SdF:
k tym nizkopodlaznym autobusom:
Mysly si, ze vsetky nizkopodlazne aututobusy trpia problemami typu: nedam si tam ani nohy, mala kapacita, hlucny motor. Jediny bus ktory je naozaj dobry je Solaris, lebo tam je dost miesta na nohy, je tichy a naozaj pohodlny aj pre obsluhu. Ale pri tej cene by som to aj cakal.
Tema nizkopodlazne trolejbusy:
Podla mna je najlepsia pre BA Skoda 21 a 22 Tr. Preco je 21 Tr najlepsia? Nuz v Brne som sa s nou viezol a tu su dovody:
1. Vysoka kapacita (na rozdiel od autobusov) pri zachovani relativne "kratkeho" vozidla (ziadne 15 metrove monstrum)
2. Pohodlny interier.
3. Velke a najma siroke dvere - naozaj obrovske plus pre Skodu (okrem Skody ma dostatocne dvere Solaris, aj ked nie su take siroke ako na 21 Tr).
4. Tichy chod (aj s Rabou).
5. Velmi inteligentne vyrieseny interier a usporiadanie sedadiel odpoveda dnesnym predstavam moderneho vozidla (aj ked mi ten komin oproti duhym dveram vadi, ale to sa da prehliadnut).
Napriek tomu, ze pri tretich dverach je jeden malicky schodik si myslim ze trolejbusy 21Tr predstavuju spicku vo svetovej produkcii trolejbusov a robia znacke SKODA dobre meno. V Skodovke maju predsa uz dlhorocne skusenosti s trolejbusmi a tak sa nemusime cudovat. Fakt by som si prial aby aj u nas boli 21 Tr a 22 Tr, ale pri sucasnom stave (najma financnom) je to zatial sen.
Bon-Cu:Ale ten "curaci kanal" nie je na Hlavnom námestí ale ulici...to je vlastne uplne jedno ale tento nemenovany pan od nas odisiel a teraz ho mate na krku vy!Mi tu nechceme dalsie dlhy a metro ako to volakto navrhol!Co keby ste chvilu splavovali kanal,piekli makovnik a jedli klobasky rozvesane po stromoch aj vy (a to si este pockajte na makarenu).
d3k0-Ja by som este navrhol nakup peknych a zachovalych socialistickych suprav metra z Prahy...
Kockac - Len sa smej al sa secko podari (a to neverim ze as podari), tak budeme mat za to zadlzenie aspon metro...vzdy lepsie ako sa zadlzit a vybudovat na hlavnom namesti "curaci" kanal
SdF: Ja som mal moznost ist aj Ik412 aj Citybusom a co sa tyka usporiadania sedadiel sa mi viac paci Citybus. Skoda, ze som tu nebol vlani, ked sa tu skusal Solaris, takze ten posudit neviem.
Andrejka: Pod hlavnym menu cestovnych poriadkov a aj na uvodnej stranke mas zoznam dni a liniek, pre ktore platia prazdninove cestovne poriadky. Konkretne linka 78 chodi vo stvrtok podla poriadku platneho pre skolsky rok.
Skolske spoje su linky, ktore prevazaju skolacikov Ale nerozumiem velmi tej tvojej otazke, skus to lepsie vysvetlit.
Co sa tolerancie tyka, spoj nesmie odist skor a mal by odist s max. 4-minutovym meskanim. Ale vie to nastvat aj mna, hlavne rano cez vikend (2-4 min.).
ahojte, prosim vas, co su skolske spoje? potrebujem sa vo stvrtok rano dostat na hl. stanicu dakym prvym spojom, a kedze su prazdniny, skolske spoje nechodie. konkretne ma zaujima 78. diky
Este k teme Renault/Karosa Citybus, urcite ho nemozno doporucit do Blavy. Kapacitne je na tom minimalne rovnako zle ako Ikarus 412. To je vseobecny problem nizkopodlazakov...(ma strasne maly priestor na sedenie, osoby nad 1,8 si skladaju nohy) Mne osobne sa javi kvalitativne na rovnakej urovni ako Ikarus 412, Rozmiestnenie sedadiel je skoro rovnako zle ako na Ikaruse! Okrem toho sa obavam zivotnosti, ktora by mohla byt v tomto pripade max 6 rokov. (tie v Prahe z r 1998 su uz poriadne opotrebene, vybyte tlmice, rozlicne vrzgave zvuky, ale aspon motoricky OK...)
Hlavny rozdiel tvori cena ktora sa pohybuje na urovni takmer 11 mil Sk. V tomto pripade je jasny vitaz Solaris Urbino 15, ktory sa kapacitne vyrovna minimalne beznym kratkym busom, ma najkvalitnejsie spracovanie int/ext. a najtichsi motor... no a nakoniec ta cena, ktora je podstatne vyhodnejsia!
Tolko k nizkopodlazakom vhodnym pre Bratislavske podmienky!!!
Bon-cu #6386: Kosice su uz zadlzene (vdaka radsej nemenovanemu R.S.). Teraz to zjavne caka Blavu
hmmm #6379: Nemyslim si, ze by vsetky 14Tr boli take roztrepane... skor je to problem len na Slovensku (u nas je rozbite vsetko :().
All: Neviete niekto, ake su "povolene tolerancie", co sa tyka presnosti prichodu na zastavku? Lebo v poslednej dobe chodia busy obcas aj o 2-3 minuty skor (co nastve, ak musim na taky prestupovat) a chcel by som raz vynadat dispecerom, ze co tam robia a ze si nevedia okontrolovat vodicov, ale nechcem, aby mi povedal, ze "viete, pol hodiny hore-dolu, to je este v ramci tolerancie" alebo nieco take. ;-)))
pre upresnenie k strojčekom mikroelektronika:
ten geniálny vynález od firmy R&G Mielec sa vlivom svojho kvalitatívneho prevedenia a vandalizmu už pomaly míňa a NAŠŤASTIE sa už nevyrába, takže sa bolo treba poobhliadnuť po ich nástupcovi. Zatiaľ, čo so súčasnými strojčekmi boli len problémy, strojky od Mikroelektroniky sa osvedčili všade, kde ich prevádzkujú. Len škoda, že zodpovední pohlavári DPB na to neprišli na prelome rokov 1999/2000, keď si vymysleli prechod na súčasný tarifný systém. Mimochodom: porovnajte mechanické a elektronické prevedenie poľského označovača s čačkou-mačkou od Vietnamca na Miletičke. Ten vietnamský priekupník z toho vyjde podstatne lepšie...