Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Fumo1 #9051:
ty si sa asi dnes iba zobudil, čo? pretože o týchto veciach tu boli dlhé debaty, ale zrazu sa objavíš Ty, a začneš prudiť, aká je MHD v ZA trápna.... mno, na tvojom mieste si najprv prečítam, naštudujem a až potom niečo vypotím... inak, už sme tu mali takého jedného... ?
MHD v Ziline je podla mna riadne trapna, a hlavne je uplne debilne, ako chodi ta linka c.1 Vsak to je vtip? Zas mysliet len na zisky. Hlavne ze medzi 8,00-9,00 zjazduje do depa 6 spojov a vtedy ked je to potrebne nejde ani jedna. Iny trapas, ved 3 linky idu celu cestu, ostatok su len "zbytky". Z toho by sa dali spravit 4 linky a nie do 1-tky. Ved to je ako u debilov tie znacky. Prestupy vyuzivaju ludia len vtedy ked su napity, triezvy clovek nepojde na 2-krat z Hajika na Solinky alebo na Vlcince.
Tak sa zdá, že je opäť nedostatok kĺbových trolejbusov, ako tomu bolo v zime (a to ešte teraz jazdia 3 kĺbové autobusy). Od začiatku týždňa som už viackrát postrehol 14 Tr na linke č. 13. Často je tak plný, že sa už ani nedá dobre nastupovať.
V martine sa Citelisom dost dari... poradia 2,10,29,31,39 jazdia snad denne.. 40ku som uz nevidel asi tyzden a 3ku este vobec. udajne ma pokazene dvere hned ako bolo vozidlo privezene do MT.
Reakcia na: marek231 #9046:
uvaha nasadit na dvojku klbak,nikto nehovori ze prave 961,bola.Tusim v marci aprili tu bola diskusia,ked sa pisalo o nekulturnom cestovani najme rano po siedmej hod.
Reakcia na: Pišta #9044:
co sa tyka city 08 maspravdu,kedze poznam jedneho z vodicov,poruchy su takpovediac na dennom poriadku.Denne cestujem linkou 21 a mam odsledovane ci vozidlo je,alebo nieje na linke.Za posledne cca 3-4 mes.som aj ja odsledoval,ze 08cka sa objavi na tri styri dni v premavke a nasledne opet vodici dlhsiu dobu jazdia s nahr.vozidlom.
Presne ako vravi Jozef!Klbové autobusy dnes stale prepravovali cestujucich na linkach zo sidlisk.Autobus č. 115 na linke 3, 116 na linke 14 a 114 smer hajik!Autobusy by ani nemali jazdit na L2.Neviem kde si to pocul.No a co sa tyka Citybusov tak mas pravdu ze som ich ani ja nejako nevidel.
Podla mojich info na buduci tyzden uz vbehne do Zilinskych ulic aj trolejbus č. 231!Takze dasli z trojice 230 231 232 jazdiacich krvopotne na linke č. 3 uz bude sluzit dufajme aspon tak spolahlivo ako pred GO!
Reakcia na: Pišta #9044:
Nové klbáky zatiaľ nepremávajú na L2. Aj dnes premávali po jednom na každé sídlisko.
Vie niekto povedať, čo je s busom č. 8 ? Asi 2 týždne premáva namiesto neho č.105. Čo si všímam , tak City busy sú zrejme dosť poruchové.... Možno je to len subjektívny pohľad, keď sú len 3 ks ( dajú sa pomerne jednoducho odsledovať, keď premávajú len na 2 linkách....).
Niekto tu spomenul, že na L2 by mali zrejme ísť kĺbové vozy od začiatku školského roku. Stalo sa tak? Nejako som to nepostrehol.... Ď.
To co dennik SME napisal je smiesne!Do Mojsa chodi SAD-ka a maju zabezpecene minimalne pocty spojov.Rano a naobed autobusy chodia a môžu sa pohodlne aj ziaci vozit do a zo skoly.Autobusy nemaju kratke intervali ano ale aj ten 2 hodinovy rozostup medzi niektorymi spojmi neovplyvni vyssi pocet cestujucich.Proste Je tam malo ludi a ludia sa nevozia.Vôbec sa necudujem DPMZ ze tam autobus nechodi.Je to nerentabilne.A teraz SAD ka chodi do Mojsa nie ako DPMZ do len do Mojsovej Lucky a museli este cez Vah prechadzat do Mojsa.Je to vtipne co sa deje...
Ach, ďalší tendenčný a takmer nepravdivý článok:
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2887365
Že vraj Mojš nemá hromadnú dopravu, lebo "Žilina zrušila spojenie a Mojš zostal bez autobusu. Vraj chodili pešo. Náhrada autobusu stojí obec desaťtisíce korún."

No to je teda perla!
To, ze vodici za volantom fajcia, telefonuju za volantom sa da este tolerovat, ale to, co povazujem za hrube porusovanie cestovneho poriadku je, ze sofer zmeni trasu obchadzkou aby zaviezol svojich kamaratov, to uz je privala. Vcera v linke 27, ktora ide z Depa o 22,17 bus 01 vodic medzi zastavkami Kragujevska a Razusova zvolil cestu okolo Rondel clubu, aby odviezol svojho kamarata a tam ho aj vylozil, potom sa vracal na Razusovu. Dalel vykladal dalsich ludi medzi Razusovou a Hurbanovou. Ja som kvoli tomuto musel utekat na dalsi spoj a ledva som ho stihol. Takyto vodici tu nemaju co robit. Alebo aspon dostat masnu pokutu. Toto je vrchol drzosti.
Reakcia na: Miro #9039:
To by už rovno mohli spraviť novostavbu.
Reakcia na: Miro #9038:
Teda ak to ešte existuje. Fotka je z januára 2003.
Svjho času sa hovorilo o tom, že by bolo vhodné k žilinskému RTOčku nájsť aj príves. Čo keby sa DPMŽ dohodol s KPMD a spoločnými silami zrekonštruovali toto?

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=6901&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
Reakcia na: simkoslav #9035:


Najlepsie riesenie je taketo:
Pouzije autobusovy spoj SAD Zilina, pripadne ineho dopravcu a oni mu uznaju 50% zlavu na ISIC. ?
Túto prácu nemôže robiť každý


Viackrát sme písali o konkrétnych problémoch spojených s cestovaním v žilinskej mestskej hromadnej doprave a kontrole cestovných lístkov a udeľovaním pokút. Minulý týždeň sme dali slovo „druhej strane“, revízorom Dopravného podniku mesta Žilina (DPMŽ). Svoje mená nechceli zverejniť, ich služobné čísla sú 48 a 52.


Medzi cestujúcimi nie ste veľmi obľúbení.

Myslím si, že nie sme žiadne beštie, alebo darmožráči. Správanie cestujúcich k nám je naozaj často veľmi nepríjemné. Robíme kontrolu vo vozidle a dávame pokuty, to nie je veľmi populárne, ale za to sa k nám nemusia takto správať. Keď nastúpime do vozidla, väčšinou to prebieha tak, že niektorí po pozdrave reagujú slovami: „Čo zase otravujete, nemáte čo robiť?“ a podobne. Slušné správanie je vecou každého dospelého človeka a mali by sa mu učiť aj deti. Zachádza to však aj ďalej, vyskytnú sa hrubé nadávky, niekedy aj fyzické napadnutie. Nehovorím, že nás musia mať cestujúci radi, to nie, ale aj keď mám nejaké antipatie, tak ich predsa nebudem hneď prejavovať. Podám cestovný lístok, počkám, kým mi ho skontrolujú a hotovo. Častokrát sme už na začiatku pracovnej smeny postavení do kritických situácií. Cestujúci provokujú, potom nastáva reťazová reakcia, pri ktorej sa do „diskusie“ zapájajú ďalší. Niekedy sa to stane aj v štyroch spojoch za sebou, alebo to pokračuje aj po vystúpení na zastávke. Nejde len o dospelých, dovoľujú si to aj žiaci základných škôl. Neviem si predstaviť, ako by sa cítil predavač, keby som vošiel do predajne a začnem na neho kričať kvôli nejakým nedostatkom.
Medzi ľuďmi sa hovorí, že máte prémie za počet prichytených čiernych pasažierov, alebo nejaké kvóty, ktoré musíte splniť.
Nie, nemáme žiadne kvóty, ani prémie za prichytených ľudí. Keď má niekto platný cestovný lístok, nemá sa čoho obávať. Takisto by sa nemal starať do iných prípadov, lebo nevie, čo za lístok má ten druhý človek pri sebe. Každý, kto dáva pokuty, nie je obľúbený, ale môžu nás za to nechať vykonávať svoju prácu a nekomplikovať nám to. Myslím si, že rozumný človek pochopí, že táto kontrola musí byť.


Čo s chronickými čiernymi pasažiermi?

Sú aj takí. Každý bez cestovného lístka sa zapisuje a potom sa vymáha pokuta a náhrada. Práve takíto cestujúci sú často pôvodcami hádok v trolejbuse a ostatní sa ich zastávajú, čo sme už spomínali. Nie, aby nadávali jemu, že cestuje načierno a sú preto zavreté dvere, ale nadávajú revízorom, ktorí si vlastne len konajú svoju prácu. Podobné je to aj pri dvakrát označenom cestovnom lístku, ten je neplatný, ale iní cestujúci sa začnú zastávať takéhoto cestujúceho, že si lístok označil, ale určite nevedia, ako si ho označil.


Ako je to pri naopak označenom lístku?

Lístok by mal byť označený na mieste na to určenom. Sme však ľudia a vieme pochopiť, keď príde stará babička z dediny, ani nevie presne trafiť do strojčeka, nie to ešte aby vedela, z ktorej strany má byť lístok označený. Je to na rozhodnutí revízora v autobuse, či udelí pokutu, alebo nie, záleží od okolností. V autobuse rozhoduje revízor. Keď sa prípad dostane na DPMŽ, tam rozhoduje námestník a riaditeľ.


Máte nejaké kurzy alebo školenia?

Robia sa školenia, všetci máme za sebou psychotesty, že môžeme túto prácu vykonávať. Nie je to tak, že to môže robiť každý.

http://www.regionalnenoviny.sk/c/2881115/Tuto-pracu-nemoze-robit-kazdy.html
Mám takúto otázočku: Študent zo Žiliny študujúci v meste X chce ísť zo Žiliny do Rajca. Ak ide podľa tarify ZSSK, na zľavu nemá nárok, lebo ZSSK poskytuje zľavu len na trati z bydliska do školy (Žilina - 😵, ktorú má uvedenú na ISIC karte. Ak ide podľa tarify ZRIDS, má nárok na zľavu, ak predloží platnú BČK kartu. Je to podobný prípad ako spomínaný so psom (dvojitá tarifa), alebo má nárok na zľavu len ak po tejto trati cestuje do školy? Ako je to s ISIC kartou ako dokladom na zľavu v ŽIRDS?
Reakcia na: Miro #9032:
Aká nula? Keď zo starých autobusov dva zostávajú v zálohe pre nevyhnutné prípady. Tie nie sú v stave?
Reakcia na: Miro #9032:
horšie bude, keď im začnú po X rokoch vozy naraz odchádzať.... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.