Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Piatok 15.12.2017, MHD Žiar nad Hronom:
v premávke ZH-067AO, ZV-429CD, ZH-012AD a na spoji o 14:00 na linke 2 išiel Cross LE ZV-850BZ (zdroj: brefos).
Úprava prevádzky MHD Zvolen v dňoch 24.12.2017, 25.12.2017 a 1.1.2018
http://web.sadzv.sk/old/pages/mhd_zv_18/pdf/Oznam_mhdzv_vianoce_2017.pdf
V budúcom roku chce mesto do autobusov zaviesť zariadenie na monitorovanie ich pohybu
http://www.ziar.sk/v-buducom-roku-chce-mesto-do-autobusov-zaviest-zariadenie-na-monitorovanie-ich-pohybu/

"Víťaz verejného obstarávania, spoločnosť SAD Zvolen, sa tiež zaviazal, že najneskôr od 1. januára 2020 bude poskytovať pravidelnú autobusovú dopravu v katastrálnom území Žiar nad Hronom, Šášovské Podhradie a Horné Opatovce prostredníctvom minimálne dvoch ekologických autobusov. To znamená také, ktoré na svoj pohon využívajú CNG, LPG, elektrinu alebo vodík. "

"Nová dopravná licencia sa predĺžila a uzatvorila na roky 2018 – 2025."
Netradicne sem doplnam vypravu MHD z 5.12.2017 odpozorovanu z ulic ZV, podla prevazujucich liniek. Domaci iste poznaju, pre navsetvnikov sa moze niekedy zist:

1: 868BA
2: 947CC, 865BA
3: 070BB
4: 898BA
5: 186BH, 187BH
6: 952CI, 887BA
7: 710CX, 720CX
8: 702CX, 410CN
9: 960CI, 565CN, 596CX
10: 247AM
11: 550BC
12: 557CN
13: 948CI
14: 395CI
15: 072BB, 747BC

Z 12NP vozidiel som stretol vonku 11, co je velmi slusne + vidiet 12xB732 na jednom mieste je uz vzacnost.
K tým poriadkom z prímesta ešte. Chybná nezrovnalosť neošetrením negatívnej značky na PAL 610402/14:40 a 611410/16:25 závodu Zvolen. Spoje premávajúce v školský piatok (5)(25) premávajú aj v špecifické dni r. 2018 (1.2.Št, 28.3.St a 30.10.Ut) tiež do V.Krtíša, kedy posledný deň vyuč. nie je kalendárny piatok. Spojom v (1)(2)(3)(4) St.Huta a Senohrad doplniť k (14), či (35), že nepremávajú aj 1.2., 28.3., 30.10.2018, kedy funkciu preberá "piatkový" spoj do VK, spoje nejdú 2x, ako sú vyobrazované na vyhľadávačoch, nemôže byť dvojitá oprávnenosť nákladov a dotácií od VÚC BBSK.
Dobry den.Chcel by som sa spytat keby som chcel dochadzat kazdy den so Zavadky nad Hronom do BB existuje nejaka predplatna preukazka na cestovanie ako je v BB za 20 eur na mesiac.Alebo s Brezna do BB dakujem
Prímestský autobus SAD Zvolen sa dnes v dôsledku snehovej kalamity v úseku Hontianske Nemce - Kráľovce-Krnišov dostal do kontaktu s prevísajúcim elektrickým vedením, v dôsledku čoho došlo ku elektrickému skratu a následnému poškodeniu autobusu (poškodenie elektroniky a spálenie pneumatík). Cestujúcim sa našťastie nič nestalo. EČV zatiaľ nevieme.
zdroj: https://myzvolen.sme.sk/c/20707651/na-linkovy-autobus-spadlo-elektricke-vedenie.html
Od 16.11.2017 končí uzávierka cesty I/65 v obci Kremnické Bane. V tejto súvislosti dochádza ku zmene cestovných poriadkov liniek 613409 a 613415.
info:http://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/od-16112017-zmena-v-cest-poriadkoch-primestskych-liniek
Reply on: kvorka #907:
No a uvediem ešte argumenty SADiek prečo nerobiť zmeny:

1. Aký to má dôvod? Veď ľuďom to takto vyhovuje?
- A preto počet cestujúcich klesá lebo sú spokojní ...

2. Na základe čoho to chcete robiť? Máte prieskum?
- Nuž SADky väčšine prípadov nezasielajú podrobné štatistiky, že koľko ktorý spoj prepravuje cestujúcich, lebo to ani v zmluve nie je zakotvené ako povinnosť. Už len keby som sa pri návrhoch držal aktuálneho počtu spojov a previazal to s taktovým CP a nadväznosťou na ostatné linky v uzle, tak mám atraktívnejší systém ako toto, čo oni ponúkajú a predstavujú ako prepracovaný systém. Je to iba prepracovaný systém aby mohli negovať všetky progresívne zmeny, pretože sa im nechce robiť nasledovné:
- prepísať komplet vzorové záznamy šoférom
- nahodiť nové dáta do pokladní
- nahodiť nové čísla a trasy do systému
- komplet databázu CP atď. zmeniť
- ostatne pre neochotu sa hrať s pokladňami a strojčekmi nechcú riešiť ani prestupné lístky, príp. zmenu tarify

3. To nabúra turnusy, to sa nedá, lebo ak posuniem túto linku, musím aj túto lebo vozidlo (strelím od oka) z linky 611409 robí potom z Krupiny spoj na linke 605407 do Drienova a ten sa vracia hneď späť (inak také niečo, že čas na vyrovnanie a obrátku SADky ignorujú, potom sa divíme prečo spoj pravidelne meškáva 5-10 minút už na východzej zastávke) do Krupiny a potom ide na 605405 do Uňatína ... a pod. bonbóniky. Z toho plynie, že spoje na linkách nejazdia ani tak podľa nadväzností, ktoré by mali byť pravidelné ale podľa obehov vozidiel a turnusov šoférov, že točíme, šoféra 4h bez ohľadu na to, či je vôbec potreba aby ten spoj išiel ale točíme ho 4h a potom zrovna keď treba tak nemôže ísť, lebo čerpá 30 min prestávku zo zákona po 4h jazdy. Ibaže blbečkom nevysvetlíš, že keby sa jazdilo podľa taktu, tak tých 15 min. aj s rezervou dosiahnem na drvivej väčšine obratísk, dokonca aj 30 min a nemusím počúvať nárek, že :"Šofér musí pauzovať."

4. Je tam vysoká nezamestnanosť ... Je tam veľa cigáňov.
- Nuž ako som písal dole o tých 20, 40 a 40% ... a k druhému asi toľko, že cigáni si tiež platia. Tam kde sú problémy, treba SBS, ale nie je možné arugmentovať, že niekde nespravíme spoje, lebo tam žijú cigáni alebo že majú SADkári nemiestne komentáre na maďarov. To, že časť z nich má nemiestne komentáre a nepovažuje za otázku osobnej cti ovládať úradnú reč, ako keď slovák žije u nich je vizitka, pre ktorú ale nebudem klesať na ich úroveň. Pre dopravcu, ktorého je otázka osobnej cti niečo ponúkať cestujúcim aj na tých posledných lazoch sa nájde argument a spôsob ako to spraviť a prečo to spraviť. Opäť nechápu, že keď tých ľudí napr. z Ratkovského Bystrého až dovezú spoľahlivo do Revúcej alebo R. Soboty a dajú mu istú atraktívnu ponuku spojov, tak sa im ten človek odvezie aj naspäť, a ešte môže využiť aj iné linky.

5. Prečo meniť niečo čo funguje 20-30 rokov?
- Bod č.1. Navyše, kto pozná ako jazdia linky z RS na Uzovskú Panicu a Teplý Vrch, tak vie o čom hovorím, o akom mrdníku. 3 linky, na každej 6-10 spojov no v pracovný deň premáva na každej tak 4-5 spojov a je to rozložené na tri linky
609405 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L609405_161211_52763.pdf
609406 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L609406_161211_52764.pdf
609408 http://portal.cp.sk/Data/pdf/L609408_161211_52765.pdf
Už len ak má niekto stavovskú česť, tak sa nad týmto zamyslí aspoň večer a zoberie si to do rúk namiesto krížovky, či sudoku a porieši toto za 2-3 večery.

Všetká česť tým pár ľuďom na SADkách, ktorí sa hanbia za tento stav, no nemôžu nič spraviť pre zmenu pokým im je práca a plat milý.
Reply on: draxter #905:
Záblesk na zlepšenie závisí najmä od toho ako stojí zmluva "mesto - dopravca". Mesto sa môže aj pretrhnúť a predložiť SADke 100-stranový materiál spracovaný odborníkmi naprieč EÚ. Pokiaľ im zmluva vyslovene neprikáže pod hrozbou sankcie zapracovať zmeny do CP podľa toho, čo predloží objednávateľ, tak sa nič meniť nebude pretože na SAD Zvolen, je kapitalizmus iba keď sa majú nažrať dotácií na výkonoch. Keď majú niečo prepracovať, tak je socializmus. A navyše ego vedenia nedovolí aby mal niekto iný pravdu. Potom stačí už iba pár poslancom dať do vrecka (alkoholika a polodementného telocvikára a policajta Družbackého, ktorý cestovný poriadok videl naposledy na strednej škole, si kúpite kartónom pálenky) a je poistené, že vec neprejde.
Reply on: SJT.1 #906:
veď toto...
Podľa SADky sú to dlhodobo a tvrdo kreované cestovné poriadky ... ? To sú drísty takých diletantov zlatokopov ako Mazán, či Orság a o Polónym ani nehovorím ? Stačí sa pozrieť ako jazdia prímestské spoje na Krupinu. Tri linky 605402, 611408 a 611409 idú celú trasu v súbehu a nepravidelne prechádzajú niektoré zastávky. Keby sa viedla iba 611408 od Zvolena po Dudince (ten jeden doobedný pár Šahy - Dudince to môžu prenechať Arrive, teda ak NSK pristane na to, že tento pár spojov budú jazdiť oni). Škoda, že Kubáček keď začal kresliť taktový GVD tak neuvažoval aj s traťou 153 Zvolen - Šahy. Konečne by sa dalo po rokoch dostať rýchlo zo Zvolena do Dudiniec a Šiah a nie ako otrok zachádzať cez Sebechleby, Drážovce a Ladzany a potom sa modliť aby v Dudinciach neodišla Arriva pred príchodom spoju 605402/403 alebo 611408, príp. aby tam človek netvrdol pre bývalou železničnou zastávkou viac ako 20-30 minút. Autom je už za ten čas človek dávno v Šahách na káve a cigaretka mu dohára ? A potom sa divia degeši na SADkách a škrabú sa ako opice na hlave, že prečo je úbytok cestujúcich. A ani po 15 rokoch nedospeli k ničomu inému okrem vyplakávania, že je demografia zlá, a že je nízka zamestnanosť. No aj tam kde je 20% nezamestnanosť a polovica zamestnaných je mimo okresu a v Rakúsku utiera dôchodcom zadky, tak stále 40% zamestnaných v okrese je šanca mať v autobusoch. Ibaže s CP ako noty na bubon a kde na jednej linke v jednej doline, kde je možné maximálne 2-3 varianty trás mať oni vykúzlia s prehľadom 5-6 variánt môžu čakať, že aj dôchodci a vozíčkari radšej pôjdu pešo, než by zaplatili za také služby.
Reply on: Author #904:
išlo o "tradičný ISO cestoný poriadok a lá ZV" ? Normálka, počet spojov rozhoduje, nie interval, ale aspoň Ing. Košík si to všimol, možno záblesk na zlepšenie.
Reply on: Mike #903:
Ano, aj vo Zvolene vidiet ich rukopis.

Posledne mi na konecnej Zapad, Teplicky pristavili o 12:00 tri autobusy naraz (linky 6,8,9) a spolocne sa viezli poloprazdne za sebou az do centra. Na semafore pri vyjazde na obchvat vytvorili lokalnu zapchu. Nasledne som pozeral CP, vsetky isli presne a dalsich 30 minut v tejto relacii nic..

Nepoznam miestne vztahy, vo Zvolene som bol len ako navstevnik vyuzivajuci MHD, ale nemal som pocit, ze islo o nejaky kapacitny navoz na pracovnu zmenu ..
Poslanec Peter Košík sa snaží o optimalizáciu siete MHD Zvolen. Prikladám zápisnicu z augustového stretnutia s občanmi na Sekieri.

Je pravda, že s MHD nutne treba niečo robiť, nakoľko linky nie sú dlhodobo koordinované a niekedy sú aj výpadky, keď celú hodinu nejde zo sídliska do centra žiadny spoj. Držím palce, nech sa podarí zmena.
Reply on: draxter #899:
Tentokrát si si strelil vlastný gól, pretože z Užhorodu, AS ide 21:25, z Užhorodu, ZOLL ide o 22:15 a Vyšného Nermeckého št. hr. CLO to ide 22:00, čo je všetko úplne správne, pretože východoeurópsky čas.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.