Tak, trosku som si 13 hodin "z nudy" zapracoval a na nete su nove CP L20 a L22. L63 sa mi zatial robit nechcelo, tie odchody su priblizne rovnake ako tie, co su na webe. Mozno po Velkej noci
Neviem, nevidel som ako je tam tahana kabelaz a ako presne to je zapojene a tak, takze neviem kolko a akych zasahov by si to vyzadovalo, takze mozno by to aj bolo dost roboty. Ja by som tiez velmi ocenil, keby sa niekto podujal to poprerabat, no z pohladu DPB je to investicia do nicoho, vyhodia peniaze a nic im to neprinesie, takze neviem ci k tomu niekedy bude vola... ?
OKi, sorry, ja som totiz na tych vozoch to blokovanie nikdy nezazil, a aj vdaka ich veku som z toho usudil ze ho nemaju.
Re #27935 J: Ano, Ik4xx maju dopyt, aj ked zapojeny uplne dementne - po madarsky Vnutorne dopytove tlacitka funguju tak, ze po stlaceni sa len vodicovi rozsvieti tlacitko prislusnych dveri, a pipne mu to, ale ziadne tlacitko otvorenia na dopyt tam nema, musi sa pozriet ktore svietia a tie stlacit A ked uz stoji v zastavke, je to o tom istom - pipne, a otvori Samo vodic Takze vacsina vodicov na to kasle a otvara centralne, je s tym daleko menej roboty Vonkajsie tlacitka pri dverach su este dementnejsie - prepinacom "active"/"disabled" (moje nazvoslovie) na palubovke. "Disabled" vieme co znamena, a v polohe "active" sa tlacitka aktivuju vzdy ked tachograf oznami nulu (voz spomali na nemeratelnu rychlost) - vtedy sa tlacitka rozsvietia, a po stlaceni sa dvere same otvoria, bez zasahu vodica. Tym sa potom aktivuje aj blok rozjazdu - samocinna brzda. Cize napr. aj uprostred krizovatky a pod. Ked sa voz pohne (co moze az po zavreti dveri), dopyt sa sam deaktivuje. Cize zas dost sproste zapojenie na to, aby sa vodici namahali s dalsim prepinacom navyse na kazdej zastavke, takze znova na to kaslu a mavaju to vypnute (nechat to zapnute je nebezpecne - krizovatky a tak) ?
Beus: Vozy Ik4XX majú dopyt? Nie je to len ten systém, že vodičovi zasvieti pri ktorých dverách stlačili tlačítko a on otvorí sám?
Čo sa predpisu týka vodič 4810 má blokovanie rozjazdu vypnutý stále. Dvere otvára za pohybu a aj ich tak zatvára. (S jednou rukou na volante druhou na otváraní dverí.)
Čo ja viem, tak Ik4XX by mali mať vypínanie blokovania vratným tlačítkom. Čiže ak ho pustíš, blokovanie sa znovu zapne a voz zastaví. Niektorý vodiči si to prerábali aby prepínač ostal v neodblokovanej polohe a ževraj z toho bol priekak.
Majú Voithky to čo ZF, že sa dá dať stály 1. a 2. prevodový stupeň. Že ti nebude preraďovať?
ZF Myslim 3-stupnovu prevodovku standartne v ponuke ani nema, ale nie som 100% isty.
Co sa tyka VOITH vs. ZF, hlavny rozdiel nie je v pocte stupnov, ale v inteligencii prevodovky. Ono totiz VOITH je ovela "mudrejsia", co sa prejavuje vacsim knedlikom, lepsou jazdou do kopca, neseka to tak s vlkmi a pod. Technicke detaily by vedel vymenovat Igorko
Najkrajsi priklad su niektore kusy Vrakos po generalke, ktore dostali 3-stupnovu VOITHku (e.c. neviem, ale da sa to spoznat podla toho, ze je tam vybraty prepinac "MB" a vodic tam ma packu na retarder - podobne ako v SORe - Na ZF sa totiz retarder (asi) iba zapinal a vypinal, kdezto tuna je viacstupnovy). Tieto vozy uplne ozili a ked je voz prazdny, tak ma super knedlik (prazny preto, ze ne ten 175kW motor nepomoze ani neviemaka predodovka). Jedna z najvacsich chyb, ktore urobil DPB podla mna bolo objednanie Ikarusov 4xx s prevodovkami ZF.
15TrM aj 21Tr blokovanie ma. Pozor! Dokonca aj stare 14, alebo 15Tr (mozno len jedna seria, neviem presne) ma blokovanie, ale standartne je to po tych rokoch vypnute.
No ten co isiel od Racka zvonil na toho co isiel zo spodu a este mu nadaval ze co ho nepusta(ten co isiel od Racka) a zvoni na neho.Minuli sa doslova o par cm ?