Samonosnú karosériu trojnápravového dvojčlánkového trolejbusu zhotovili z oceľových profilov a zvonka opláštili vymeniteľnými panelmi. Asynchrónny elektromotor Škoda umiestnili na ľavú stranu vozidla pred tretiu nápravu. Elektrickú výzbroj situovali na strechu vozidla. Nástup a výstup cestujúcich umožnili štvoricou dvojkrídlových, dovnútra otvárajúcich sa dverí s dopytovým otváraním umiestnených v pravej bočnici. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia.
Vozidlá vybavili šedými plastovými sedadlami so zeleným textilným poťahom sedáku Kiel Ideo 20 v usporiadaní 2+2. Podlahu pokryli šedou protišmykovou krytinou. Osvetlenie interiéru riešili pomocou LED svietidiel zapustených do obloženia stropu. Prídržné tyče vyhotovili v antikorovom prevedení. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík situovali oproti druhým dverám. Nakladanie a vykladanie kočíkov a invalidných vozíkov uľahčili pomocou manuálne výklopnej plošiny umiestenej v priestore 2. dverí a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke, tzv. kneeling. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili uzamykateľnými posuvnými časťami bočných okien a dvojicou elektricky ovládaných strešných vetrákom. Vykurovanie trolejbusu zabezpečili teplovodným kúrením s elektrickým ohrevom vody. Tepelnú pohodu v priestore pre cestujúcich zabezpečili pomocou dvojice strešných klimatizačných jednotiek Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III s možnosťou vykurovania. Pre vodiča osadili klimatizačnú jednotku Carrier-Sütrak K 403E.
Vozidlá vybavili optickým a akustickým informačným systémom R&G Mielec s vonkajšími LED displejmi a vnútornými TFT LCD displejmi ovládanými palubným počítačom R&G SRG-6000P. Vozidlá vybavili interiérovým a exteriérovým kamerovým systémom so záznamovým zariadením. Vozidlá osadili počítadlami cestujúcich. Vozidlá nalakovali v bielo-žlto-zelenej farebnej schéme DPMŽ.
Vozidlá 2. série sa od predchádzajúcej odlišujú iným typom spätných zrkadiel, iným typom vzduchojemov a inovovaným náterom.
Úpravy
Od leta 2020 bola na vozidlách vykonaná oprava kĺbového spojenia. Opravy boli vykonané u výrobcu mechanickej časti vozidiel.
Prevádzka
Prvý trolejbus bol označený #266 a do Žiliny zavítal 28. augusta 2017 po skúšobnej prevádzke v Bratislave. V Žiline proces schvaľovania nového typu dráhového vozidla pokračoval, do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi bol trolejbus uvedený 29. septembra 2017 (v prvý deň bol vypravený na linku 6). V októbri 2017 prišlo do Žiliny ďalších 6 vozidiel - #267 - 270, 272 a 273, začiatkom novembra 2017 sa k nim pridal trolejbus #271. Prvých 8 vozidiel (#266 - 273) bolo 21. novembra 2017 slávnostne odovzdaných do prevádzky vo vozovni Kvačalova. Trolejbusy #268 a 269 v tento deň zároveň prvýkrát vyšli na linku, vozidlá #267, 270 - 273 v nasledujúcich dňoch novembra 2017.
Trolejbusy 2. série sa do prevádzky zaraďovali postupne od decembra 2018.
Jan Vartas