Zaplatit by to malo mesto zo svojich penazi. Maju na to, aby postavili zbytocne budovy, ale opravy elektrickovych kolajnic im nic nehovoria. Prikladom je uz spravena elektrickova trat na Safarikovom namesti, kde to bolo kriticke a pritom to cele musel zaplatit dopravny podnik a.s. Bratislava. Aky to ma zmysel.
Poviem Ti ja, co si o nej myslim. Vsetci by radi chceli, ak by bola trat pod 1435 mm rozchodom. No nebude. Nejde o to rychlo - rychlo zmenit rozchod. Najprv treba zrekonstruovat. Ja som si kladol otazku, preco teraz ked rekonstruuju nepridaju aj 1435 mm kolaj. Napriklad tam moze byt jednostopa otocka pre elektricky (od Mesta smerom na Mesto, krizovatka Hurbanovo). A tak. Ked chceme nove elektricky, najprv treba mat dobru siet.
Co sa tyka prestavby, nasi pracovnici (asi 3 firmy) su ubytovani na zast. Kapucinska, smer Tunel; a na zast Postova, smer Tunel. Vidno, ked su tam 3 firmy, je tam viac strojov a predsa to pojde rychlejsie. Dnes (a ako som sa pytal, ani nasledujuci tyzden) by sa nemali dotknut Obchodnej ulice, bude sa robit Kapucinska a Hurbanovo. No som zvedavy. ?
Rozchod elektrickovych kolajnic pre Bratislavu a Liberec je 1000mm. Na niektorych tratovych uzlov: Ruzinov a ZST Nove mesto je pozorovatelny kanal pre tretiu kolajnicu o rozchode 1435mm. Co je standardny rozchod elektrickovy trati v europskych mestach.
?
Myslel som to tak, ze ked sa postavi trolejbusova trat, tak sa predpoklada kratsi interval ako napr. 30 alebo 60 minut. Kym do krajovych casti moze jazdit antabus aj s takym intervalom.