Ak som si správne prezrel maketu nástupišťa, zastávka MHD Žel. stanica pre autobusy by mala byť posunutá až úplne ku križovatke Ul. 1. Mája a Hviezdoslavovej a nejaká ďalšia zastávka je naznačená aj na Ul. 1. mája.
Už sa teším, ako nakoniec celá stavba bude vyzerať v skutočnosti. Len pripomínam, že s chaosom okolo staveniska máme počítať od jari 2007 do jari 2008.
Už sa teším, ako nakoniec celá stavba bude vyzerať v skutočnosti. Len pripomínam, že s chaosom okolo staveniska máme počítať od jari 2007 do jari 2008.
Jozef
Problém autobusovej stanice v Žiline trvá niekoľko desaťročí. Mestá a mestečká v minulosti mali vybudovanú autobusovú stanicu, ale ČSAD Banská Bystrica n.p. pod ktorú v minulosti patril aj dopravný závod v Žiline odmietala prideliť štátne prostriedky do Žiliny na výstavbu autobusovej stanice. Až po ťažkých desaťročiach bude v Žiline konečne vybudovaná autobusová stanica zo súkromných zdrojov.
Z novín: Týždenník Cieľ, Doprava – citlivá tepna nášho života, 29. 9. 1989 (!). Výňatok zo správy plenárneho zasadnutia ONV v Žiline, ktorú predniesol podpredseda ONV.
„Osobitným problémom je už viac ako 15 rokov kritizovaný stav na autobusovom nástupišti v Žiline, ktoré bolo vybudované ako jedno prvých nielen v kraji, ale aj v rámci Slovenska a súčasná situácia ukazuje, že výpravná budova bude vybudovaná ako posledná spomedzi miest aj mestečiek Slovenska. Nechcem sa o probléme rozširovať, avšak nech hovoria fakty. Stavba bola nárokovaná na realizáciu v 6., 7. a 8. päťročnici, projektová dokumentácia bola trikrát prepracovávaná. Podľa sľubov nadriadeného S KNV a PR ĆSAD raz v rámci ÚIV, raz v rámci „Z“ opäť v ÚIV, následne v rámci „Z“ a toho času niet priestoru ani v ÚIV ani v akcii „Z“.
Pozn.: S KNV – Stredoslovenský krajský národný výbor a PR ČSAD – Podnikové riaditeľstvo ČSAD, oba v Banskej Bystrici.