na výluky, na Petržku sa zídu. Ale na to stačilo 20 obojsmerných (aj to je možno veľa) a zvyšok sa mali kupovať už len jednosmerné. Veď koľko výluk tu už len bude, keď sa zrekonštruujú trate a ako často budú? Bratislava ma na každom konci obratisko, čiže praktickejšie využitie majú jednosmerné vozidlá, ktoré sa mali kúpiť vo väčšine. Osobne si myslím, že tá obojsmernosť polovice vozového parku (nových vozidiel) bude nevyužitá. Nie som odborníčka - to ste tu vy chlapci - ale je to môj (ale nielen môj) názor.? ❤
V automate dostupne nie su (ide o obojstranny listok, takze ho nemoze vytlacit) a v stankoch tiez len minimalne. Najistejsia volba su predajne miesta DPB.