Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #251485:
Nedá sa to z brucha vypočítať kvôli stropovaniu. Ak DPB spraví málo veľkých transakcií, daň bude relatívne nízka v porovnaní, ak by spravil veľa malých transakcií pri rovnakom obrate.
Reply on: andy27 #251479:
No počkaj, toto je veľké nepochopenie problému s transakčnou daňou. To nie je len tých 0,4%. Na rozdiel od DPH ktorá sa platí až na konci, či iných daní kde si vieš odpočítať náklady, transakčná daň sa bude platiť v každom článku dodávateľského reťazca znovu a znovu, celkové navýšenie nákladov pre DPB z dôvodu transakčnej dane teda bude ďaleko vyššie než len 0,4% ktoré na dani priamo zaplatí DPB.
Reply on: samkoh #251483:
To by si výrazne zneprehľadnil a skomplikoval systém a vytvoril výnimku zo systému. Podľa mňa sa nemalo zdražovať tak často (samosprávy musia mať nejakú rezervu na premostenie počas zvýšenej inflácie) a hlavne sa konečne mala meniť sadzba parkovného. Je veľmi cynické od vedenia mesta, ktoré samo seba deklaruje ako pro-udržateľné v oblasti mobility, že všetko hodí na tých cestujúcich, ktorí sú cieľovka. Trochu to pripomína hospodárenie štátu.
Keď už chcú zase zdražovať bratislavskú MHD, bol by som za obnovenie 15-minútového lístka, ktorý by neplatil v zóne 100. Nemyslím si, že je správne, aby človek idúci z jedného konca dediny na druhý, prípadne medzi susednými dedinami, platil ešte viac, než súčasných 1,10.
Tak sme dostali darček od nášho Ježiška z magistrátu predčasne 😍 Je to veľká topka najmä v tom, že vždy keď nastane prúser tak za to môže buď covid, alebo Matovič alebo najnovšie konsolidačný balíček 😂

P.S. Už teraz je veľká sranda porovnávať cenu za MHD v iných hlavných mestách v EÚ v pomere k priemernému mesačnému platu v danom meste a totálne to vyvracalo tú populárnu demagógiu, že BA má lacnú MHD ale budúci rok to už bude úplná bomba 👍😂

https://www.forbes.sk/bratislavu-caka-kvoli-konsolidacnemu-balicku-drahsia-mhd-rocna-elektricenka-bude-stat-263-eur/?fbclid=IwY2xjawHIItNleHRuA2FlbQIxMQABHdwS4G7Zlv3K20RviCE4YmYBd44QXWu11nUP5TWROuo0kYkIWc7IgUX4Og_aem_d0tsw-g54poYVbwV3915cw
Reply on: andy27 #251479:
Transakčná daň možno nebude a hoci ju považujem za hlúposť, nie je to game changer. Pri tvojom ročnom výpočte sa bavíme o hodnote zodpovedajúcej približne 480 vzkm denne, pričom DPB spraví denne v priemere okolo 100.000 vzkm. To by sa malo vojsť do zvýšenia cien pre cestujúcich.
Reply on: N/A #251478:
Na 61 sa z pohľadu intervalu nič nemení, len sa menia poradia na odchodoch...Ak som dobre kukal, tak každý voz bude robiť 2 kola L40 a potom 1 kolo L61 a zase potom 2kola L40
Reply on: Ike #251477:
DPB postihne najmä transakčná daň. Nevidím im do účtovníctva, ale ak majú ročný obrat 43 mil €, transakčná daň je 0,4%. Ak by abstrahovali a povedali, že sa bude platiť s celého obratu, tak je to ročné 172.000€. Za rok 2025 to bude ale len 3/4, lebo platí až od 1.4., čiže 129.000€. Samozrejme, výbery v hotovosti sú zdanené vyššie a sú tam aj horné obmedzenia, ale nepredpokladám, že by toto predstavovalo významné čiastky.
Reply on: Petto #251463:
Ale tým pádom, prišlo k oslabeniu aj na linke 61? Či? Linka 61 je plnšia cez víkendy než taká linka 40
Reply on: Petto #251476:
Nie som fanúšik konsolidácie a rozhodne nie týmto spôsobom. Ale ak je DPB plátca DPH a predpokladám, že drvivá väčšina dodávateľov tiež, tak sa to hospodárenia nedotkne takým spôsobom, ako konečného spotrebiteľa. O čo viac DPB na DPH zaplatí o to menej musí zaplatiť finančnej správe.
Reply on: david11 #251475:
Akekolvek prilepsenie je uz myslim dost nerealne co nas caka od Noveho roku vdaka DPH a inemu.
Na zaciatok by sme mohli zacat rok 2025 aspon s klbakmi 60,70 celotyzdenne.
Reply on: Klepeto #251472:
L50 je problém hlavne 15 min. ráno cez prázdniny. Cez víkend by sa tam hodil 10 min. (12 min.) v čase 12-18h. L40 odkedy jazdí k Eurovea a dokončili Nivy a plní sa postupne zóna Chalupkova vozí omnoho viac ľudí. Keby nebol na Vajanského nešťastný cyklo pruh ale kombi bus + cyklo bol by som za jej predĺženie až pod most SNP.
Reply on: Klepeto #251472:
50tke staci hlavne aby tam nenasadzovali SOR, v ktorom sa neda ani pohnut ked je plny voz. A este ked sa tam vopchaju 3 kociky tak RIP SOR a priestor na statie.
Reply on: 810zssk #251470:
Po novom je to vo vyhláške

"Zmeny v cestovnom poriadku vstupujú do platnosti najmä v termínoch zhodných s termínmi zmien cestovného poriadku železničnej dopravy; to neplatí pre medzinárodnú autobusovú dopravu, dopravu na špeciálnych dráhach, dopravu na lanových dráhach a dlhodobé významné zmeny v rámci systému dopravnej obsluhy, napríklad uplatnenie princípov plánu dopravnej obslužnosti."
Reply on: david11 #251471:
Od Eurovei možno, ale od ASMN je to poloprázdne až prázdne smer Eurovea aj v týždni, nie len cez víkend. Keď to na hrane komfortu zvládal sólo voz 12 m s 10 min. intervalom a ešte so znížením priestoru v salóne skrz ten smradľavý motor, tak to musí zvládať v tých exponovaných časoch aj kĺb s týmto 10 min. intervalom. Taká L50 pri tom 15 min. intervale cez víkend, ktorá spája 2/3 nákupných centier čo sú v meste by potrebovala skôr posilniť.
Reply on: Klepeto #251469:
Pár krát som s tým išiel poobede cez víkendy a vzduch to práveže nevozilo vôbec. Od Eurovei to pekne bralo prichádzajúci dopyt a od Bus stanice tiež pristupovalo dosť ľudí. Kedysi za čias 210 to vozievalo vzduch pri 12 min.int. v trase stanica - stanica.
Reply on: david11 #251468:
Hej, ale tiež nie je ideálne robiť bordel každé dva mesiace. Navyše keďže v normálnom svete (u nás veľmi nie) sa so zmenou CP regionálnej dopravy upravuje aj MHD, tak je logické robiť úpravu k spoločnému termínu.

Nebolo v nejakom dokumente DPB stanovené že zmeny ktoré nie sú vyvolané externými faktormi sa robia k decembrovej a júnovej zmene, alebo k 1.9.?
Reply on: Ma178rek #251464:
Bol a bude aj teraz pred sviatkami. O čo je horšia taká L96, ktorá má navyše ešte horší interval a sólo vozy cez víkend? Tu naozaj už od zaradenia kĺbových trolejbusov postačoval 10 min. interval. Však to tam vozí cez víkend hlavne vzduch.
Reply on: 3pa3ck3 #251466:
15.12. sa robia veľké zmeny. Lokálnu MHD vedia zmeniť kedy chcú a prispôsobiť akt. potrebám.
Bratislavskí mestskí poslanci schválili rozpočet, počíta aj so zvýšením cestovného v MHD od marca.
https://e.dennikn.sk/minuta/4357443

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.