Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #221106:
Ok, takze sa ti zacne tlacit 20 000 ludi co chcu nastupit do autobusov a ty im budes vo dverach kontrolovat listky. Ak by to aj nebolo uplne blbe, tak do par minut dav tych revizorov zatlaci niekde hlboko do autobusu a tvoja kontrola skoncila. Zaroven cela idea ze posilovka sa zaplati z CL je smiesna, kedze velmi velka cast navstevnikov pravdepodobne ma PCL, takze trzba by bola 0,00. Apropo, PCL, celkom ma bavi predstava ze pri tych superrychlych EmTrest kartach sa kazdy cestujuci vo dverach zastavi na dve sekundy, kym kartu revizorovi nacita ? To by vacsina ludi bola doma rychlejsie peso.

Neviem co s tym ma organizator koncertu, objednavanie MHD a naplnanie verejneho zaujmu (akym su aj mobilita a kultura) je kompetenciou HMB.
Reply on: 810zssk #221105:
Riesi sa to, ze organizator si vybera 45 a viac eur za listok pre tisice ludi, a vobec ho nenapadne napriklad si zabezpecit posilovu dopravu.

Ulohou DPB je zabezpecit dopravu na zaklade objednavky od niekoho. Na 99% od mesta (aspon tak je teoria a financie). Takze ak chces nadavat, ze DPB nezabezpecuje narazovy dopyt, z ktoreho by mal cistu stratu (a ani v DPB nie je az taka tupa banda), mozes s kludom obvinovat bud Mesto (ze to nevie zabezpecit na kulturne podujatia a riesi voloviny typu L97) alebo organizatora, ktory vybera velke prachy, z ktorych by napriklad 50 centov z listka pre DPB nebol pre nich problem, ale im to je jedno, ich netrapi MHD, parkovanie, nic mimo koncertu 🙂
Reply on: MatejBA #221086:
Prepac, ale toto je fakt nezmysel. Vies si predstavit ako by to v praxi vyzeralo? To by si ludom akurat tak ukazal ze verejna doprava je shit a nemaju ju pouzivat.

Neviem co sa tu riesi. Proste je dopyt, tak ma byt pokryty. Bodka.
Reply on: Sommelier #221103:
Nie, to diskriminacne nie je, ked to pravidlo o povinnosti by platilo plosne na vsetky akcie od tej hranice. Alebo chces povedat, ze drtiva vacsina (ak nie vsetky) zakony su diskriminacne, ak je tam co i len 1 vynimka?

To tou logikou potom mozes povedat, ze poplatok za registraciu auta je diskriminacny, lebo neplatia vsetci rovnako. Alebo vyhradene miesta pre ZTP a cestovanie zadarmo v MHD. Rovnako ako rozne ceny sluzieb v BA a mimo BA. Alebo ako rozna vyplata na rovnakej pracovnej pozicii 🙂 (prosto cele zle)
Reply on: MatejBA #221101:
Imo bola. Na to aby čokoľvek nebolo diskriminačné je nutná čo celoplošnosť a nulová tolerancia, k čomu má zákaz hazardu o dosť bližšie ako požiadavka hradiť verejnú dopravu podľa kritérií typu "od istého počtu predaných vstupeniek".
Reply on: S499.1023 #221090:
v tomto prípade by sa mohli v Bratislave dnes inšpirovať a urobiť dnes večer veľkú raziu na nelegálne parkovanie .... v budúcnosti by stačilo urobiť už len kampaň s sloganom - "Nechoďte na koncert autom, dopadnete ako na koncerte DM v 2017" ....
Reply on: Sommelier #221099:
Nebola by o nic viac diskriminacna ako napriklad zakaz hazardu v Bratislave 🙂
Kinderko na 21tke. Takto sa robí zápis do Guinnessovej knihy rekordov 😃
Reply on: Ike #221094:
Lebo by tá požiadavka bola diskriminačná.
Reply on: MatejBA #221096:
... presne tak, neriesim skolsku besiedku so vstupnym 50 centov.

Najlacnejsi listok na DM stoji 45 €. A este budu mat aj nafigu pocasie, chudaci diviaci.
Reply on: Ike #221094:
Asi v tom, že to organizátorovi nikto nenariadil.
Reply on: dupe #221095:
Sice to je nasilu zasah, ale myslienka miestnej dane ci povinneho priplatku pri podujatiach nad urcitu hranicu ludi (a nasledna povinnost DPB na taketo podujatie zabezpecit adekvatnu dopravu) vyriesi oba problemy - ako dopravy, tak aj financovania 🙂
Reply on: Sommelier #221093:
Ked uz nic ine, organizator by mohol mat uctu k zakaznikovi. Co som uviedol je v prispevku nizsie je naplutie do tvare.

Mesto moze vydat nariadenie aby bolo povinnostou organinzatora zabezpecit kyvadlovu dopravu od zachytnych parkovisk ktoru si organizator objedna ci uz u DPB alebo inde.
Moze zaviest miestnu dan ze pri podujatiach ktore splanaju kriteria (pocet predanych vstupeniek, hromadne ukoncenie a narazova potreba prepravy velkej masy ludi,...) organizator odvedie z kazdej vstupenky par centov a mesto zabezpeci kyvadlo,...
Je predsa vzdy lepsie ked prepravujes vagon platiacich cestujucich ako dufat ze si 500 ludi kupi pocas sprintu na bus listok v jedinom funkcnom automate v okoli.
Reply on: Sommelier #221091:
V čom protizákonná? Len sa pýtam. Lebo v minulosti napr. Slovan ponúkal lístky na svoje zápasy s tým, že MHD bola v čase pred zápasom a smerom k štadiónu po predložení lístka zadarmo. Ak sa nemýlim, podobný systém bol aj pri MS IIHF 2011.
Reply on: dupe #221092:
A čo už má dpb alebo magistrát s organizáciou doprovodných služieb ? A čo má servisný poplatok predajcu s hradením dopravy na podujatie ? Či sa ktokoľvek rozhodne, že cestovné pridá ku vstupenke, je to čisto jeho vec, nikoho k tomu nemožno nútiť v rámci zachovania férových pravidiel na trhu, keďže sa jednoducho ohradí, že on musí a iní nie a súdy im dajú za pravdu. Čo je na tom na nepochopenie ?
Reply on: Sommelier #221091:
Tu ide o celkovu organizaciu takto velkych podujati. Kto bol niekedy na velkom koncerte vo Viedni a na Slovensku pochopi. Na Slovensku si zakaznik plati len za tlacenie na koncerte, inde aj za doprovodne sluzby. A jednou zo sluzieb je MHD v cene listka.
Ako Slovensky priklad uvediem (koncert dva dni pred poriadanim posunuty o hodinu aby stihli pred nim este jedno predstavenie. Koncert nakoniec zacinal s meskanim 2 hodiny, predali viac listkov na sedenie, narychlo bolo treba pridat rad skladacich sedadiel. Neuveritelny zmatok.
Druhy priklad - predalo sa viac listkov na statie ako bola kapacita, kopa ludi sa z tunela v stadione na travnik ani nedostala.
Treti - komorny koncert, na balkone kam sa listky nepredavali a nebol usposobeny na sedenie hulakali divaci ktori sa tam dostali cez organizatorov a bez platenia...
Posledny - koncert pod holym nebom - v bufete beru len vlastne karty s nabitym kreditom, treba urobit kolecko: zaregistrovat kartu, zaplatit za nu zalohu, dobit kredit - postavit sa do hodinovej fronty na jedlo, dalsia fronta pitie, vratenie karty, vratenie zalohy. 20.000 ludi, 2 bufety, 1 miesto na dobitie kreditu. )

Nechcem generalizovat ze vsetko na Slovensku je zle a na zapade super ako sa to casto deje, vychadzam len z vlastnych zazitkov.

Protizakonna poziadavka - Eventim pyta 1€ ako servisny poplatok za vygenerovanie PDF vstupenky, pricom na predajnych miestach sa plati LEN 50 - 70 centov, priestor na par centov za listok na MHD tu je.
http://www.eventim.sk/tservice.dll?affiliate=SL1&doc=feature%2FhelpContact%2Fdetails&fun=thelpcontent&hilfeid=8837 Len treba chciet. Organizatori - mesto - dopravca
Reply on: dupe #221088:
Drobný detail, úplne správne to nie je ako dosiahnuť, keďže takáto 'požiadavka' by bola protizákonná
Reply on: MatejBA #221081:
By ma zaujímalo, či tých niekoľko desiatok vlakov metra z koncertu AC/DC v Prahe (alebo stovky električkových spojov z koncertov Rolling Stones) musel organizátor objednávať a platiť "lebo by si tam nikto necvakol lístok". Vodiči samozrejme nikde parkovať zadarmo nemohli, policajti ich vyháňali a v rádiu aj v tlači bola veľká kampaň "Choďte na koncert MHD, aj tak nezaparkujete".
Reply on: dupe #221088:
tak to funguje X rokov vo Viedni ? Tam akurát po Madonne ani posilové metro nestíhalo. O "električke"do BA ani nehovorím ?
Reply on: david1 #221087:
Co riesite. 30 centov z kazdeho listka na koncert poslat automaticky DPB. Listok na koncert by platil zaroven ako listok na MHD dajme v case tomu 4 hodiny pred koncertom a 2 hodiny po.
K tomu samozrejme adekvatne zabezpecena kyvadlova doprava k zachytnemu parkovisku...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement