Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ďakujem za odpovede. Ja osobne som zástanca rozvoja TB siete než elektrických autobusov. Dôvodov je niekoľko :
1. Pri nákupe EB sa nepozerá na požadovaný dojazd ale na cenu (domnievam sa, keďže si nemyslím že by EB značky SOR mali najväčší dojazd)
2. Neexistujúce stanice na dobíjanie nie len v BA (ich malá sieť)
3. Celková životnosť do budúcnosti, EB má batérie ktoré strácajú kapacitu (napr. nabíjaním) zatiaľ čo TB dokáže odjazdiť omnoho viac viď u nás na Slovensku Škody 14/15tr alebo aj 8tr na Ukrajine
Avšak v dnešnej dobe sa skôr TB rušia, rozvoj nie je financovaný fondmi (pokiaľ viem), popri tom TB pokladám za efektívny a ekologický spôsob dopravy v mestách, na takej Ukrajine aj medzi mestami. To je však asi len môj "sen" vidieť dopravu kompletne v mestách pomocou TB. Toho sa už asi nedočkám
Reply on: Viko #240482:
Ja som skôr zvedavý, aké vozidlá plánujú na túto linku nasadiť... 🙂
Vyberám z https://bratislava.sk/sk/pytajte-sa-primatora-otazky-a-odpovede-z-diskusie-na-tyrsaku-26-jun - myslím, že takto jasne to ešte nezaznelo:
"V súčasnosti sa kolegom podarilo zriadiť novú linku MHD, ktorá bude vo večerných hodinách premávať od Račianskeho mýta po trase linky 61 až priamo k ubytovni. Momentálne sa dokončuje obratisko pri ubytovni de Paul. Toto riešenie má potenciál výrazne zlepšiť podmienky pri večernom cestovaní linkou 61."

Ako sa plánuje riešiť smerovanie pasažierov na správny spoj?
Reply on: TeBeCe #240473:
Dnes mi akurát ako účastníkovi konania prišlo odvolanie k povoleniu pre predčasné užívanie trate (ešte nie je zverejnené online na stránke BSK) a ak je pravda čo sa píše v tom niekoľko stranovom odvolaní od Ing. Ivana Matušíka tak toto je tá najmenšia chyba na celom projekte a mesto pritom vedomosť o chybách malo a miesto toho aby ich priznalo robilo všetko preto aby sa zahladili. 😅
Reply on: Ike #240478:
Problem je že kontrola výdavkov a odôvodnenosti projektov zo strany EK je nedostatočná, čo zas súvisí s celkovou politickou štruktúrou EÚ, kde EK je de facto podriadená členským štátom a nemôže si dupnúť tak silno ako by mala. Z niečoho čo malo byť ekonomickým nástrojom na rozvoj internej ekonomiky sa stali úplatky pre východoeurópskych diktátorov.

Sú štáty ktoré čerpajú fondy efektívne, v súlade s ich pôvodným účelom, ale vyžaduje to dostatočne kvalitnú vládu, ktorá to berie ako príležitosť posunúť krajinu na vyššiu úroveň a nie ako peniaze zadarmo ktoré v lepšom prípade môžeme len tak rozhádzať na hociakú blbosť lebo však je to "zadarmo", v horšom prípade posúvame svojim kamarátom.
Reply on: Urbanway 2423 #240476:
Trolejbusy nie sú obmedzené dojazdom, ale zas sú obmedzené trasou. Elektrobus je výhľadovo lepšie riešenie, len ešte technologicky nie sme pri dojazde ktorý potrebujeme.
Reply on: zakaznik #240477:
Zas nepreháňajme. EÚ financuje odôvodnené výdavky, takže ak sa kúpila aj blbosť, tak sa deklarovalo, že to blbosť nebude a druhá vec je, že elektromobil nie je nijaká "technologická blbosť" súčasnosti ale v princípe zariadenie, s ktorým sa hral už Nikola Tesla.
Reply on: milanko79 #240475:
Momentálne je systém nastavený tak, že sa oplatí kúpiť hocijakú blbosť, ak je ju možné financovať "z EÚ".

V normálnom svete by politik hľadal nákladovo najefektívnejšie riešenie a technologické blbosti vo vývoji by nechal Bezosom, Muskom a Mohammad bin Salmanom.
Reply on: milanko79 #240475:
Na delené služby, kde sa elektrobusy počas prestoja dobijú sú celkom dobré, ale na celodenné služby nie, pretože musia byť vymenené počas dňa (s výnimkou 43, ktorá sa dobíja na Patrónke). Elektrobusy u nás určite nie sú náhradou za trolejbusy, nakoľko linky, ktoré obsluhujú (napr. 20, 29, 37, 43, 53, 80,...) nejazdia takmer vôbec pod trolejami, takže scenár z BB u nás neplatí. Nové trolejbusové trate by boli určite lepšie, ako ďalšie elektrobusy (ak to myslíš tak, že elektrobusy by nahradili trolejbusy, resp. namiesto novej TT by na danej linke jazdili elektrobusy), pretože trolejbusy nie sú obmedzované dojazdom, ale myslím si, že z hľadiska PR bol asi nový elektrobus lepší (predsalen je to nové vozidlo), ako nejaké nové drôty (cestujúcim je v podstate jedno, či im príde autobus, alebo trolejbus). Osobne elektrobusy vnímam len ako ďalší (a drahší) autobus, ktorý má dosť obmedzené možnosti prevádzky, väčším prínosom, čo sa vozidiel týka, by podľa mňa boli parciály, ktoré by mohli zatraktívniť niektoré trolejbusové linky. Pozitívny vplyv mali podľa mňa elektrobusy hlavne na rekreačných linkách do lesa (43, 144 a 154), kde sa ten elektrobus podľa mňa hodí viac, ako autobus. 🙂
Dobrý večer,
dlho som sa už chcel opýtať ako je to vlastne s elektrickými autobusmi. Sú prínosom pre dopravu v meste alebo je to len ďalší drahý špás z fondov? Nebolo by výhodnejšie podporiť rozvoj existujúcej trolejbusovej siete než budovať základňu pre elektrické vozidlá? Majú linky vedené mimo trolejbusovej dráhy alebo je to ako v BB kde sa snažili len nahradiť trolejbusy?
Vďaka.
Po novom sa uz priechody/cyklopriechody neoznacuju znackami? Takych priechodov je na tej slavnej radiale viac (nepocitam miesta na prechadzanie)
https://zivemesto.sk/kedy-budu-nove-trate-elektriciek/
Tak usilovne sa všetko pripravuje a tak usilovne sa hovorí o tom, ako usilovne sa všetko pripravuje... až nevidno absolútne žiadne výsledky. 😅
Tie výrazy "prioritne, prednostne, intenzívne" a čo z toho😂
Reply on: FFF13 #240469:
V auguste sa bude realizovať provizórne rozšírenie nástupišť a doplnenie prístreškov, kompletná prestavba podľa predstaveného projektu ale prebehne až budúci rok.
Reply on: FFF13 #240469:
Tiež sa mi zdá, ale zatiaľ je okolo toho nejaké ticho...
Reply on: Urbanway 2423 #240467:
To Račko, nemalo sa to robiť cez tieto letné prázdniny? Lebo začínať s tým v septembri keď začína aj školský rok a potom to tam na cca 3 mesiace celé obmedziť mi nepríde ako najlepšia možnosť
Tak to je sila! Oznam o odrieknutí vlakov som videl v istom internetovom periodiku ako platenú reklamu IDS BK.
Na ÚVO tiež pribudla aj súťaž na nové prístrešky na Račiansku radiálu:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/433051
Vyzerá to tak, že budú relatívne veľké (asi ako 2-3 klasické prístrešky), škoda len, že prístrešky nebudú aj na Ursínyho a na ostatných zastávkach (okrem Bieleho kríža) budú len v smere do centra. Minimálne nejaké malé prístrešky (ako napr. pri Chatamovi na zastávke L4) by sa tam mohli osadiť.

Vie niekto, ako to vyzerá s rekonštrukciou zastávok na Račianskom mýte? Začne sa rekonštruovať v septembri, alebo je to ešte v nedohľadne?
Reply on: shaggy #240464:
Počkať, to nie je Maroš Kramár? 😂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.