Prímestský autobus SAD Zvolen sa dnes v dôsledku snehovej kalamity v úseku Hontianske Nemce - Kráľovce-Krnišov dostal do kontaktu s prevísajúcim elektrickým vedením, v dôsledku čoho došlo ku elektrickému skratu a následnému poškodeniu autobusu (poškodenie elektroniky a spálenie pneumatík). Cestujúcim sa našťastie nič nestalo. EČV zatiaľ nevieme.
zdroj: https://myzvolen.sme.sk/c/20707651/na-linkovy-autobus-spadlo-elektricke-vedenie.html
zdroj: https://myzvolen.sme.sk/c/20707651/na-linkovy-autobus-spadlo-elektricke-vedenie.html
SJT.1
1. Aký to má dôvod? Veď ľuďom to takto vyhovuje?
- A preto počet cestujúcich klesá lebo sú spokojní ...
2. Na základe čoho to chcete robiť? Máte prieskum?
- Nuž SADky väčšine prípadov nezasielajú podrobné štatistiky, že koľko ktorý spoj prepravuje cestujúcich, lebo to ani v zmluve nie je zakotvené ako povinnosť. Už len keby som sa pri návrhoch držal aktuálneho počtu spojov a previazal to s taktovým CP a nadväznosťou na ostatné linky v uzle, tak mám atraktívnejší systém ako toto, čo oni ponúkajú a predstavujú ako prepracovaný systém. Je to iba prepracovaný systém aby mohli negovať všetky progresívne zmeny, pretože sa im nechce robiť nasledovné:
- prepísať komplet vzorové záznamy šoférom
- nahodiť nové dáta do pokladní
- nahodiť nové čísla a trasy do systému
- komplet databázu CP atď. zmeniť
- ostatne pre neochotu sa hrať s pokladňami a strojčekmi nechcú riešiť ani prestupné lístky, príp. zmenu tarify
3. To nabúra turnusy, to sa nedá, lebo ak posuniem túto linku, musím aj túto lebo vozidlo (strelím od oka) z linky 611409 robí potom z Krupiny spoj na linke 605407 do Drienova a ten sa vracia hneď späť (inak také niečo, že čas na vyrovnanie a obrátku SADky ignorujú, potom sa divíme prečo spoj pravidelne meškáva 5-10 minút už na východzej zastávke) do Krupiny a potom ide na 605405 do Uňatína ... a pod. bonbóniky. Z toho plynie, že spoje na linkách nejazdia ani tak podľa nadväzností, ktoré by mali byť pravidelné ale podľa obehov vozidiel a turnusov šoférov, že točíme, šoféra 4h bez ohľadu na to, či je vôbec potreba aby ten spoj išiel ale točíme ho 4h a potom zrovna keď treba tak nemôže ísť, lebo čerpá 30 min prestávku zo zákona po 4h jazdy. Ibaže blbečkom nevysvetlíš, že keby sa jazdilo podľa taktu, tak tých 15 min. aj s rezervou dosiahnem na drvivej väčšine obratísk, dokonca aj 30 min a nemusím počúvať nárek, že :"Šofér musí pauzovať."
4. Je tam vysoká nezamestnanosť ... Je tam veľa cigáňov.
- Nuž ako som písal dole o tých 20, 40 a 40% ... a k druhému asi toľko, že cigáni si tiež platia. Tam kde sú problémy, treba SBS, ale nie je možné arugmentovať, že niekde nespravíme spoje, lebo tam žijú cigáni alebo že majú SADkári nemiestne komentáre na maďarov. To, že časť z nich má nemiestne komentáre a nepovažuje za otázku osobnej cti ovládať úradnú reč, ako keď slovák žije u nich je vizitka, pre ktorú ale nebudem klesať na ich úroveň. Pre dopravcu, ktorého je otázka osobnej cti niečo ponúkať cestujúcim aj na tých posledných lazoch sa nájde argument a spôsob ako to spraviť a prečo to spraviť. Opäť nechápu, že keď tých ľudí napr. z Ratkovského Bystrého až dovezú spoľahlivo do Revúcej alebo R. Soboty a dajú mu istú atraktívnu ponuku spojov, tak sa im ten človek odvezie aj naspäť, a ešte môže využiť aj iné linky.
5. Prečo meniť niečo čo funguje 20-30 rokov?
- Bod č.1. Navyše, kto pozná ako jazdia linky z RS na Uzovskú Panicu a Teplý Vrch, tak vie o čom hovorím, o akom mrdníku. 3 linky, na každej 6-10 spojov no v pracovný deň premáva na každej tak 4-5 spojov a je to rozložené na tri linky
609405 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L609405_161211_52763.pdf
609406 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L609406_161211_52764.pdf
609408 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L609408_161211_52765.pdf
Už len ak má niekto stavovskú česť, tak sa nad týmto zamyslí aspoň večer a zoberie si to do rúk namiesto krížovky, či sudoku a porieši toto za 2-3 večery.
Všetká česť tým pár ľuďom na SADkách, ktorí sa hanbia za tento stav, no nemôžu nič spraviť pre zmenu pokým im je práca a plat milý.