Prvý (predsunutý) spoj L1 podľa smartu 8:20 s odchodom z Poštovej a príchodom na Pietnu 8:51 sa nikde v médiách ani stránke dpmž neuvádzal,
len na mybus.dpmz je v CP uvedený, nápad je to dobrý.
Dopravný podnik avizoval, tak ako každý rok, pre obsluhu cintorína v Bánovej predĺženie spojov L21 až na konečnú. Pozerám však na mapu a už som natrafil na dva spoje, ktoré mali skorší cieľ a nepokračovali ďalej. Zrejme ide iba o niektoré spoje, ktoré sú predĺžené.
Dnes som sa zase v #278 viezol na linke 14 o 11:22 z Hlinskej na Mostnú a teraz neviem či je to len ten prejazd čo zvykol robiť alebo je dnes normálne nasadený trolejbus
Ale párkrát som sa tým prejazdovým viezol na 4 z Mostnej na Žilinskú univerzitu počas prázdninového režimu a od zastávky Hlinská bol strašne preplnený a aj iný na to nadávali že prečo ide sólo trolejbus a tak.
Samozrejme, v takomto prípade je vhodnejší posilový voz práve na spoj o xx:52.
Prekvapuje ma však skutočnosť, že cestovné poriadky nie sú nejakým spôsobom prispôsobené na grafikon vlakovej dopravy tak ,aby tvorili rozumnú nadväznosť na vlaky. Ak by počas celého dňa odchádzali spoje linky 4 zo stanice povedzme o xx:42, už je z toho reálnejšia šanca na prestup od vlakov.
Krásny príklad toho je nedeľňajší rýchlik 762 s príchodom do Žiliny o 22:27, a o takom istom čase odchod posledného spoja linky 4. Za starého stavu ŽST dokázal rýchlik prísť v predstihu 3-5 minút a študenti dokázali stihnúť prestup na trolejbus. A to tých študentov nebolo málo, takže v úseku ŽST - Hlinská bola kapacita spoja využitá pomerne dobre. Po novom, keď rýchlik príde na nást. U, je bez šance stihnúť prestup.
Jeden problém tu vidím v pravidelných meškaniach vlakov. Druhý v tom, že expresy z východu prichádzajú podľa CP vždy x:27 a zo západu x:30.
Linka číslo 4 odchádza 19:32. To je pri rekonštrukcii stanice strašne skoro, ľudia s batožinou sa nestihnú presunúť zo zadných nástupíšť ani keby prišli včas. Tá posila by mala byť 19:52. Spoj 20:37 už je vďaka tým pridaným piatim minútam reálnejší.
Takéto posilové vozy by bolo vhodné nasadiť ku všetkým nedeľňajším Expresom aj Rýchlikom. Spravidla každú hodinu popoludní sa v Žiline stretnú vlaky plné študentov z východu aj západu a kapacita bežných spojov je riadne nedostačujúca a mnohokrát dosť študentov s kuframi ostane na stanici.
Hlavne pri tých "riedkych" intervaloch na nosných líniách, sa medzi dvoma spojmi na stanici nazbiera ľudí pomerne dosť.
Tiež som si dnes náhodne všimol tie posily, a podľa smartu to boli sóla. Ale jeden vlak z BA bol uvedený s meškaním 70 min., kto by na to čakal?
Nič sa nedá robiť, treba kúpiť jednu 24m megu na ten riadny spoj (by sa hodil aj ako Vianočný TB)
Počas semestra boli zavedené dva nedeľné večerné posilové spoje na L4 s odchodmi od stanice o 19:32 a 20:37. Hoci autobus zjavne medzitým nevykonáva žiaden iný spoj, nečaká sa na zmeškané vlaky a posila tak odchádza poloprázdna, čo už potom neplatí o nasledujúcom riadnom spoji.
Ešte doplním že po skončení prenájmu z BA v polovici septembra sa na linke ZA2 do Kie objavoval voz #117.
Na linke ZA3 boli doteraz nasadzované výlúčne sóla, každý deň nejaké iné vrátane e-busov.
To číslovanie je zvláštne, dočasný červený voz z BA bol interne ako #180, ďalšie dva (staré) nové sú #121 a #122, pričom 119 a 120 sú vynechané,
v minulosti niektoré iné čísla boli obsadené 2x alebo aj 3x, dúfam že v budúcnosti trolejbusy budú pokračovať od 303
a nie od 401 alebo nezačnú znovu od 201.
Čo som nikdy nepochopil, prečo sólo autobusom po roku 2000 dali čísla od 01 po 29 a následne naposledy od 61 po 74 a potom až od 151 po 166
a elektrobusy sú od 351 a nie aspoň od 401.
V Zlíne už majú dávno 800+
Horúca novinka - SAD Žilina testuje biely elektrický Crossway, dnes jazdí službu, ktorá zahrňuje spoj linky 143 o 7:05 z AS ZA a 12:35 z Višnového. Nikde o tomto testovaní není ani zmienka, ani na stránke SADky ani na stránke IDS. Voz má namontovanú pokladňu, ale nemá naprogramované panely. Na paneloch je vypísaná linka 572, jazdí sa iba s kancelárskym papierom na ktorom je napísaná konečná. Nejako ale zabudli vytlačiť papier s textom "Žilina" lebo v smere do mesta mal stále za oknom hodený papier s nápisom "Višňové". Cestujúci dezorientovaní, väčšina sa dlho zdráhala nastúpiť aj ja som bol prekvapený. Pravdepodobne ide o toto vozidlo: https://seznam-autobusu.cz/vuz/116929 . Bohužiaľ fotku nemám a ŠPZ som zabudol, ale presne v takomto prevedení bol, interiér ale aj vonkajšie nálepky sedia, tiež bol podľa mňa väčší ako 12M Crosswaye ktoré má SADka. Viac informácií nemám, takže ani neviem dokedy tu je a ako bude jazdiť, ak pôjde aj zajtra 7:05 tak skúsim zistiť viac informácií, vrátane ŠPZ.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mongolec
https://www.dpmz.sk/userfiles/Cestovn%C3%A9%20poriadky/predajn%C3%BD%201%20pamiatka%20zosnul%C3%BDch.pdf
Myslím si, že takýto rozpis by mal byť aj priamo na dotknutých zastávkach.