Ešte koncom marca si na L83 s kĺbovou SORkou pamätám jazdu, keď sme aj bez stlačenej stopky za bieleho dňa zastavili na Štepnej kvôli náskoku... riešiť dve minútky pár zastávok pred koncom linky a hlavne v tak nevyspytateľnom úseku ako je Dúbravka je ozaj zbytočné.
A ide naozaj o trasu manualne nastavenu dopravcom, alebo je to tradicne TransData riesenie "aha, ono to vie fungovat automaticky" ktore najde nahodnu trasu medzi bodmi cez vnutrosidliskove ulicky?
To viem a daval som sem fotky busov bludiacich po sidlisku co ani tu sipku nepochopili / nevsimli si / a ani sa nedivim ked (ak) sa tu nikdy nic neznacilo a zrazu sipka sprejom na zemi, mozno by som si ju tiez nevsimol (napr. Z auta som ju nevidel nikdy).
Otazka bola skorej vseobecna, ci sa nejake systematicke znacenie alevo nieco podobne (ja neviem, mapa v kazdom voze; popis jazdy nieco na sposob textoveho prepisu z google maps; fotky krizovatiek co si moze vodic pozriet na konecnej, cokolvek...) skusalo/pouzivalo v BA alebo inde v tychto koncinach
Sledujuc tohoto chudaka vycuvavajuceho zo stavebneho pruhu (smerujuceho na Levarsku) na Karloveskej mi napadlo - znaci alebo znacil niekedy v minulosti DPB (prip. iny podnik v Ceskoslovensku) trasy liniek pramo na krizovatkach? Videl som to napr. v Sydney, aby krutit volantom mohol kazdy inteligentnejsi od opice, tak doslova na kazdej jednej krizovatke je rozcestnik ktora linka ma odbocit kam. Tam je to dane aj velkostou mesta a nulovou poznatelnostou "cudzich stvrti" aj medzi domorodcami. Spoliehali sme sa na Slovensku vzdy na "mpoznanie miestopisu", ako sa to vyzadovalo napr aj j taxi-karov?
"princip brzdenia je iny ako vo autach, brzdy sa ovladaju elektricky-vzduchovo"
zasadne iny je princip brzdenia na zeleznici (vlaky), kde menis tlak v brdnom systeme odpustanim/dopustanim vzduchu do systemu (a pokled tlaku znamena narast brdnej sily), ale ked som mal moznost jazdit s vozidlami MHD (ci uz cestnymi - autobus, trolejbus, alebo kolajovymi - elektricka) tak som az tak zasadny rozdiel v sposobe brzdenia oproti autu nepostrehol.... (teda az na T6ky, kde mas brdu na rucnom radici a nie na pedaly pod nohou, ale aj to je len cisto umiestnenim; na skodovke som tu cest zatial nemal)
U autobusových liniek tých restov je ...Na rozdiel od električiek, tam sa nedeje kompletné prekopávanie chrono raz za x rokov. Také 83/84 sa dočkali pridania asi 2-3? minút v Dúbravke v smere jazdy ku Krížu, čo bol problém už minimálne 8 rokov. (Teda že po Patrónku, možno Mokrohájsku sa dalo za určitých podmienok ísť načas, ale v Dúbravke začalo postupne narastať meškanie).
Apropo, chronometráže: Hodlá niekto niekedy niečo robiť s 29 ktorá v nočnej chronometráži úplne konzistentne mešká z Vodárenského múzea vždy 2 minúty? Pravidelne tým cestujem a dosť ma to irituje.
Chronometráže sú OK, linka sa dá vyjazdiť s max. minútovým meškaním. Problém nastane len, ak sa náhodou stretne viac liniek naraz na Nám. SNP (kde sa vzájomne zdržia) alebo ak vodiči jazdiaci do leta len na starých vozidlách dostávajú postupne papiere aj na nové a ešte s nimi nie sú zžití.
Teraz je interval 7-8 minút. Čo bude po výluke, to podľa mňa ešte ani v DPB a na magistráte netušia. Či sa vrátia pôvodné linky, alebo ostane modifikovaný jednolinkový variant.
Tak potom je problem ako som pisal ze zle vypocitane chronometraze ked je problem stihat grafikon vo vecernych hodinach, cez spicku je potom CP zbytocny uplne.
Tak nabuduce asi pojdem na skorsiu L9. Len som narazal na to ze tu bol nedavno clanok o tom ze sa optimalizovali casy na Astronomickej hlavne vo vecernych hodinach aby nadvazovali na L67 a L87 a na prestup nechali 1-2 minuty ci uz podla standtartneho CP alebo terajsieho vylukoveho CP. Byvam v casti PB kde jazdi iba L67. L201 mam cca 2km co nieje velmi prakticke. Este teoreticky L70 je tak cca 1km takze ju niekedy vyuzijem. Mimochodom L9 ma standartne 15min. vo vecernych hodinach to len teraz cez vyluku je taky luxusny int. ze nieje problem ist o jeden spoj skor.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.