Tak ešte raz: Áno, môže sa stať, že vbehne na poslednú chvíľu a toto a ono. Ale povinnosťou vodiča je úplne jednoznačne a bez diskusie sa presvedčiť pred uvedením vozidla do pohybu, či sú všetky dvere uzatvorené a či z nich niekto nevisí.
Prosím Ťa, hlavne nás tu nepoučuj o žeelzničných predpisoch a o ich dodržiavaní na Slovensku. Vlaková čata sa môže skaldať rovnako dobre len z rušňovodiča (0/0-R), z rušňovodiča a vlakvedúceho, rušňovodiča, vlakvedúceho a sprievodcu alebo z rušňovodiča, vlakvedúceho a dvoch sprievodcov. Predpisy D1 a D2 možno ovládajú ale nedodržiavajú, v službe sú často ožratí, PPTŽ nepoznajú, k cestujúcim sa správajú neslušne atď.
K odpovedi Ikeovi - musíš sa s tou klobásou postaviť tak, aby si na tie dvere videl. Musíš a dá sa to. Taktiež môžeš buzerovať svojich nadriadených, že v tej alebo onej zastávke nie je vidieť na zadné dvere a má sa tam dať vonkajšie zrkadlo. Nemôžeš, proste nemôžeš vláčiť cestujúcich po zemi pretože Ty nevidíš na dvere.
Tak ja by som si niečo k tým dverám dovolil podotknúť: U električiek blokovanie ako-tak funguje. Problém je snímanie polohy dverí, ktoré je u staších vozidiel odvodené od polohy kontrolnej vačky a nie od polohy krídla dverí, takže v prípade poruchy pohonmného mechanizmu (tzv. vypadnuté tiahlo) ja signalizované uzatvorenie dverí, aj keď krídlo dverí je voľné.
Trolejbusy majú blokovanie jazdy ale vodiči si ho vypínajú., pretože pri priemernom IQ vodiča trolejbusu väčšina z nich nie je schopná pochopiť, že je to na ich ochranu a nie na ich buzeráciu. Staršie prevedenia mali koncové vypínače blokovania dverí zaradené priamo v obvode zadávacieho potenciometra jazdy, takže zhoršenie prechodového odporu na vypínači spôsobovalo aj zhoršenie jazdných vlastností vozidla (trhanie jazdy, vynechávanie jazdy). U týchto vozidiel som teda aj ja občas mal blokovanie jazdy vypnuté ale na margo toho som starostlivo sledoval kontrolky uzatvorenia dverí. U novších sérií to bohužiaľ nejaký idiot v Ostrove Socializmu nakreslil tak, že vypnutie blokovania jazdy aktivuje kontrolku dverí, ktorá potom nepretržite signalizuje uzatvorenie dverí!
Najhoršou kapitolou sú autobusy, kde jednak veľa autobusov blokovanie vôbec nemá, veľa autobusov ho má odpojené (legendárni boli technici z TAMu, ktorí pri reklamácii čohokoľvek súvisiaceho s touto funkciou s výkrikom "nema problema" trhali spod prístrojovky príslušné káble a relátka s odôvodnením, že u nich na Balkáne tiež také zbytočnosti nepoužívajú) a okrem toho systém dverí napríklad na vozidlách Karosa radov B/C/LC 7/9xx je pre MHD absolútne bnevyhovujúci a nezaručuje bezepčné uzatvorenie dverí a ich zaistenie v zatvorenej polohe.
Na druhej strane, ako vodič som si vždy dokázal uzatvorenie všetkých dverí a ich neobsadenosť rukami a nohami cestujúcich ukontrolovať, v zastávkach v ľavom oblúku som s kĺbovým vozidlom vždy uprednostňoval "natiahnutie" vozidla pred jeho pristavením tesne k obrubníku. Takéto zastávky sa navyše dajú ošetriť externým zrkadlom a o takéto veci by sa mali starať odborári miesto ožierania sa na schôdzach a vydávania paskvilných tlačovín.
Najhoršiu pozíciu má v tomto smere vodič električky, ktorý má posledné dvere v zužujúcej sa časti vozidla, takže na ne fyzikálne ani nemôže mať výhľad a musí sa plne spoľahnúť na informácie z technických zariadení.
Záverom by som vás všetkých chccel požiadať aby ste rozlišovali privretie a potiahnutie. K privretiu môže dôjsť kedykoľvek a je to z 99% zavinené vlkom, lezúcim do zatvárajúcich sa dverí.
Na druhej strane, neexistuje dôvod k potiahnutiu privretého cestujúceho a je to plné zavinenie vodiča, to sa nedá nič robiť.
Vážený pán železničiar, rozhodne by sdom si nedovolil dávať za poríklad železnicu na Slovensku! Okrem iného je Vám iste známe, že železničné predpisy zakazujú dať súhlas s odchodom vlaku, pokiaľ nie sú uzatvorené všetky dvere súpravy s výnimkou súprav s centrálnym zatváraním dverí. Napriek tomu po Slovensku jazdia vlaky s rozďavenými dverami, pretože páni konduktori sú leniví sa popri vlaku prejsť a dvere pozatvárať. Rovnako majú maslo na hlave aj červenočapičiari, keďže takýto vlak nesmú vypraviť a napriek tomu ho vypravia.
O dodržiavaní čakacích dôb na železnici na Slovensku radšej pomlčím, aby som sa zbytočne nerozčúlil.
Len tak už úplne mimochodom - vlak sa nazýva vlakom aj keď sa skladá aj z jediného motorového vozňa radu M152.0, takže si najprv naštudujte vaše vlastné predpisy (len tak mimochodom, čo tam na tej železnici robíte, keď nie ste schopný ani vypísať formulár príspevku do DF?) a potom kritizujte nedodržiavanie predpisov iných.
Nechcem sa zastávať dotyčného vodiča, bola to jednoznačne jeho chyba ale váš spôsob kritiky a hlavne hádzania vodičov do jedného vreca ma irituje. Ja som robil vodiča 10 rokov, nikdy som nikoho nepovláčil ale pre zmenu si myslím, že všetci železničiari, alebo aspoň veľká väčšina z nich, sú úplní dementi!
Ako dysgrafik a dyslektik byste sa mali v prvom rade zamyslieť nad tým, či ostatní porozumeli tomu, čo ste mali v úmysle vysloviť.
Čo napríklad má znamenať taký výraz ako "Prajem mu iba to, že ak sa vodiči nespamätajú...", "potrebovali by si obnoviť dopravné predpisy" a podobne?
Len obcas. Predstav si, ze ides vlakom EC z Prahy, vystupis v Blave (spolu s kamaratom z CR, ktory od rozdelenia na Slovensku nebol a na BA je zvedavy) a prvy voz, co ti pride, je 2136. V takom pripade to plati Ale ked mas stastie a vozis sa napr. K2S, tak v poho