Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #108780:
"...len nech sem nedorazi BWD..."

Žiadny strach, bwd tu je a pozorne sleduje tie kraviny, ktoré tu potíte. Len už nejako nemá chuť rušiť vaše kruhy. Eto vaše delo, povedal klasik, vy v tom hnoji budete žiť. Mňa sa váš hnoj dotýka minimálne.
Reply on: david1 #108819:
Zachadzanie na Tehelnu je opodstatnene. Napad ze 60 min interval okrem spicky je blbost, kedze v spicke tu linku NETREBA posilovat. Podla mna je sucasny stav idealny, kedze pri hodinovovm intervale by ti to nikto nerobil.
K teme financovania lokalnych liniek autor pozabudol na Karlovu ves L33,Dubravka Devinska Lamac L23,20,24 Petrzalka L99.Podla mna to ma platit mesto,ako hlavny vyberca dani.Kazda z liniek ma opodstatnenie az na L151,ktora by stacila v starej trase Od Slimak- Lopenicka s predlzenim az k OSDK byvala zachadzka L48 v hodinovom intervale okrem rannej a poobednej spicky. V tejto trase je urcite vyuzivana.Zachadzku k Tehelnej si vybojovali nasi starsi spoluobcania ,aby sa mohli z oblasti Teplickej ul.bez prestupu dostat do Polikliniky Tehelna. Tak isto maju na svedomi aj nezmyselne zachadzanie L51 na zastavku pred vchod Polusu s narastom cca.10 min.jazdnej doby.
Reply on: zakaznik #108815:
O Rakusakoch pracujucich na Slovensku dost pochybujem, ale budis.

Som za to aby bolo uzemie pripravene na pripadnu buducu stavbu tejto trate. Momentalne je to vsak hovadina.
Reply on: S499.1023 #108814:
dialnica bola jednak politicke rozhodnutie, a jednak beru EIA kusok serioznejsie ako my .. vid kolko tam je biokoridorov ci uz vo forme tunelov, alebo nadjazdov ..

trat od wolfstahlu je pre rakusanom teoreticky nezaujimava skor sa planuje sprovoznit aj pre osobnu doprabu spange schwechat.. cize vlaky by sli cez petrzalku ..

S7 trat ma relativne zle pomery tratove, tusim vmax je 100 resp miestami len 80kmh .. kym trat do petrzalky je na 160kmh .. a s malymi zmenami do 200 kmh ..

planovalo sa to, keby rakusani kupili letisko..takto to nema prioritu.. skor ma prioritu zdvojkolajenie a zelektrifikovanie marcheggskej trasy ... lebo je vyuzitelna pre cargo .. a tiez sa da upravit na trat do 200kmh ..
http://bratislava.sme.sk/c/3988288/bratislava-si-vzala-miliardovy-uver-na-splatenie-pozicky.html

ja len ze ked som toto tu hovoril par rokov dozadu, a zopar ludi to tu obhajovalo ako super napad drzat X milard na konte a platit poplatky etc na nosny system ..
Reply on: Valec #108754:
Navyše treba očakávať, že s vyrovnávaním životnej úrovne (dobré s nami, Hranol preč) bude zaujímavé cestovať aj Rakúšanom do BA za prácou. Slováci sa tam tiež sťahujú vo veľkom. Čiže prepravný prúd sa bude jedine zvyšovať.
Reply on: hoppusmark01 #108784:
A ako sa to robí v Rakúsku? Prečo už nemajú dostavanú trať z Wolfsthalu na štátnu hranicu? Prečo sa na ICH kus diaľnice muselo zo desať rokov čakať?
Reply on: hoppusmark01 #108781:
Medzi Bratislavou a Viedňou NIE SÚ už dve železničné spojenia?
Reply on: Papyr #108805:
s intrákmi nemám skúsenosti, ale neprideľujú sa na základe vyjadrenia školy? že v škole predsa pri žiadosti asi predkladáš OP...
tak na Rajke sme sa dohodli ? samozrejme, predpokladom je prebytok kapacít (vozoľudských) DPB - a ten asi nie je... takže by bolo pre rajčanov asi lepšie orientovať sa na SL alebo ZSSR ako DPB... alebo nech si tam niekto založí súkromnú prepravnú spoločnosť na trase rajka-ba a späť...
Reply on: Valec #108754:
Takže ak je medzzi BA a TT koridor (=trať cez Kittsee), treba vybudovať skoro paralelne ešte aj nejakú koziu dráhu (=S7)? Ja keď som cestoval zo šotodôvodov z BA do TT cez Kúty, tak som nepozoroval, že by tak cestoval ešte niekto iný...
Reply on: AAA #108807:
tak už mi je jasné, prečo sú tu chodníky a cesty v takom strašnom stave - v našej nadmorskej výške ich asi netreba opravovať...
btw. neviete náhodou niekto, kam sa treba obrátiť so žiadosťou o opravu čiastočne prepadnuto-bublinového chodníka? v prípade, že pozemok asi patrí hlmssrba...
Reply on: Valec #108747:
Ad Re #108701 810zssk: A do autobusu presadnúť nemôže?
Reply on: Papyr #108805:
Keby som zosrtručnil. Na prídavok je nárok do dovŕšenia 25. roku, alebo najneskôr do vyštudovania 1. VŠ v 2. stupni, ak študuješ denne na VŠ a neprekročíš štandardnú dĺžku štúdia.
Reply on: 810zssk #108778:
Zimná údržba ciest, kúrenie v škole a pod..
Reply on: Papyr #108757:
Treba sa podľa mňa vrátiť do reálneho stavu. Medzištátnu dopravu a železničnú má v kompetencií ministerstvo, regionálnu a-busovú a o chvíľu aj vlakovú VÚC a v rámci obce obec. Nechápem prečo má obec BA dotovať medzištátnu linku, keď to skôr prísluší štátu, alebo VÚC ak Rajku berieme ako región. Rovnako tak tú linku môžu dotovať Maďari, veď sa tým vozia ľudia, čo tam platia dane.
Teda linku chcieť môžu, ale nech ju žiadajú na MDPaT, ktoré si môže u zločincov objednať vlaky.
A len tak mimochodom. Ako k tomu prídu obyvatelia BA kraja, že do zahraničia dotuje linky mesto BA, ale do ich dediny nie, len preto, že je na území SR.
Reply on: kecho #108801:
Internat nie je problem ochcat 🙂 "stratis" obciansky preukaz s trvalym pobytom v Presove a nechas si vystavit novy s trvalym pobytom uz v Bratislave, na intraku predlozis ten stary. Inak, neviem ako je to s intrakmi v BA, ale odkedy prestali dotovat intraky v Prahe, tak maju kapacit, ze mozu ubytovat aj Prazanov, nikto nepatra po pobyte.

S ostatnymi bodmi by nam mozno mohol pomoct nejaky pravnik 🙂

Rajka: OK, tak nedotovat od poslednej zastavky. Holt Rajka si zaplati 3 km miesto dvoch.
Reply on: Valec #108797:
Pozri, keby som JA byval v Rajke, tak skusim na stretnuti obyvatelov dohodnut nejaku dopravu vo vlastnej rezii. Nejakeho podnikatela s dodavkou pendlujuceho na trase Cunovo Razcestie (prestup na MHD) - Rajka, vasutallomas (prestup na vlak a autobusy Volanbuszu). Len si myslim, ze taketo riesenie "na kolene" je na dnesnu dobu uz nedostojne.

Inak, s poslednou zastavkou, kam siaha "zaujem" mesta, sa da kludne suhlasit. Tu v PO to sice mame inak (po ciaru), ale netvrdim, ze to je ideal vhodny pre kazdeho.
Ešte napíšem, v čom vidím zásadný rozdiel medzi DOBUDOVANÍM trate pre priamu linku a VYBUDOVANÍM novej trate.

Zanedbáme teraz rakúšanov a turistov a uvažujeme len tých našich 25 osôb na spoj na trase Petržalka - Flughafen. Tí prejdú 7 km po novej trati a 37 km z Wolfthalu po Flughafen po starej.

A teraz bacha... Ja tvrdím, že z ekonomického hľadiska je DOSTAVBA tejto trate pre 25 ľudí za hodinu v jednom smere porovnateľná s výstavbou nejakej novej trate pre 157 ľudí za hodinu v jednom smere.

Lebo ak by tých 25 z novej trate malo prestúpiť na iný vlak, tak to už možu prestupovať z busu, to je jasné. A bol by som ultrašotouš, keby som takú trať chcel.

37 km + 7 km = 44 km
44 / 7 = 6,3
25 . 6,3= 157 os

Podmienka pre takúto úvahu je, že sa súprava od Viedne postupne vyprázdňuje, čiže tam netreba nič pridávať.

Nejaké pripomienky?
Reply on: kecho #108801:


Podmienky nároku na prídavok sú:
* starostlivosť oprávnenej osoby o nezaopatrené dieťa, ak ide o rodiča, alebo osobu, ktorej je nezaopatrené dieťa zverené,
* trvalý alebo prechodný pobyt oprávnenej osoby na území SR,
* trvalý alebo prechodný pobyt nezaopatreného dieťaťa na území SR.
(http://portal.gov.sk/Portal/sk/Default.aspx?CatID=39&aid=129)

Spoločná adresa trvalého pobytu nie je podmienkou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.