Pred uzávierkou Špitálskej bola L9 od 4:30. To sa tam aj určite obnoví.
L5 prvá až o 5:18. Teraz s L3 je to lepšie od 4:55.
No od Vazovovej od 4:08 no tam sa nemáš ako dostať...
Dobrý deň, ja som len touto cestou chcela poďakovať vodičovi linky 4926, ktorý našiel a odovzdal späť mojej mamine mobil, ktorý vytratila dnes v linke 68. Vrelé ďakujem
Teším sa, že stretávame aj dobrých ľudí.
To co navrhujes na L3 je vlastne to co je teraz v Ruzinove na L9. A tak je to podla mna dobre, cize tu L9 by som nemenil.
Zakladom je podla mna aby interval medzi poslednou elektrickou a prvym autobusom nebol interval vacsi ako 60 minut (detto rano opacne), idealne ale by bolo mat tam do prveho nocaku 30 minut (az potom 60) - samozrejme tam uz nie je problem aby medzi poslednou elektrickou a prvym nocakom bolo 40, ako to vychadza napr. v Ruzinove.
Tá 9 je kvôli kombinovanej výprave, aby boli v Ružinove nové vozy, ktoré sú zatiaľ iba v jednej vozovni. Keďže do 22.50 hod. jazdia riadne denné spoje, tak aj tie škodovky sa musia nejako z Ružinova dostať na Trnávku. Takže súhlasím, že Ružinovu celkom príde vhod, že ich o 22.59 a 23.29 odvezie električka až do mesta – na Račianskej radiále majú cestujúci možnosť cestovať len po Vazovovu, prípadne vychytiť kreatívny prestup na Blumentáli na jednu z tých dojazdových devín. Na Vajnorskej pridali N53, inak tam bola tiež riadna diera, a od Zátišia sú dojazdy opäť len po Vazovovu. Karlovka a Petržalka majú tiež výhodu, že električky pri ceste do vozovne musia ísť cez centrum mesta, takže majú spojenie do centra mesta aj po 23. hodine a to celkom luxusné.
Ale napríklad na Račianskej by sa to dalo vyriešiť od novembra tak, že každý druhý dojazd L3 by šiel cez SNP (čo by síce ešte viac predražilo dojazdy a výjazdy L3 predstavujúce ročne cez stotisíc vzkm), čo by cestujúcim dosť pomohlo.
Tá L5 bola prvotne až do Dúbravky po spustení nového linkovania klasicky s T6 potom jeden čas už iba po Poštovú a potom úplne zrušená. Teraz ide z Rače posledná už o 22,44.
Istý čas sa L3 točili až na SNP.
Tak to preco to tak funguje neskumam, ale nesnazil by som sa to cielene znefunkcnit Aj ked teda mne sa zda ze nejaky cas dozadu tu niekto z autorov vtedajsich CP uvadzal ze zamerne spravili pri nejakej kombinovanej linke (JD+Kraksnany) obehy tak aby vozy koncili na "zlej" konecnej a boli tam este tie vecerne spoje. Ta vecerna 5 je zrusena preto ze ju uz nejazdi JD, nie? Ja by som rad videl tu 3 o 23:05 ist po Kamenne nam (alebo vsak kludne aj do Petrzalky, prichod 23:36 nie je tak desivo neskory).
Ale najlepsie a systemove riesenie by bolo, keby sa konecne skompletizovali rozjazdy. T.j., aby aj na 23:30 a 0:00 prichadzali nocaky na stanicu. Potom sa elektrickami netreba prilis zaoberat.
Ono to funguje iba vďaka chýbajúcemu trianglu na Trnavskom. Zabudni že chceli vyplniť dieru v intervale..
Z Rače zrušili dávnejšie poslednú L5 vedenú po Poštovú kde si chytal rozjazdy na Hodžovom a dojazdy do polnoci po Račianske či Vazovovu sú tiež len vďaka výprave z Juráku.
Kedysi nevedeli ani napasovať Račianske dojazdy k dojazdom L8 na Vazovovej čo sa točila na Kamennom do polnoci. Čakal si tam 13-14 minút resp sa stretávali v triangli na Vazovovej.
Vajnorskú už poriešili doplnenou N53 z L53 o 23,30.
Toto by stačilo aj z Rače končiacou L65 či L56 na N55. Z Ružinova napr. z L67,87 na N70.
Vsak prejazdy su rozne v celej sieti, ale je snaha ich minimalizovat. Chcelo by to vyhodit tie zbytocne osoby ktorych ulohou je dnes akurat tak prehadzovat grafikonistami pripravene data do X cestakovych softwarov a za ustrene peniaze zakupit poriadny software pre grafikonistov. Ti by nasledne mali nastroj kde mozu planovat prevadzku ovela efektivnejsie (dalsie usetrene peniaze!) a priamo z toho SW by nasledne jednym kliknutim generovali aj ZCP, aj vsetky ostatne vystupy (PP, GTFS, atd.).
Veď už prejazďovali L6/9. Skôr sa im nechce...
Chcelo by to tam mať aktívneho programátora a fanúšika MHD čo by sa s tým vedel vyhrať.
Trojtýždňová výluka pri L51 bude pomaly aj končiť a stále sa jazdí z cieľom Vozovňa Krasňany. Pritom to bolo neprejazdné aj pre peších. Čiže si sa mohol pekne odviesť po polhodinovej vodičovej pauze naspäť na Riazanskú a odtiaľ na električku.
Problem je ze medzi 23:00 a 24:00 ide z Ruzinova len jedna 9ka cez mesto a to ta o 23:29. Tu nemozes viest priamo do Kraksnan, lebo by vznikol rovnaky stav ako v Raci, kde je interval medzi poslednou elektrickou a prvou N55 dlhsi ako nasledny interval N55 (t.j. cez 60 minut). V Ruzinove by to bolo 70 minut (23:59 - 0:09). Z mojho pohladu je sucasny stav v Ruzinove vyhovujuci z pohladu toho ako to jazdi - viac-menej polhodinovy takt do polnoci, potom hodinovy (22:59, 23:29, 0:09, 1:09...).
Blumentál včera nebol a na Vysokej svieti panel iba z jednej strany v oboch smeroch. Tam som ciel večer nemal ako overiť. Už sa jazdilo iba po Vinohrady.
Som netušil že sa to programuje osobitne. Bol som v tom že ide iba o zobrazovač riadený centrálne.
Tak potom by mali promtne zadať oznam na Legionárskej o neobsluhovaní zastávky L21,210 .
Na paneli svieti iba čas..
Keď je reč o tabuliach, tak tieto tabule od Hermana, ktoré si niekto pretlačil, to je jedna veľká katastrofa. Je polovica augusta a tabuľa na Račianskom mýte v smere na stanicu ešte ani raz nesvietila, tabule náhodne vypadávajú a strácajú príjem dát (Vysoká, Blumentál), svietia na nich všelijaké bodky a čiarky alebo rovno matrix (Dúbravka).
Pokiaľ ide o dojazdy L9, samozrejme to malo byť označené ako L8 a niekto bol zase neschopný to takto urobiť do grafikonu, ale oveľa jednoduchšie by boli tieto posledné dojazdy do Krasňan, aby sa ušetrila zbytočná zachádzka cez mesto, a dojazd na Trnávku urobiť z KV po riadnej trase po Trnavské mýto. Čo sa týka šípky, tak to je proti vyhláške č. 351/2010 Z. z., ktorá hovorí, že vozidlo má byť označené zvonku číslom linky alebo iným označením linky (šípka nemá cestovný poriadok a nie je označením konkrétnej odlíšiteľnej linky).
To idealne a jednoduche riesenie by vydrzalo zhruba mesiac kym sa neotvori Spitalska.. Ale v DPB zial maju paniku z prejazdov, takze sa to nestane (hoci by to sadlo viacerym linkam).