Ferro #2853): Okrem Ikarusov 280/283 (a ich dalsich odrod, ktore u nas nejazdili) a Karos SM 16.5, ktore maju pohananu 2. napravu (a samozrejme Klbovy RTO-Jelcz tiez), maju uz vsetky klbove vozy hnanu 3.napravu - tzv. tlacna koncepcia. Jej nutnost vysla z umiestnenia motora vzadu u kratkych vozov a naslednej snahe o unifikaciu klbovych vozov s nimi. Funkcnost tejto koncepcie bola overovana niekedy koncom 70-tych a zaciatkom 80-tych rokov, a zistilo sa, ze to (kupodivu) nema (pri spravnom rozlozeni hmotnosti a umiestneni tazisk a naprav) o nic horsie vlastnosti ako koncepcia motorak+naves, takze sa zacala pouzivat hromadne, a myslimze umiestnenie motora vzadu je tak vyhodne, ze uz vozy s inou ako tlacnou koncepciou takmer nenajdes :))