Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #231163:
Ale reakcia brzdy je pri elektrodynamickej alebo vzduchovej brzde pomerne iná, na to by si prišiel pri dlhšom zvezení, ako na dvore vozovne.
Reply on: Mike #231162:
Ešte koncom marca si na L83 s kĺbovou SORkou pamätám jazdu, keď sme aj bez stlačenej stopky za bieleho dňa zastavili na Štepnej kvôli náskoku... riešiť dve minútky pár zastávok pred koncom linky a hlavne v tak nevyspytateľnom úseku ako je Dúbravka je ozaj zbytočné.
Reply on: Vladimír #231172:
Arriva Trnava to tuším má, ku príkladu...
Reply on: 810zssk #231170:
Neviem ti odpovedať, tak podrobne som to neskúmal.
Reply on: Vladimír #231169:
A ide naozaj o trasu manualne nastavenu dopravcom, alebo je to tradicne TransData riesenie "aha, ono to vie fungovat automaticky" ktore najde nahodnu trasu medzi bodmi cez vnutrosidliskove ulicky? 🙂
Reply on: Adammsvk #231167:
Niektoré slovenské SAD-ky majú v nových palubákoch integrovanú navigáciu pre vodiča na mapovom podklade.
Reply on: TeBeCe #231166:
To viem a daval som sem fotky busov bludiacich po sidlisku co ani tu sipku nepochopili / nevsimli si / a ani sa nedivim ked (ak) sa tu nikdy nic neznacilo a zrazu sipka sprejom na zemi, mozno by som si ju tiez nevsimol (napr. Z auta som ju nevidel nikdy).
Otazka bola skorej vseobecna, ci sa nejake systematicke znacenie alevo nieco podobne (ja neviem, mapa v kazdom voze; popis jazdy nieco na sposob textoveho prepisu z google maps; fotky krizovatiek co si moze vodic pozriet na konecnej, cokolvek...) skusalo/pouzivalo v BA alebo inde v tychto koncinach
Reply on: Adammsvk #231165:
Este ked bola predchadzajuca etapa vyluky, tak pred odbocenim do protismeru bola na vozovke nasprejovana navigacia pre X5, aby presla do protismeru.
Sledujuc tohoto chudaka vycuvavajuceho zo stavebneho pruhu (smerujuceho na Levarsku) na Karloveskej mi napadlo - znaci alebo znacil niekedy v minulosti DPB (prip. iny podnik v Ceskoslovensku) trasy liniek pramo na krizovatkach? Videl som to napr. v Sydney, aby krutit volantom mohol kazdy inteligentnejsi od opice, tak doslova na kazdej jednej krizovatke je rozcestnik ktora linka ma odbocit kam. Tam je to dane aj velkostou mesta a nulovou poznatelnostou "cudzich stvrti" aj medzi domorodcami. Spoliehali sme sa na Slovensku vzdy na "mpoznanie miestopisu", ako sa to vyzadovalo napr aj j taxi-karov?
Od 1.8.19 je Trnava (iba ŽST) zaintegrovaná do IDS BK. Samozrejme bez rýchlikov...
Reply on: byvaly #231148:
"princip brzdenia je iny ako vo autach, brzdy sa ovladaju elektricky-vzduchovo"
zasadne iny je princip brzdenia na zeleznici (vlaky), kde menis tlak v brdnom systeme odpustanim/dopustanim vzduchu do systemu (a pokled tlaku znamena narast brdnej sily), ale ked som mal moznost jazdit s vozidlami MHD (ci uz cestnymi - autobus, trolejbus, alebo kolajovymi - elektricka) tak som az tak zasadny rozdiel v sposobe brzdenia oproti autu nepostrehol.... (teda az na T6ky, kde mas brdu na rucnom radici a nie na pedaly pod nohou, ale aj to je len cisto umiestnenim; na skodovke som tu cest zatial nemal)
Reply on: 810zssk #231160:
U autobusových liniek tých restov je ...Na rozdiel od električiek, tam sa nedeje kompletné prekopávanie chrono raz za x rokov. Také 83/84 sa dočkali pridania asi 2-3? minút v Dúbravke v smere jazdy ku Krížu, čo bol problém už minimálne 8 rokov. (Teda že po Patrónku, možno Mokrohájsku sa dalo za určitých podmienok ísť načas, ale v Dúbravke začalo postupne narastať meškanie).
Reply on: 810zssk #231160:
Myslený je smer Nové SND, sorry 🙂
Apropo, chronometráže: Hodlá niekto niekedy niečo robiť s 29 ktorá v nočnej chronometráži úplne konzistentne mešká z Vodárenského múzea vždy 2 minúty? 🙂 Pravidelne tým cestujem a dosť ma to irituje.
Reply on: JaNa #231157:
Chronometráže sú OK, linka sa dá vyjazdiť s max. minútovým meškaním. Problém nastane len, ak sa náhodou stretne viac liniek naraz na Nám. SNP (kde sa vzájomne zdržia) alebo ak vodiči jazdiaci do leta len na starých vozidlách dostávajú postupne papiere aj na nové a ešte s nimi nie sú zžití.
Reply on: JaNa #231156:
Teraz je interval 7-8 minút. Čo bude po výluke, to podľa mňa ešte ani v DPB a na magistráte netušia. Či sa vrátia pôvodné linky, alebo ostane modifikovaný jednolinkový variant.
Reply on: david1 #231152:
Tak potom je problem ako som pisal ze zle vypocitane chronometraze ked je problem stihat grafikon vo vecernych hodinach, cez spicku je potom CP zbytocny uplne.🙂
Reply on: mirec240 #231155:
Tak nabuduce asi pojdem na skorsiu L9. Len som narazal na to ze tu bol nedavno clanok o tom ze sa optimalizovali casy na Astronomickej hlavne vo vecernych hodinach aby nadvazovali na L67 a L87 a na prestup nechali 1-2 minuty ci uz podla standtartneho CP alebo terajsieho vylukoveho CP. Byvam v casti PB kde jazdi iba L67. L201 mam cca 2km co nieje velmi prakticke. Este teoreticky L70 je tak cca 1km takze ju niekedy vyuzijem. Mimochodom L9 ma standartne 15min. vo vecernych hodinach to len teraz cez vyluku je taky luxusny int. ze nieje problem ist o jeden spoj skor.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.