Myslel som rozbitú vzdušnú križovatku s električkou, do toho ešte ten rozbitý asfalt na priecestí. To, čo spomínaš ty, je tiež problém v tom, že zbiehacia výhybka je na mieste pôvodnej, mala by byť o preves ďalej. Snáď sa to podarí vyriešiť pri rekonštrukcii trolejového vedenia v uzle pod stanicou.
Cez to sa dá v pohode ísť do 30. Horšie je to pod stanicou smerom hore kopcom a to by sa malo urýchlene vyriešiť, pretože tam sa nedá ísť viac ako 10-15 km/h.
Hanebné je to, že iné ako "rýchlostné" výhybky by mali byť jedine tak vo vozovniach alebo v obratiskách.
V iných mestách sa dá vidieť čokoľvek a to aj vo Švajčiarsku - v takých Nových Zámkoch sa ešte veselo jazdí po ekvivalentoch starých Kremníc. V ČR sú dobré výhybky v Zlíne, Pardubiciach, Plzni ale v Pardubiciach sa napriek tomu plazia ako sopeľ po deke kvôli chronometrážam a šetreniu elektrinou, v Brne naopak lietajú ako šarkani po horšom vedení ako bratislavskom, lebo to kompenzujú 30 kg prítlakmi. Vo všeobecnosti je v civilizovanom svete proste stav taký, že trolejbusy jazdia cez armatúry rovnako rýchlo ako autobusy. Najúžasnejší lokálny extrém som zažil asi v roku 2002 v Solingene, tam som myslel, že sa ten Berkhof Premier v serpentínach do Öhligsu prevráti.
A ja som narážal na to, že tam nie je (ak hovoríš o krížení Šancová x Karpatská x Žilinská) žiadna špičková armatúra, lebo to celé visí nakrivo, pretože to visí na starej nosnej sieti od podvesného kríženia. Cez to, namontované ing. Zrzavým a Podivínom, sa dalo lietať. A ak hovoríš o Račku samotnom , tak tam už vôbec nie, tam je to celé zle ako armatúrami, tak smerovým vedením, tam by sa nedalo rýchlejšie jazdiť ani keby tam bol povrch ako na Bonneville Salt Flats.
Problém Bieleho kríža je v tom, že všetci sa do pravého pruhu natlačia už pri Figare a potom to trvá dlho. Ja jazdím vľavom na doraz a zdržanie je minimálne, dokonca je to rýchlejšie ako cez Nobelovu (aj kvôli kolóne pri odbočení v Vajnorskej na Odborársku), a to už vôbec nehovorím o situácii, keď chytím aspoň jeden vlak.
V busoch by to malo byť v nejakej dohľadnej dobe (už si termín nepamätám). Rovnako si už nepamätám, pri ktorých dverách. Ale každopádne, jedna trakcia, jedno pravidlo.
Aj v BA je viacero takýchto "rýchlostných" výhybiek, napr. na Pražskej alebo pri Zimnom štadióne, ktoré vyhovujú pre jazdu 50 km/h. Ešte sa rieši aj úprava označenia, aby taká jazda bola v súlade s predpismi (konkrétne na Pražskej to je ale "legálne" už teraz).
Kríženia štandardne do 40 km/h, závisí od konkrétnych lokalít.
Čo sa týka čísla 30, nič také nie je paušálne stanovené.
K iným mestám sa lepšie vyjadrí S499.
Ike asi narážal na to, že keď ideš dole po Šancovej od Karpatskej cez Račianske mýto, tak je tam vozovka v zlom stave práve v mieste trolejového kríženia.
To samozrejme nie je argument, že by sa nemalo udržiavať, ale ten stav cesty je tam konkrétne zlý.