Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

#12989 J: Chod sa prosim pozriet hocikam inam, co su to ciste vozy. Z vonku sa v zimnom obdobi casto zaseru busy, to chapem, ale eliny by mali byt ovela cistejsie. A o vnutrajsku nehovorim. Si pozri rohy okien a celkovo rohy - vsace zazrata spina - za dverami a tak. A tiez - teraz neviem, kto to uz pisal, tak to neber na seba, plynaky niektore ktore sa rekonstruovali, tak zvnutra vobec nevyzeraju, ze by tade reko presla. A co som si vsimol, tak casto obkad stropu je povodny, len niekedy aj vycisteny. A pri niektorych kratkych drakoch ani len vycisteny nie je. Zvonku ten bus este chvilu vyzera, ako novy, ale zvnutra skoro ani jeden 😞.

Vlk: SlovakiaBus je na tambusoch preto, ze az na par kusov, sa niektore vyrobili priamo v DPB, min. aspon zmontovali. Viem, ze jeden kus bol aj na veltrhu v brne pred par rokmi prezentovany ako slovensky vyrobok, ci tak nejak.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

papyr: No ja som to porovnaval len s BA, ak si si vsimol. Takze, ked zase budem mat cestu cez nemenovane mesto 🙂, tak sa rad stavim. Mozno sa ti aj ozvem, ak budes tam. Ale cestu tam v najblizsej dobe neplanujem - aspon, co viem.
m@rtin #13015: Si netvrdi, ze nocna doprava nie je potrebna, tvrdi to magistrat. A peniaze, ktore dava magistrat DPB, su, pokial viem, ucelovo viazane, t.j. na nocnu dopravu nic. Preco tomu tak je, netusim, ale musim sa priznat, ze ma nenapada iny dovod ako praca, ehm, silnych zaujmovych skupin.
PS: Okrem nazoru, ze v tomto pripade places na nespravnom hrobe, s Tebou bohuzial musim suhlasit. :(((
Ad lanovka Tatr. Lomnica: Pokial viem, tam boli de facto 3 lanovky: kabinkova TL - Skalnate Pleso, visuta TL - SP a visuta SP - Lomnicky stit. Posledne dve sa vzdy pisali spolocne, co mi doteraz je cudne - fyzicky nie su spojene a tusim ani spolocny listok sa nedal kupit. V sucasnosti je visuta lanovska TL - SP mimo premavky a podla toho, co som pred ca 2 ci 3 rokmi videl, tak definitivne. (PS: pokial moje znalosti cestiny stacia, iba = pouze, jenom.)
Juro: Bohuzial, hromadna doprava je vzdy stratova. Cize bez objednavok = penazi sa jazdit nebude.
Reply on: Andy #13033:
435ky umyva Tomas ;-P
a este treba dodat, ze v tom nemenovanom meste (presovskom) jazdia vsetky autobusy a trolejbusy v jednotnom mestskom natere a zastavky tam hlasi aj ten najposlednejsi Ikarus...
Juro - #13037: Nie je to celoslovensky problem, je to problem Bratislavy. O jednom slovenskom meste viem, kde maju vsetky vozy ciste. Len uz sa po stodvadsiaty raz nechcem chvalit, preto nepoviem, o ktore mesto sa jedna 🙂

A pre cestovatela Anndyho #13043) - v onom nemenovanom slovenskom meste sa stretnes okrem vseobecnej cistoty vozidiel i mesta s nasledujucimi vecami, ktore si obdivoval v CR: vsetci vodici maju uniformy, existuje doplnkovy predaj CL aj ta hlaska "davajte si pozor na svoje veci".
Nenajdes tam napr. 21/22Tr, pretoze na to su treba peniaze a tie na Slovensku casto chybaju, ale uniforma, doplnkovy predaj a cistota nestoja skoro nic, tak preco ich nezaviest...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Mala oprava:
Karlovarske 280-ky. To s tym letom - v lete jazdia aj cez vikend, inak v zime len cez tyzden. Tych 100km/h - to je medzimestska verzia - maju inu prevodovku, ako mestske. Ale maju rovnake motory.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Cafte lidicky. Tak som mal zaujimavy predlzeny vikend (piatok - pondelok). Bol som si omrknut mne doteraz nezname vozidla MHD a dopravne podniky. A zistil som, ze mi je smutno, ked vidim, to co vidim tu v BA 😞.
Bude do dlhe, tak prosim sorry, za dlzku.

Najvacsi zazitok mam z ostravy. Jednak som sa povozil v Astre, dalej v Tri-u - na Trollino som mal smolu - mal nejaku vaznu poruchu a mali okolo neho zhon, takze ani vo vozoni, ci kde sa nedal pozriet 😞. Musim povedat, ze Trio je hodne podarenejsia verzia Astry. Jednak, co sa tyka designu, ale hlavne, je dost rozdiel viest sa v Astre a Triu. Skodovka ma fakt na male. Dalej som sa (asi ako posledny z ludi, na tomto fore) konecne odviezol 21Tr. Ale sa priznam, ze som sklamany. Je vidiet, ze je to uz 10rocny model a nejaka omladzovacia kura by sa mu rozhodne hodila. Jedine pozitivum, ze je tichy (defacto ho vobec nie je pocut), ale inak nic. Pre nedostatok casu som sa nestihol zviest 17Tr, ale aspon som ho videl par krat ist okolo. No a dalsou ukazkovou vecou su troleje + vyhybky. Ti co poznaju len BA pomery by sa urcite nestacili divit. Defacto tam troliky brzdia iba, ked maju prekazku v ceste, alebo idu zabocit, alebo zastavit na zastavke. Inak idu plynule, rychlo a jemne, u nas nepoznane :((((. Cez vyhybky idu full rychlostou - treba vidiet.

Solarisy 12 a 18m a ine busy som vynechal uplne - viem si predstavit, ake su. Potom som sa vrhol este na elektricky a trate. Je zaujimave, ze tam maju skoro vsetky T3 rekonsturovane. Fakt je rarita narazit na obdobny hnoj, ako u nas. A klasicky rozchod + udrzba trati robi svoje. A mozno tiez aj zeleznicny profil. Napr. som sa dozvedel, ze setria naklady aj tak, ze kupuju vyradene kolajnice a prazce od Ceskych drah. Teda samo, ze prejdu dokladnou kontrolou (RTG a spol.). T3 maju roznu uroven reko - ale interier maju vsetky rovnake, dobre sedacky, vsade buse panely, o hlaseni zastavok urcite nie je pochyb. Niektore, asi lacnejsie reko maju aj vpredu len buse panel s cislom (ako u nas a inde vzadu), novsie maju upravene aj celo. Co ma dalej "zarazilo" bola cistota - jednak vo vnutri a tiez aj zvonka. A to vsetkych elin bez vynimky. O doplnokovm predaji "jizdenek" ani nehovorim. Taktiez vsetci vodici maju uniformy a posobili slusne a elegantne. dostala ma hlaska pocas jazdy, ze prosia cestujucich aby si dali pozor na doklady, ze sice policia pracuje na naprave, ale aj tak... 😃 Teda nieco v tom zmysle. Taktiez bolo prijemne vidiet na viacerych vozidlach obycajny napis "Nastupte prosim, mame spolecnou cestu". Na niektorych dlhsich zastavkach (elektrickovych) mali aj napisy pre cestujucich, ze zastavuju az dve supravy. Fakt su to detailisti. Taktiez dobry system - niektore zastavy boli spolocne pre eliny a t-busy. Napr. t-bus len zrazu zasiel na kolajnice a zastavil pri klasickom elinovskom ostrovceku. Fakt genialne a jednoduche. Vacsia cast trate bola na samostatnom telese, zvacsa odkryty zvrsok. Tiez som si bol pozriet tu mimomestsku elinovu trat. Zabudol som nazov. Chodi tam linka c. 5 a premava vlastne z ostravy cez par dediniek - pomedzi polia, defacto v horach. Naozaj krasne a nevsedne. Je to jednokolajka, jazda trva tak cca 20min, podla CP 17:). Ak som dobre spocital striedaju sa tam dve supravy T3 a vzdy sa v jednej zastavke minu. Naozaj uchvatne - vystupite na konecnej - v okoli su len chatky, hory a vysoke borovice a padal tam sneh. Cestovne tam bolo mierne vyssie - zaujimavost, v tychto supravach bol vo vnutri namontovany aj automat na listky + samozrejme aj predaj u vodica (ten bol o 2Kc drahsi, ako obyc. listok - na obyc. linkach - na tejto neviem). Co ma este zaujalo, bol pomerne velky vyskyt zien, ako vodicov - elektriciek, ale aj najma trolejbusov. A tiez som nevidel ziadne "balkanske" upravy kabin vozidiel.
Uz ma viac k ostrave nenapada.

Dalej v poradi som bol v prahe. Mal som zalusk na nove a reko supravy metra, tiez na to, ako vyzeraju stanice postihnute povodnou, dalej som mal zalusk na T3RP a Slintyhnusy 😃, ako to niektori nazvyvaju. O M1-kach mozem povedat, ze je to fakt podereny kus. Pekne dizajnovo - zvonku aj zvnutra, prijemny pocit z jazdy. Jazda fakt suprova. Po par minutach jazdy som si sadol do starej supravy - brr - nedalo sa to porovnat - hukot, rachot a drcanie 😃. V reko suprave som sa viezol iba chvilu. Zvnutra sa podoba na M1-ky a je to take nieco medzi, co sa tyka komfortu - ale je to urcite dobry krok.
Dalej som bol hrozne zvedavy, na Slintyhnus. V prahe som mal cas len na klbovy, ale v karlovych varoch som sa povozil dosyta kratkymi. Musim povedat, ze dlasi stroj, co ma sklamal. Na to, ze ten kus bol zakupeny v roku 2002 a stal "10 380 000 Kc včetne DPH" + nejake drobne, ktore si nepamatam, tak na moj vkus pocas jazdy vydaval hrozne zvuky - vsetko vo vnutri drncalo, do kopca hucal viac ako karosa - som bol v predu a hluk od motora bol velky. Viezol som sa dvoma kusmi - tam aj naspat. Linka 200 Nadrazi Holesovice - sidliste Bohnice. Co ma ale najviac sklamalo - je to sice NP vozidlo, ale co sa tyka nizkopodlaznosti je na tom uplne rovnako, ako kratka verzia - resp. este menej, ak sa pocita verzia, ktora nema v tretich dverach schodik. Tretie a stvrte dvere maju od nizkopodlaznosti naozaj daleko. V podstate od druhych dveri sa dost strmo zdviha podlaha do skoro "normalnej" vysky a pokracuje to az na koniec vozu. Sa priznam, ze som cakal viac 😞. Vsade v celom interieri je usporiadanie sedadiel 2+2, co sposobuje malo miesta na statie a priserne sa premiestnuje, v buse, aj len pri trochu plnsom buse. Pocitam, ze v nasich podmienkach by revizor nemal kade ani prejst a to by nemusela byt ani spicka. Zato vybavenie Buse sa mi pacilo. Jednak to malo vnutorny dvojriadkovy display. V prvom to pisalo cislo linky a nasledujucu zastavku. V druhom to priebezne ukazovalo konecnu a zastavky cez ktore este pojde. Takzvany "teplomer" naboku je tiez dobry pre orietntaciu. Ukazuje nemenne obe konecne a medzi tym myslim 6, alebo 7 zastavok - zvyraznena je najblizsia a potom su za nou, co nasleduju. Teplomery mal samozrejme dva - vpredu aj vzadu. Kedze som mal dost smolu, tak prazka T3RP sa mi v piatok neusla a tak isto ani pondelok - len mi zdrhla pred nosom 😞.

Mojou dalsou zastavkou boli Karlove Vary. Tu je zaujimava ingonracia elektrickej trakcie (ziadnu nemaju) pricom Skodu ostrov maju za kopcom. V podstate do ich kopcoviteho terenu by sa im trolejbusy hodili ako vysite. Takto im tam premavaju iba karosy - sem-tam sa da zahliadnut reko B731/2 - fakt malo kusov, ale interier maju na urovni B9xx. Dalej su to 9xx. Tie ma moc nezajimali. Maju pomerne dost ikacov 412 - od nasich sa lisia jednodielnym oknom a pravdepodone - podla interieru su este starsie ako ako nase prve 435. Mozem povedat, ze je to asi najlepsi bus (412), ake vo Varoch chodia. Maju uz svoj vek, ale chodia plynulo, nie su rozbite a jadza je prijemna. Dalsie busy, ako som uz spominal su Slintyhnusy - v kratkej verzii. Defacto sa moc nelisia od tych z prahy. Maju tiez buse, ale bez teplomeru, skor taka nasa bratislavksa vybava. Plati o nich to iste, co o prazskych - su nove a hrkaju, ako hrkalky 😞. Su to verzie zo schodom vzadu. Ked ich provnam s i412 tak sa mi v ikacoch ako cestujucemu jazdilo lepsie, ale co na to vodici, to neviem. Co sa mi na ikacoch paci, ze nemaju take male vetracie okienka, ako u nas. Dalsou zaujimavostou, co tam maju je ikarus 405. Je fakt mini a co ma dorazilo, ze vobec nie je NP. Teda je, ale tak nejako s nizkym schodikom - aj predne, aj stredne dvere. Ale je to sranda, vo vnutri ma clovek pocit, ako keby bol v 412, ktora je mierne zlisovana - kuknes vlavo a mas pocit, ze dychas vodicovi za krk a kuknes vpravo, tak sa bojis, ze vypadnes 😃. A kedze som mal opat smolu, tak som nevidel ich raritu. To jest ikac 280 po reko s detroitskymi motormi (teda asi GM). Ze vraj su to dable - 100km/h nie je problem. smolu som mal preto, ze vobec ziadne klbaky cez vikend nejazdia :(( a navyse tie 280-ky jazdia iba v lete. To je naozaj netradicne. K smole mozem priratat aj, ze nie je leto - lebo tam chodieva bus na pravidelnej okruznej jazde - prekne zrestaurovana SM na linke tusim 91:(((. Dalsia smola - maju tam podzemnu lanovku - mimo provoz 😞. Vo vozovni som videl par klbakov i435 - oproti nasim mali nedelene predne okna, nemali klimu, zvonku vyzrali na nase prve serie - pocitam, ze su starsie, mali vacsie vetraky. Dovnutra som sa nedostal. Tak isto som videl - ale iba vo vozovni jednu Skodu 21AB. Zvonku vyzerala naozaj krasne - skoda, ze sa to nedotiahlo do konca. Este zaujimavost - vsetky busy mali cislo linky aj na lavej strene - zhruba v druhom okne. Zvacsa to bol klasicky maly Buse panel (len na cislo).

Tak isto tu v podstate funguje doplnkovy predaj "jizdenek" u vodica. Prirazka robi az 4 Kc (12Kc vs. 😎, ale existuje. Zaujimavostou je, ze nemaju casove listky, ale jednorazove (ako volakedy u nas). Co je zaujimavejsie, ze clovek, co ide na listky musi nastupovat prednymi dverami tam je uplne identicky oznacovac, ako u nas v BA - len nie je cerveny, ale hnedy. Sice ukazuje aj cas, ale je tam na nic. Celkovo mam pocit, ze ludia, v dopravnom podniku v K.V. by si velmi dobre rozumeli s nasimi "geniami" 😞. Naozaj som mal pocit, ze v tych ich strmych kopcoch by sa troliky uplatnili ovela lepsie, aj by sa hodili ku kupelnemu mestecku, o ekologii nehovoriac. Za vsetku podobnost s nasim DP hovori, ze maju zalusk na plynove busy :(((.

Samozrejme som nemohol obist Ostrov socializmu. Bohuzial fakt - vobec som sa dovnutra nedostal, aj ked som bol zo zamestnancom 😞. Ale ze vraj o nic som neprisiel. Z vonku sme to obisli a mal som zly pocit. Obrovska fabrika, na ktoru ked sa pozriete, tak neviete, ci spadne teraz, alebo o 5 minut 😞. Zaujimavostou bola testovacia trat z Ostrova do Jachymova - 6km dlha - pekny pohlad na horsku cestu medzi vysokymi smrekmi a hore troleje. Akurat smutnejsie, ze troliky nikde 😞. Samo, ze ani jeden trolik som tam nestretol 😞. Svojho casu (mozno niekto budete viediet, ci aj dnes) sa Skoda hrdila (mala uvedene v katalogoch), ze kazdy trolik od nich ma najazdene 200km po tej trati a je zabehany. Co som pocul, tak dnes o tom pochybujem. Jachymov je pekne mestecko - videl som aj "nechvalne zname" jachymovske uranove bane - teda aspon vchod.

Este spomeniem, ze som sa samo najazdil mnoho kilakov vlakom - a tak som mal moznost spoznat vybavu jednotlivych EC vlakov. Mohol som porovnat kvalitu zvacsa reko EC voznov - nasich, polskych, ceskych a madarskych. Vsetko bola prva trieda a mozem povedat, ze polske neboli vobec reko - ale v nich bolo teplo. Ceske mali klimu - boli to kupecka,ale mali nahovno sedadla (tvrde a malo pohodlne) a nejako slabo kurili. Slovenske asi poznate (reko z vrutok) - tie boli good - sice to nie su kupecka, ale co uz. No a madarske - som skusal kupecka (reko - klima a vcelku pekne a pohodlne) a tiez madarske bez kupeciek. Podobali sa na nase,ale nemali to plexisklo, ktore je u nas v EC/IC 1tr. Osobne mam radsej kupecka - je tam vacsie sukromie. Ale madari su asi exhibicioniti - nemaju zaclonky do chobicky - to mi fakt vadilo. Jo a este mi neda - ked porovnate uroven ceskych sprievodcov v EC a nasich je vam (ako obvykle) znova do placu 😞. To vystupovanie, ciste a lelegantne oblecnie, ochota, vlakovy rozhlas - po kazdej stanici privitali novychcestujich (cesky, nemecky, anglicky), nacrtli plan cesty, upozornili, kde najdu jedalensky vozen, zalezelali stastnu cestu. Pred kazdou stanicou zahlasili, ze sa blizi, ake su najblizsie vlakove pripoje, kedy a kam. Tak isto sprievodca pri kontrole istkov - sluzny, cisty, proste sa spraval na urovni (lepsie, ako vacsina casnikov v BA :-)). Ked sa na hranici vystriedali posadky, tak jediny raz som pocul rozhlas, ktore zastavky nas cakaju a uz potom sa neozval. O kontrole listkov nehovoriac - ten xicht otraveny...

Jo cesi maju od Ceskej Trebovej az po hranice (kuty st.h.) super zrekonstruovanu trat. Vlak ide tade velmi hladucko 😃.

Sorry, za dlzku, dufam, ze to nebolo moc nudne.
Chcete sa pobavit? Pozrite si nejaky internetovy CP a dajte si vyhladat nejake zaujimave spojenie po datume 2.2.2003 a pripadne ho porovnat s terajsim. Ako tip odporucam spojenie BA - Banska Stiavnica doobeda v pracovny den. Najma ten druhy spoj je dost dobry 🙂
Aj ked, na smiech to vlastne vobec nie je 😞
Juro: Ten system nocnych liniek co tu je teraz nie je zly, jedine co sa mu da vytykat je hustota spojov, keby to chodilo castejsie, dokazas sa viac-menej odkialkolvek kamkolvek dostat do 1 hodiny a s max 1 prestupom. Skus vysvetlit ako si predstavujes ty tie okruzne linky...
Cele to rusenie OD je len o tom :
1. ze tento stat nema dopravnu politiku. Ak ma, tak je bud na nic, alebo sa nou neriadi.
2. odpolitizovanie ZSR ZSSK. Do manazmentu jedine konkurzom a nie politicke nominacie.
SufuS: To s tym kupelnovym nabytkom nie je vobec mimo, staci sa pozret ake byty stavia ZSR niektorym vyvolenym zamestnancom napr. pod stanicou na Sancovej ul..
Ad Rušení tratí:
Rád bych poznamenal, že rušení tratí v Evropě obdoby má, a to za předpokladu, že do Evropy počítáme i Polsko. A tam se rozhodně nejednalo jen o několik regionálních tratí. To jen pro úplnost.
Každopádně je to fakt průser. Bohužel i u nás se stále objevují podobné návrhy, tak doufám, že k nim nedojde. Určitým řešením situace nevýdělečných regionálních tratí je určitě jejich privatizace. Oni soukromí provozavatelé by to samozřejmě sami neutáhli, ale určitě se daleko lépe starají o státní dotace, než molochy typu ČD nebo ŽSR, kde si z dotací pan ředitel koupí nový nábytek do kanceláře(berte jako nadsázku) (a neplatí to jen o drahách).
A tohle, co tady píšu o soukromých provozovatelích by určitš šlo aplikovat i na bratislavskou MHD. Stačí aby vzniklo něco jako pražský ROPID, který přidělí soukromému provozovateli nějakou linku, a ten se už postará, aby přijel čistý (nový) iad-konkurenceschopný vůz, protože jde o jeho zisk, a do špinavého busu mu nikdo nevleze (vyjímkou je pražský Hotliner, kam se občas prostě musí (díky nějakým podivným smlouvám na zajišťování NAD)).
Takže asi tak.
J: A to si kde pocital tie ciste busy. Kua ved Blava ma najzasratejsie busy v strednej europe. Vobec to je celoslovensky problem - udrzovat nieco v cistote a udrzovane. U nas zial je jedina postacujuca podmienka aby vozidlo vyslo z vozovne je to ze jazdi.
ALl. Stale nechapem ze si mesto objednava nocnu dopravu. To nemoze DPB skusit jazdit bez nejakych objednavok vykonov? Ved terajsi stav musi byt drahsi ako keby sa urobilo o polovicu menej okruznych liniek.
Andy: no ja len konstatujem, ze sa sere na vyhlasku Drazneho uradu, ze maju byt vsetky zberace zlte (ako tu bol byval ktosi spominal). Mne sa viac pacia sive. Ten trolejbus je po reko, cize ma aj minimalne natrete palice (ak nie nove!) a ma ich sive. 😉
Neopl@n: aj kebyze jazdia nocne linky cez den, mali by dlhsie jazdne doby (pretoze prejazdnost ciest, zdrzanie na zastavkach a pod.). Tiez by som skor bol za zmenu v zmysle ponechania niektorych dennych liniek aj v noci (a nasledne upravenie linkoveho vedenia nocnych spojov tak, aby sa neprekryvali) - presadzoval by som hlavne prevadzku liniek elektrickej trakcie, ale to je pri sucasnom systeme meniarni dost tazko prevadzkovatelne (z dovodu pravidelnej udrzby) - ako priklad by som uviedol "nocnu" linku 201, cim by sa nasledne linky 512 a 510 zlucili do jednej a ostali by napriklad 201 + 510
Obdobne sa da uvazovat nad linkami 1,2,3,8, aj ked v niektorych pripadoch by bol problem s pokracovanim linky dalej (vajnory, masokombinat - t.j. vzhladom na pocet vypravenych vodicov a vozidiel by bolo treba preskumat take riesenie aby nebolo horsie ako to sucasne).
Neopl@n - mozno niektore linky by bolo fanj zaviest aj cez den...ale skor by som uvazoval, ci by niektore denne linky nemohli byt aj nocne, tz non-stop 😉
COLOR: #13024 Ale to je skôr od náhody, lebo takéto počasie býva 10 krát za rok, ale troleje zamrznú iba raz za pár rokov... Väčšia šanca iskrenia je skôr od bežnej námrazy z hmly pri mrazoch. Pri daždi ti buď zamrzne trolej úplne alebo vôbec (čo je väčšia šanca)... Napríklad 2.1.2003 to zamrzlo za 10 minút a nikto to nepredpokladal 🙂...

KLF #13026: Už sa teším na ten trolejbus... Čo o sivých paliciach hovoríš? Veď ak niesom farboslepý, viac nových trolejbusov má sivé palice (napr. 6617, 6252, zdá sa mi aj 6261). A všetky, ktoré majú staré palice tak sú sivé 🙂 BTW, žlté sú päťstokrát krajšie.

m@rtin: Je to tu s tou čistotou úbohé.. Pokiaľ viem, tak napríklad v trolejbusovej vozovni Hroboňova sa umývajú vozy zvonku zboku a spredu cca raz za dva týždne (ak sú mrazy, tak aj menej) a zozadu vôbec. Zvnútra to vyzerá ako keby sa ešte nevysávali nikdy, akurát tam možno občas prejde nejaká upratovačka s metlou (ale na kôpky kamienkov za dverami to nepomôže..) Jediné vozy, ktoré vyzerajú relatívne čisté sú Ikarusy 435 (asi sa ľahko umývajú alebo čo). Najšpinavšie sú tu Karosy B732/B741, ale to je už asi "zažratá špina" na nich.

Keď som bol minulý rok po dlhom čase v Brne, zarazilo ma to, že VŠETKY VOZIDLÁ BOLI ČISTÉ!! Nevidel som jediný špinavý voz. Prečo tomu tak nemôže byť v Bratislave, to nepochopím. Tie brnenské 14Trky boli nádherné, náter bol súvislý (červená bola iba jedna, v Bratislave je ich aj 5).. Skúsil sa už niekto z vás chytiť napríklad digitálneho transparentuv 15TrM, ktorý zobrazuje zastávky? Nedoporučujem. Ja som to už raz spravil, ale potom som si tú špinu musel otierať o čistejšie časti vozidla. Skúsil sa niekto chytiť zvnútra kĺbu? Aj toto som raz vyskúšal, ale BOL SOM ZASRATÝ ŠPINOU ZNAČKY Dopravný podnik Bratislava, a.s.. Berte si z toho ponaučenie: Vo vozidle sa zbytočne ničoho nechytať.
martin: o nočnej doprave som povedal ako to je. Najprv si veci poriadne prečítaj a potom skús reagovať. Ja som nikdy nepovedal, že nočná doprava je postačujúca. Ale za tým, že nie je sú : 1, mesto si ju neobiednáva (doprva je objednávaná od 5 do 23) 2, taxikárska lobby. Bratislava žije a to hlavne v piatok a sobotu. V cenrte nájdeš na stredne veľkej ulici (myslím bratislavskej stredne veľkej nie pražskej - vysvetlenie) takých 10 podnikov. Beriem priemer. O šiestej si nemáš kam sadnúť. Pokiaľ nemáš známich v bare a oni niekoho vyrazia. Ja ich našťastie mám. Schválne som si dnes ráno všímal vozy. Postavil som sa do okna a rátal, špinavé a umyté- myslim z vonku. Výsledok - špinavé =0. Pripravuje sa verejná súťaž na modernizáciu umývačiek. Nemám to ktomu viac čo povedať. Ďalej aj ľudia, ktorý sa do techniky busov vyznajú viac ako ja ti napísali, že s I 4XX to nie je také zlé ako to opisuješ, ale hlavne, že ty to vieš lepšie, veď sem chodíš pravideľne. To čo si ty pamätuješ s pred poldruha roka je irelevantné a zavádzajúce. Nechcem tvrdiť, že v DPB je všetko v poriadku, to nie je ale tvoje info tiež nie sú v poriadku. Ja som len tlmočil, čo som počul a na tej schôdzy som nebol sám.

MY VIEME čo je Matra. Celý VAL má systém od nej. No nechápem, načo vyhodili prachy za systém a aj tak tam sedí vodič. To sa mne zase zdá ako plýtvanie dotáciami. Keď má plat 23,000 to ročne spravý svoje. A keď hovoríme o tých dotáciách DP hl.m. Prahy ich tiež nevyužíva efektívne. Hlavne čo sa týka tých 90mil. CZK ktoré mesto ročne dávalo na protipovodňový systém metra :-)/:-( a keď se chcem pozireť na skvelú MHD idem 50Km do Viedne. Tam toho uvidím oveľa viac ako v Prahe. To musíš zase uznať ty. Hlavne ULF sú impozantné.

vado: veď aj VAL v BA mal mať tú stenu s dverami. Ale to by sa dalo robiť z dispečinku, ktoré mu zasvieti kontrolka, vlak nezatvára dvere, cez kameru zistia o čo ide a dajú pokyn. Keď sa nejaký blbec iba stým bude hrať a stáť vo dverách tak ho privrú hneď otvoria a zase zavrú. On odskočí. Alebo tam dáme hydrauliku s upozornením a nikoho to nenapadne. 🙂 🙂 🙂

A dnes som videl 7112 na 3. Jakto, veď sa tu písalo, že ju niekto odpálil. MARTIN BOLA ČISTÁ AJ Z VNÚTRA.
Nerozmýšlal niekto niekedy nadtým zaviesť denné napodobneniny nočákov! Na určité miesto sa nočákom dostanem lepšie, ako busom. Napr. z DNV na zástavku východné, musím ísť 21-3/5/11-52/56 a nocakom idem 501-514! 🙂 to je len priklad! Mimochodom, nocaky su odvodene od ex liniek, ze? napr do DNV chodila 101 a teraz chodi nocak 501, na Vychodne chodila 114 a teraz chodi 514! Hm????

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.