Výpadok trval vyše 50 minút. #301 na L5 už neskôr využitá nebola a čerpala prestávku. Oznam na stránke DP síce hovoril o odklonoch, nebola to však pravda, keďže trolejbusy stáli aj na Košickej, v centre či na sídlisku Vlčince.
Už viac ako 30 minút sú odstavené trolejbusy v oblasti napájania meniarňou Veľká okružná a prebieha oprava vedenia na križovatke Komenského s Veľkou okružnou. #301, #302 sú na linkách 67 a 5, na linkách 4 a 14 jazdia nezávisle od udalosti Citelisy a záloha išla aj na linke 4, nepochopiteľne len pár minút pred Citelisom.
No, nákup nových trolejbusov prichádza do úvahy až o cca 3 - 5 rokov (trolejbusy Škoda 30 a 31 Tr budú mať o chvíľku 10 rokov, životnosť je min. 15 rokov). To sa ešte načakáme...
Trolejbusové spoje začínajú byť čím ďalej, tým menej spoľahlivé.
Dnes si to odniesol iba studený obed, ktorý som viezol žene (nakoniec kolobežkou), ale nabudúce to môže byť zmeškaný vlak, bus.
Nie je to dobre! Pýta sa rekonštrukcia TV a najbližšia obnoval trolejbusov by mala byť len tými s baterkami.
Výpadok trval 50 minút a L67 postihol niekedy v čase, keď išla z Hájika. Trolejbus to zobral cez Políciu, tak ak mal hore palice, nejakú minútku sa mohol pohybovať pod prúdom. K obnoveniu dodávky elektrickej energie došlo, zhodou okolností, keď opúšťal Fatranskú v smere na sídliská.
https://www.dpmz.sk/n927/
(síce je tam teraz uvedené: 31.8.2022 - 14:00 Výpadok meniarní Bajzova a Závodie... o mesiac je plánovaný ďalší?)
Je večer po 20:00 a všetko už vyzerá byť dávno v norme, až na voz #151 ktorý je na L4/14 doteraz.
L67 - napájanie z Bajzovej siaha až takmer po konečnú Fatranská, takže voz po príchode z VD a natrolejovaní v jame za Fatranskou by bol po pár metroch jazdy znova bez prúdu, ale možno mal šťastie a prežil to ''náhodou''
Dojazd má totiž parádny bez preťaženia cestujúcimi a s vypnutou klímou v tomto chladnom počasí, prakticky celý okruh na L1 dával bez problémov a to je takmer hodina jazdy, čiže krátkodobý výpadok v desiatkach minút nemusí byť automaticky problémom.
L5 mohla jazdiť od centra po Fatranskú a spať v normálnom režime (to je až polovica trasy), to viac než postačuje, na to tá batéria je, ak by boli k dispozícii viaceré trolejbusy aj s batériami, tak si nejaký výpadok nikto takmer ani nevšimne na žiadnej linke, aj keby mali vodiči palice nahadzovať na niektorých miestach ručne.
Ešte ale takých výpadkov bude veľa, kým sa meniarne zrenovujú. A tiež trate. Neviem sa dočkať začiatku rekonštrukcií, už je dávno neskoro, niekedy sú rôzne poruchy dosť nahustené.
V týchto chvíľach je rozsiahly, už 20 minút trvajúci, výpadok elektrickej energie - meniarne Priemyselná a Bajzova a trolejbusy stoja tiež na úseku od Hurbanovej po políciu. Jazdia iba baterko-trolejbusy na L5 a L67, no možnosti dobíjania majú asi iba na sídlisku Vlčince. Tiež jazdí jeden hybrid, ktorý je popoludní nasadený na L4.
Ešte hodinu predtým nastala porucha aj v centre, neprejazdný bol úsek okolo polície, časti Hálkovej a Hurbanovej. Zdržanie - okolo 40 minút.
Porucha pri plavárni už trvala dlhšie a kvôli nej bol odstavený celý úsek až po križovatku V. okružnej s Komenského (vrátane). V tejto súvislosti sa chcem spýtať, na čo slúži toto. Je to delič alebo nie? https://maps.app.goo.gl/A7YaFc2XKSj5G2mc6
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TB94
https://www.zilinak.sk/prispevky/20876/kamion-s-vysokym-nakladom-poskodil-trolejove-vedenie-v-ziline-sposobil-dopravne-obmedzenia-a-zmenu-v-mhd