VozidláTrolejbusy › Škoda 27 Tr Solaris

Škoda 27 Tr Solaris #266
Škoda 27 Tr Solaris #291

Úvod

Prvé trolejbusy s karosériou Solaris New Trollino na svete dodáva do Žiliny Škoda Electric, ktorá vyrába elektrickú časť vozidiel.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 27 Tr Solaris 266 – 277 2017 – 2018 2017 – 2018 12
2. Škoda 27 Tr Solaris 287 – 292 2018 – 2019 2019 6
Spolu 2017 – 2019   18

Technické parametre

Dĺžka 18000 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3440 mm (so stiahnutými zberačmi)
Výška podlahy 320 mm (250 mm pri kneelingu)
Rázvor 5900 mm (1. - 2. náprava)
6000 mm (2. - 3. náprava)
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 42 + 1 + 1
Počet miest na státie 88
Celkový počet miest 130 + 1 + 1
Pohotovostná hmotnosť 17500 kg ± 3 %
Celková hmotnosť 28000 kg
Elektrická výzbroj Škoda BlueDrive, IGBT-tranzistorová, mikroprocesorom riadený napäťový menič s rekuperáciou, menovité napätie 600 / 750 V DC
Motor Škoda 1ML 3844 K/6, asynchrónny, 6-pólový, externé chladenie
Výkon motora 250 kW
Počet motorov 1
Celkový výkon 250 kW
Maximálna rýchlosť 65 km/h
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické, integrované
Nápravy predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 132, portálová s redukciou v kolesách, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III (pre cestujúcich)
Carrier-Sütrak K 403E (pre vodiča)
Chladiaci výkon klimatizácie 2 x 24 kW (Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III)
3,5 kW (Carrier-Sütrak K 403E)

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu trojnápravového dvojčlánkového trolejbusu zhotovili z oceľových profilov a zvonka opláštili vymeniteľnými panelmi. Asynchrónny elektromotor Škoda umiestnili na ľavú stranu vozidla pred tretiu nápravu. Elektrickú výzbroj situovali na strechu vozidla. Nástup a výstup cestujúcich umožnili štvoricou dvojkrídlových, dovnútra otvárajúcich sa dverí s dopytovým otváraním umiestnených v pravej bočnici. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia.

Vozidlá vybavili šedými plastovými sedadlami so zeleným textilným poťahom sedáku Kiel Ideo 20 v usporiadaní 2+2. Podlahu pokryli šedou protišmykovou krytinou. Osvetlenie interiéru riešili pomocou LED svietidiel zapustených do obloženia stropu. Prídržné tyče vyhotovili v antikorovom prevedení. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík situovali oproti druhým dverám. Nakladanie a vykladanie kočíkov a invalidných vozíkov uľahčili pomocou manuálne výklopnej plošiny umiestenej v priestore 2. dverí a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke, tzv. kneeling. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili uzamykateľnými posuvnými časťami bočných okien a dvojicou elektricky ovládaných strešných vetrákom. Vykurovanie trolejbusu zabezpečili teplovodným kúrením s elektrickým ohrevom vody. Tepelnú pohodu v priestore pre cestujúcich zabezpečili pomocou dvojice strešných klimatizačných jednotiek Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III s možnosťou vykurovania. Pre vodiča osadili klimatizačnú jednotku Carrier-Sütrak K 403E.

Vozidlá vybavili optickým a akustickým informačným systémom R&G Mielec s vonkajšími LED displejmi a vnútornými TFT LCD displejmi ovládanými palubným počítačom R&G SRG-6000P. Vozidlá vybavili interiérovým a exteriérovým kamerovým systémom so záznamovým zariadením. Vozidlá osadili počítadlami cestujúcich. Vozidlá nalakovali v bielo-žlto-zelenej farebnej schéme DPMŽ.

Vozidlá 2. série sa od predchádzajúcej odlišujú iným typom spätných zrkadiel, iným typom vzduchojemov a inovovaným náterom.

Úpravy

Od leta 2020 bola na vozidlách vykonaná oprava kĺbového spojenia. Opravy boli vykonané u výrobcu mechanickej časti vozidiel.

Prevádzka

Prvý trolejbus bol označený #266 a do Žiliny zavítal 28. augusta 2017 po skúšobnej prevádzke v Bratislave. V Žiline proces schvaľovania nového typu dráhového vozidla pokračoval, do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi bol trolejbus uvedený 29. septembra 2017 (v prvý deň bol vypravený na linku 6). V októbri 2017 prišlo do Žiliny ďalších 6 vozidiel - #267 - 270, 272 a 273, začiatkom novembra 2017 sa k nim pridal trolejbus #271. Prvých 8 vozidiel (#266 - 273) bolo 21. novembra 2017 slávnostne odovzdaných do prevádzky vo vozovni Kvačalova. Trolejbusy #268 a 269 v tento deň zároveň prvýkrát vyšli na linku, vozidlá #267, 270 - 273 v nasledujúcich dňoch novembra 2017.

Trolejbusy 2. série sa do prevádzky zaraďovali postupne od decembra 2018.

Katalóg vozidiel

266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277

287 288 289 290 291 292

Legenda a štatistika

266nevyradené vozidlo: 18 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.