Vlaky síce v Maďarsku jazdia na licenciu MÁV START, ale po Rajku a Hidasnémeti s rušnovodičom ZSSK (v prípade Hidasu aj s vlakvedúcim ZSSK) a z Viedne po Hegyeshalom s vlakvedúcim ÖBB (a predpokladám že aj rušňovodičom ÖBB).
Inak povedané, personál pracujúci v osobnej doprave zatiaľ stále do Maďarska jazdí.
Rušňovodiči aj vlakové čaty sa striedajú. Vlaky jazdia v Maďarsku na licenciu MÁV-Start a s rušňovodičom MÁV-Start. ZSSK Calatori žiadnu zahraničnú licenciu nemajú.
Čiže podľa teba aj nákladná doprava do Maďarska je zastavená, hej? MZV nikdy tieto dopravácke výnimky neuvádza, lebo sa všeobecnej populácie netýkajú. Dal by som ruku do ohňa za to, že tak ako sa tam dostane kamionista, pilot, alebo rušňovodič, tak by sa tam dostal aj vodič DPB.
Ide o maďarské obmedzenie, teda sa treba riadiť maďarským rozhodnutím, nie súhrnom u MZV.
Hlavne nezabúdaj, že DPB tu bez finančnej kompenzácie na vlastne podnikateľské riziko supluje subjekty, ktoré tuto reláciu majú uvedenú v zákone. A teda keď si ako zodpovedný komerčný subjekt vypocita, že zachádzka 20 km + nákup mytnej jednotky (ok, môže sa vypraviť zájazdová sorka) + nákup matrice sa neoplatí a zároveň je toto rozhodnutie v súlade zo zákonom, nie je úplne fér želať likvidáciu. Ako sa hovorí v angličtine - štekáš na nesprávny strom. Skôr ako začneš o modal splite, pozri sa smerom SL a BSK, pripadne na Zssk.
Dobre si precitaj text na stránke, ktorý si sem postol. Lebo okrem pendlera, čo je samo o sebe zvrátené, tam výnimka (výkon služby nemadarskeho subjektu) umožňujúca vstup vodiča MHD nie je. Jedine, ze by dostal písomnú pozvánku od obce.
Lenze to z povodnej linky nezostalo nic a teda je otazka co licencia. Zakon prilis neupravuje vylukove trasy a ich odchylku od schvaleneho CP.
Inak teda z cisto dopravneho hladiska by najvacsi zmysel mala trasa Jasovska - D2 - Rajka ak uz je obojsmerne otvoreny prislusny vyjazd / zjazd na / z dialnice.