Ja si viem predstaviť linku 27 na trase: OC Dubrawa - Pri Kríži - Homolova - Cabanova - Tranovského - Štepná - Jadranská - Koprivnická - Talichova a späť (točila by sa okolo reštaurácie Zlatá Lipa, konečná by sa volala ZŠ Sokolíková). Nové zastávky by boli pred bytmi "Koprivnica", zastávka by sa volala Koprivnická, na križovatke Koprivnická - Jadranská - Strmé sady, zastávka by sa volala Strmé sady.
Zmenil by som ešte polohy zastávok Žatevná, zastávka Žatevná (smer Jadranská, konečná L36 a L123) by sa presunula na Štepnú ulicu, smer Tranovského asi 20 metrov za prechodom, a vytvoril by som novú konečnú pre L20 (počas ranných špičiek), L36 a L123, ktorá by stála pred hasičskou zbrojnicou, zároveň by to bola zastávka pre L27, keby mala premávať po Jadranskej ulici.
P.S.: Mám tu ešte dve veci:
1. Neraz som si všimol, že sa L36 alebo L123 nevedela na Žatevnej ulici otočiť, pretože pred zbrojnicou sa nachádzalo auto (nie hasičské) a zdá sa mi ZV TEDOM na L123 sa musel otočiť priamo na križovatke. Urobil by som s tým niečo, napr. zrušil parkovisko áut na obratisku.
2. Keď už DPB menil názvy zastávok (napr. OD Saratov), prečo nezmenil aj OC Dubrawa? Je to tiež obchodné centrum (alebo dom, ako chcete), ako OD Saratov. To isté sa týka aj OC Vajnory, či OC Rožňavská a OC Rača. Keby sa mali meniť názvy zastávok OC Dubrawa, OC Vajnory, či OC Rožňavská, alebo OC Rača, zmenil by som to takto:
OC Dubrawa - Pri Hrubej lúke
OC Vajnory - Pri Starom letisku
OC Rožňavská - Rožňavská
OC Rača - Výhonská
Nie som ale za to, aby sa menili názvy zastávok OC ... Nechal by som OD Saratov a nenahradil Podvornicami. A či je to obchodný dom, alebo obchodné centrum, podľa mňa je to rovnaké.
Niekedy asi začiatkom alebo v polovici 90. rokov tam krátko (týždne? mesiace?) premávala a mala konečnú linka 51. To je jeden z predchodcov dnešnej 23-ky - išla na dnešnú konečnú Mláka [vtedy SOŠ PZ SR]. Alebo vtedy boli na dnešnej Mláke ešte kasárne bez obsluhy MHD? V takom prípade asi jazdila do starej Devínskej[za Stn. DNV ako dnes linka 20 k VW5] a to tiež cez sídlisko Jána Jonáša VW. Zdá sa mi, že kedysi bola obsluha časti DNV za železničnou stanicou horšia ako dnes, je tak?
Nemôžem tu na imhd nájsť vypísané historické trasy liniek. Zmizlo to? Pamätám si tie poznámky čo tam boli "Túto linku nahradila linka ..." a "Táto linka bola nahradená linkou ...".
V blízkosti toho obratiska je zopár bytových domov, malý pobytový domov sociálnych služieb a zopár firiem, takže predpokladám, že ľudia tam by privítali linku v smere na centrum mesta, ale to nevidím reálne.
Ja si z detstva pamätám aj to, že linka 34 asi jeden deň [pondelok] premávala z Dúbravky na Hlavnú stanicu. Myslím, že predtým alebo potom ku gymnáziu Vazovova a späť (až neskôr bola jej posledná trasa z Dúbravky po Šancovej ul. na Račianske mýto a späť okolo pyramídy cez Hodžko).
Teraz už neviem či to krátke pokusné presmerovanie 34-ky na Hlavnú stanicu súviselo s nespokojnosťou ľudí po tom ako bola zrušená trasa električkovej linky 1 z Dúbrakvy na Hlavnú stanicu, ktorá bola najskôr cez tunel a neskôr dlhšia obchádzkou cez Šafko a Námestie SNP. Pripomína mi to nespokojnosť, ktorá prišla o niekoľko rokov neskôr po zrušení linky 81, lebo "každý potrebuje cestovať bez prestupu na Hlavnú stanicu".
Otázne je, aký by tá linka mala interval, pretože čakať 30 minút na nejakú linku by asi okrem dôchodcov veľa ľudí neprilákalo, keďže pre zdravých ľudí nie je električka až tak ďaleko. Ak by ale tade mala jazdiť nejaká linka, tak by mala už rovno jazdiť po Dúbravčickej, Na vrátkach a Drobného, aby sme obslúžili čo najväčšiu časť Podvorníc. Ak sa raz bude reorganizovať LV v Dúbravke a Boroch (čo by sa už zišlo aj teraz), tak si tade viem predstaviť jazdiť nejakú linku na spôsob 27. V súčasnosti by možno stačilo tadiaľ presmerovať 123 od kríža (stále by ale končila na Žatevnej), príp. predĺžiť/zokruhovať 27 od Tesca po Agátovej, Na vrátkach, Drobného, Saratovskej na Alexyho, čo by si ale vyžadovalo ďalšie vozy (27 by si ale nejakú zmenu trasy aj tak zaslúžila, najmä by mohla obsluhovať aj Jadranskú a Koprivnickú).