s tym suhlasim... konkurencia je najlepsi najstroj aky moze byt... no to pri dopravnych stavieb velmi nevyuzijes, lebo z dialnice/zeleznice by nebola dialnica/zeleznica ale nejake klukate zbytocne cudo...
To ze sa nieco robi, neznamena ze je to spravne. Ja osobne nie som za regulaciu, ale skor za tlacenie cien dole vytvaranim podmienok pre konkurenciu. Len tam kde to z nejakej priciny nie je mozne povazujem za vhodne zaviest regulaciu. Inak som za to aby si predajca / prevadzkovatel sam mohol urcit aku cenu ma podla neho jeho produkt.
este otazka... naco potom mame protimonoplne urady? ved by to bolo uplne v poriadku, keby plynari zdvihli ceny za plyn povedzme na 1000nasobok... bud budes mat zimu, alebo si ochotny zaplatit
aha, takze zbytocne vysoke ceny su uplne v pohode... preto Europska komisia pre informacnu spolocnost nutila v 2007 znizit roamingove ceny, pretoze tam boli ludia co zavideli, ze mobilny operatori ryzuju na ludoch... (napr)...
Predavat nieco vysoko nad hodnotu je uplne v poriadku... Este raz mi povedz, si spokojny ako obcan SR, ked nejaky spekulant chce pri stavbe dialnice za svoju zahradu 100nasobok ceny a ty mu to z dani bud zaplatis, alebo zaplatis obchadzku (alternativu trasovania) a zdrzanie stavby? pricom tieto peniaze mohli byt minute na hocico uzitocnejsie?...
Nasilne vyvlastnovanie tiez nie je koser, ale nech si vlastnik urci aspon trocha realnu cenu (povedzme hodnota parcely + 100% za to ze nrpredava dobrovolne + nejaka 50% prirazka)...
Chces mi povedat ze kapitalizmus je o zarabani zadarmo? v com sa potom lisi od socializmu? to tiez chceli vsetci mat vsetko zadarmo a potom to tu tak vyzeralo
ziaden podvod ani obabranie. Cena sa urcuje dohodou medzi kupujucim a predavajucim a sice vacsinou sposobom ci je kupujuci ochotny cenu zaplatit. Ak hej, kde je problem. Nie je to ziaden podvod ani obabranie. Preco ma slovac furt zakodovane v mozgu ze zarabat peniaze, najlepsie s privlastkom "nekrestanske" je bohapuste a zlocinecke. Je to blba slovenska zavist, ze on zarobil a ja nie alebo co to je?
ok, ked takto obabre ineho cloveka, tak je to ich chyba, hoci v podstate je to podvod (pre niekoho stastie)... ale ked takto obabre stat? kto to zaplati?
Pre teba mozno. Pre obycajnych ludi, zvyknutych zit v kapitalizme, je to podnikatel. Ak sa mu dom, za ktory dal 2M, podari predat za 20M, tak ma stastie. Ak sa najde kupec, ktory je spokojny s tym, ze taky dom kupil za 20M, tak kde je chyba?
Vozovňa v tej lokalite ako uvádzaš plus výstavba trate by boli výborná, ale nie ako náhrada za Hroboňovu! Nie všetky linky budú predsa chodiť do Lamača, Hroboňova môže mať v budúcnosti funkciu menšej vozovne na výpravu niektorých liniek (203, 207, 212, pokým nebude vozovňa v Prievoze aj 201 a 202). Lokalita Hroboňovej má podľa mňa strategický význam aj do budúcnosti, preto nevidím dôvod na jej zrušenie, iný ako súkormný záujem niekoho.
Moj ideal:
Konecna CityBusov, elektriciek a RegioBusov a tiez P+R parkovisko.
Lenze to by sposobilo kolaps elektrickovej dopravy, teda toto je mozne jedine v pripade, ze sa zacnu kupovat / stavat vacsie elektricky. Ako tu uz bolo spravne podotknute, zvysovat interval na Karloveskej radiale uz velmi realne nie je.
Pokial viem (samozrejme sa mozem mylit), tak investor tam ma vybudovat minimalne vozovnu pre busy. Keby sa k tomu pridali aj t-busy a eliny tak to by bola parada, ale ci to tak bude..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.