Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #148674:
Mne sa páči, že dodržujú aj jazykový zákon kde miesto "Domov" resp. "Hlavná stránka" používajú "slovenský" výraz "Home". ?
Je v poriadku, ak sa elekricky vybavene kamerovym systemom oznacili len jedinou malou nalepkou na zadnych dverach zvnutra?
Reply on: luky133 #148573:
najlepsie je, ze uz z toho shitu odstranili napis Testovacia prevadzka ? a zaroven odstranili aj trasy liniek ?
ako sa blizia volby, tak aj narasta rychlost elektriciek v tuneli. aktualne v spravach na STV tvrdili, ze rychlost za zvysi 10-nasobne ? v prispevku to potom spresnili, ze z 5 na 50 km/h ?
nevie niekto ako mam pridat fotky do galerie
Reply on: luky133 #148573:
Vyhľadávanie je tam riešené tak úboho, že ja by som sa hanbil podobný soft. pustiť do sveta.

Napr: nájde to cesty na max. 1 prestup, nie sú tam možné pešie presuny medzi nástupišťami, všetky parametre sú natvrdo nastavené.

Tipujem že to majú spravené pomocou jednoduchých sql query z php do databázy, t.j. poriadne im to nebude fungovať nikdy.

Je mi ľúto toho, kto túto stránku dpb použije.

(Ak sa mýlim, dajte vedieť keď to korektne vyhľadá spojenie Krematórium -> Vodostav.)
Reply on: aquila #148665:
Lenže operačné programy sú väčšinou tak zadefinované, že prakticky nemôže.

Re #148667 SORBN12: Nie, pre druhokolónne Tedomä bude vytvorené špeciálne zadelenie a obsluhovať budú linky 20 a 22.
Reply on: vlado13 #148663:
V mojom príspevku som ti odpovedal na otázku z #148659 "ako je to s náhradou zľavneného cestovného pre štátom určené skupiny?" + na to, že z čoho je tá doprava platená. A to sú príjmy samosprávneho kraja. Takže sme sa asi nepochopili.
Reply on: Puki #148666:
myslím si, že sa chápeme a že dokážeme zachovať si schopnosť oddeliť formálnu stránku od obsahovo-vzťahovo-významovej,
ak sa vrátim k pôvodnému meritu, že vieme, že aj verejná autobusová doprava je vlastne dotovaná, aj keď peniaze nie sú odosielané zo ŠR,
2112 prave okolo asmn? 50 bude tedomova?
Reply on: vlado13 #148663:
Áno zdroje samosprávneho kraja sú prevažne z cestnej dane, ktorú platia podnikatelia, čo jazdia po cestách vo vlastníctve štátu alebo miest. Cesty I.triedy sú vo vlastníctve štátu pretože je to považované za "nadradenú" sieť celoslovenského významu. Kým cesty II. a III. triedy nemajú za účel spájať Slovensko. Myslím, že sa uvažovalo aj o cestách I. triedy, aby patrili pod samosprávne kraje, ktoré sa tomu bránia. Nezabúdaj, že štát má príjem aj z PHM. Za diaľnice sa platí mýto (príp. diaľničná známka). Okrem Bratislavy a Košíc sa o cesty v iných mestách starájú príslušné samosprávne kraje. Bratislava a Košice + Martin majú svoje vlastné zákony o mestách a z nich vyplyvajúce zmeny. Myslím, že myslíme nato isté ale nevieme sa pochopiť 🙂
Reply on: Majo #148647:
bratislava moze dostat dotacie z EU, je to vecou definovania operacnych programov..

a keby si tvrdil opak, tak praha, ktora je este bohatsi region ako BA dostane tusim az 5 miliard czk na vystavbu metra z EU fondov 😉
Reply on: kecho #148662:
Na niektoré poradia 87-čky sú ale krátke plyňáky aj pridelené.
Reply on: AAA #148661:
formálna stránka je zmluvná, ale zdroje samosprávneho kraja, ktoré slúžia na financovanie, sú prevažne z cestnej dane, ktorú platia aj podnikatelia, čo jazdia prevažne po cestách vo vlastníctve štátu alebo miest, o ktoré sa samosprávny kraj nestará, ani nechce prispievať na ich údržbu,
podľa mňa v skutočnosti ide o nepriznavané dotovanie,
verim, že z administratívneho hľadiska je jednoduchšie, ak to je priamy vzťah medzi samosprávnym krajom a poskytovateľom verejnej služby, ale z ekonomického hľadiska je to zároveň dotácia aj menej majetných, aj dostatočne majetných užívateľov verejnej služby v rovnakej miere,
možno je to tak dobré, možno nie, zatiaľ nikto neprezentoval model diferenciácie prípevku na dopravu podľa majetkového cenzu,
Reply on: Padrex #148656:
dnes ráno napr. dva cng krátke vraky na 87čke... mohlo by to byť ono?
Reply on: vlado13 #148659:
Všetko to platí samosprávny kraj podľa zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme, či ako sa po novom tá zmluva volá.
Reply on: eripmav #148646:
koľko išlo zo ŠR + EÚ na rekonštrukciu trate BA - ZA?
Reply on: Puki #148658:
citát poznám veľmi dobre,
prechod na princípy decentalizácie sa plne nevydaril,
aj keď formálne to vyzerá na financovanie medzimestskej autobusovej dopravy z daňových príjmov samosprávnych krajov, s ohľadom na spôsob prispôsobovania prerozdeľovania daňových príjmov a na správu komunikácii podľa tried a prieťahov, je to vlastne obdoba dotačného princípu,
ako je to s náhradou zľavneného cestovného pre štátom určené skupiny?
Reply on: vlado13 #148657:
Citujem: "Fiškálnu decentralizáciu možno stručne charakterizovať ako nahradenie transferov – dotácií zo
štátneho rozpočtu do rozpočtov obcí a VÚC na výkon ich originálnych kompetencií daňovými príjmami, o ktorých použití budú rozhodovať samosprávy celkom samostatne. Podstatou tohto procesu je prechod od poskytovania dotácií územnej samospráve zo štátneho rozpočtu na financovanie kompetencií prostredníctvom daňových príjmov." Ktorú medzimestskú dopravu dotuje štát okrem železníc, čo je kapitola sama o sebe? Aj tu sa už lady pohli.
Reply on: eripmav #148645:
MHD si dotácie zo ŠR údajne nezaslúži, jediná verejná doprava, ktorá údajne je zmysluplne dotovať je medzimestská, lebo to podporuje pracovnú mobilitu, ako nástroj aktívnej politiky práce,
aspoň tak o tom rozhodla vláda v r. 2004,
možno už vtedy niekto chcel, aby sme v BA prešli na železničný rozchod a rafinovanú virtuálnu dualitu prevádzky, len to pred primátorom šikovne zatajil ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.