tak,tak chlapci.Este dodam,ze 306,307CP boli pridelene na domovsku linku ZA-Visnove.Tie "kysucke" 954E mozte vidiet na stanici rano,kde privazaju ludi z Knm,N.Bystrice,Sneznice,Nesluse....
Podme teraz na nase zltozelene vozy.City bus 09 uz ma opraveny predny blatnik,ktory mal pocas zimy nalomeny,caka to aj jeho dvoch bratov.V tr233 pri hlaseni zastavky,sa uz nehlasi Kosicka Tesco Hypermarket,ale len Kosicka,neviem ako je to v inych vozoch.Stale cakam na vyjazd Roserackej 207ky,ale asi musi byt nejaky problem,ved v depe stoji uz takmer druhy mesiac,to ani nehovorim o tr224 ten mal go urobenu uz v auguste,tu ale je problem asi v uradnikoch,ked sa caka na razitko.
Kia zacne nabor dalsich zamestnancov,aby sa pracovalo na smeny,takze klbaciky sa zapotia a Teplicku budu tocit viackrat,preto aj ten oznam,ze podnik prijima novych vodicov.Uz aby prisli nove busy,ale Juraj stale mlci a mlci a nie nam povedat,ci uvidime citelis ? .
Podme teraz na nase zltozelene vozy.City bus 09 uz ma opraveny predny blatnik,ktory mal pocas zimy nalomeny,caka to aj jeho dvoch bratov.V tr233 pri hlaseni zastavky,sa uz nehlasi Kosicka Tesco Hypermarket,ale len Kosicka,neviem ako je to v inych vozoch.Stale cakam na vyjazd Roserackej 207ky,ale asi musi byt nejaky problem,ved v depe stoji uz takmer druhy mesiac,to ani nehovorim o tr224 ten mal go urobenu uz v auguste,tu ale je problem asi v uradnikoch,ked sa caka na razitko.
Kia zacne nabor dalsich zamestnancov,aby sa pracovalo na smeny,takze klbaciky sa zapotia a Teplicku budu tocit viackrat,preto aj ten oznam,ze podnik prijima novych vodicov.Uz aby prisli nove busy,ale Juraj stale mlci a mlci a nie nam povedat,ci uvidime citelis ? .
Jakub
Prieskum mal ukázať, či je vzhľadom na počet cestujúcich opodstatnené priame dopravné prepojenie medzi týmito sídliskami, po zmenách v MHD platných od 21. januára. Poslanci navrhli prieskum uskutočniť na základe pripomienok a podnetov niektorých občanov.
„Občania Hájika by sa mali s problémami a sťažnosťami v prvom rade obracať na poslancov,“ zhodli sa obaja poslanci. „Myslíme si, že je neseriózne, ak pani Prekopová diskutovala o svojich pripomienkach s poslancom Januškom, a potom sa obrátila, podľa nás s nepravdivými tvrdeniami na médiá. Napríklad tvrdenie, že občania Hájika neboli o prieskume informovaní sa jednoducho nezakladá na pravde a spochybňuje našu aktivitu v očiach verejnosti,„ zareagoval na vyjadrenia obyvateľky Hájika, uverejnené v ŽV č. 11/2006 D. Klačko. K nespokojnosti s časmi odchodov prieskumných autobusov dodal: „Bral som to tak, že popoludní majú deti rôzne krúžky a viem, o koľkej končia, časy sme prispôsobili reálnej situácii vo vyučovacom procese.“
Sčítanie počtu cestujúcich bolo v rámci prieskumu podľa J. Popluhára vykonávané kvôli spochybňovaniu dovtedajších prieskumov DPMŽ súbežne minimálne dvomi a maximálne štyrmi nezávislými spôsobmi: a) samostatnou evidenciou sčítača v autobuse pre nastupujúce a vystupujúce osoby podľa jednotlivých spojov a zastávok, b) samostatnou evidenciou palubným počítačom a označovačmi cestovných lístkov pre nastupujúce osoby podľa jednotlivých spojov a zastávok, c) samostatnou evidenciou sčítačom vo vozidle idúcom za autobusom pre nastupujúce a vystupujúce osoby podľa jednotlivých spojov a zastávok pri určených spojoch, d) námatkovou fotodokumentáciou obsadenosti vozidla v niektorých spojoch.
Evidenciu cestujúcich v školskom spoji vykonávali nezávisle.
„V praxi bolo realizované aj vyhodnotenie z druhej strany, občania v určitých spojoch sami spočítali počet cestujúcich a informovali nás a občianskych aktivistov. Počty sa výrazne nelíšili od údajov z dopravného podniku,“ upresnili D. Klačko a M. Janušek.
Minulý týždeň, po rokovaní s organizátormi prieskumu, riaditeľom DPMŽ a ďalšími obyvateľmi Hájika, na ktorom sa zúčastnili aj P. Čerňanský a P. Márton, vydali poslanci vyhlásenie. V ňom uviedli aj tri varianty, ako návrhy možných riešení problému, na ktorých sa zhodli s riaditeľom DPMŽ:
1. linka MHD na trase Hájik - Závodie - Hliny - Solinky - Vlčince a späť,
2. predĺženie existujúcej linky č. 6 na trase Carrefour - Fatranská,
3. posilnenie školských spojov v rannej špičke na trase Hájik - Vlčince - Veľký diel a v odpoludňajšej špičke v opačnom smere, s podmienkou, že riaditelia škôl na Vlčincoch budú ochotní rokovať s riaditeľom DPMŽ. Tieto spoje by mohli využívať aj ostatní cestujúci.
„My, poslanci, by sme boli najspokojnejší, keby sa zrealizoval prvý z troch variantov, hoci na začiatku sme boli za obnovenie liniek č. 7 a 17., ktoré by zaručovali spojenie so stanicou i s Vlčincami. Aj Vlčinčiarom by v spojení so stanicou pomohli 7-ka a 17-ka,„ uviedol M. Janušek. „Poslanci za Vlčince však neiniciovali rokovanie, nebol tlak na riaditeľa DPMŽ ešte aj z Vlčincov. Preto zrejme nezobral do úvahy, že obnovenie liniek by uspokojilo aj požiadavky obyvateľov Vlčincov. Prvý navrhnutý variant uspokojuje požiadavku obyvateľov Hájika, dostať sa na Vlčince bez presadania. Na stanicu sa môžu dostať inými linkami. Preto po vysvetlení riaditeľa dopravného podniku netrváme na tom, aby bola obnovená 7 a 17-ka na pôvodnej trase,“ dodáva D. Klačko.
Obaja si myslia, že názory sú rôzne: „Podľa jednej staršej panej na Hájiku by bolo najlepšie, ak by sa obnovila linka č. 6 na Fatranskú, ako bola pôvodne. Nemôžeme vyhovieť každému, ale myslíme si, že prvý variant by bol v záujme väčšiny ľudí.“
Podľa J. Popluhára by však predĺženie existujúcej linky č. 6 po Fatranskú nielenže nevyriešilo problém Žilinskej univerzity (ŽU), ale úplne by rozbilo aj doterajší cestovný poriadok. „Malo by pre sídlisko Hájik negatívny dopad znížením súčasného počtu štyroch spojov za hodinu v špičke a dvoch v sedle. Rovnako by v popoludňajších hodinách muselo prísť k „zriedeniu„ súčasných spojov od Carrefouru do centra. Vyvolalo by to nespokojnosť podstatne vyššieho počtu cestujúcich, ako je prieskumom preukázaných cca 70 ľudí na Hájiku.“
Pokiaľ ide o tretí variant - posilnenie školských spojov, poslanci za Hájik uvažujú: „MHD sa prispôsobuje svojím ekonomickým možnostiam a kto nič nepýta, nič nedostane. Školy, ktorých žiaci sa popoludní potrebujú dostať z Vlčincov na Hájik, by mali riaditeľa DPMŽ osloviť.„ Napokon však dodali: „Ako krstným otcom tejto aktivity nám vyplýva určitá povinnosť, osloviť riaditeľov týchto škôl.“ Možno teda očakávať, že riaditeľstvá škôl na Vlčincoch vyzvú na rokovanie poslanci za Hájik.
J. Popluhár sa pridal: „Ako dopravca očakávam, že prestanú so mnou komunikovať často i uvádzaním vyslovených klamstiev iba cez mediá a oslovia ma so snahou konštruktívne doriešiť situáciu, ktorú prevažne sami vyvolali „zlanárením„ žiakov z Hájika a príslušných až miliónových finančných príspevkov.
Úspešní v uspokojení potrieb odvozu žiakov po vyučovaní z Vlčincov na Hájik môžeme byť iba vtedy, ak sa zjednotia závery vyučovaní v týchto školách, aspoň v tých triedach, ktoré navštevujú Hájičania.„
V súčasnosti školský autobus z Vlčincov na Hájik nepremáva, pretože to bez predchádzajúcej dohody nevedia v DPMŽ vhodne načasovať. J. Popluhár dodáva, že by sa mali vylúčiť aj nulté hodiny: „U detí, ktoré nechodia do školy v mieste svojho bydliska pešo a kde si školy svojvoľne nultými hodinami, často aj u tých najmenších žiačikov, ako sme videli na vlastné oči pri prieskume, vynucujú zmenu dopravy bez konzultácií s dopravcom.“
Ak sa ukáže ako najvhodnejší tretí variant a dôjde k dohode so školami, bude sa J. Popluhár podľa vlastných slov snažiť zvládnuť situáciu dvomi školskými autobusmi. Jeden sa pokúsia v DPMŽ načasovať tak, aby ráno prvý spoj dopravil hlavne prevažnú časť dospelých na Vlčince a Žilinskú univerzitu a druhý, tak ako doteraz, najmä žiakov do škôl. V odpoludňajších hodinách sa zas prvým spojom odvezú žiaci z hlavného vyučovania a nasledujúcim dospelí z práce a zo ŽU.
Kedy bude hotové definitívne vyhodnotenie prieskumu a určený najvýhodnejší variant, zatiaľ J. Popluhár neupresnil: „Pretože ide o množstvo odbornej analytickej a časovo veľmi náročnej práce.“
Na záver dodal: „Vyhovieť v takej zložitej činnosti, akou MHD je, sa nikdy všetkým nedá. Prioritu má vždy prevažná väčšina, cestujúci jazdiaci často a pravidelne, pred menšinou, jazdiacou iba občas. Za primeraný sa považuje vo všetkých systémoch MHD cca 9 percent prestupujúcich cestujúcich. V prieskume zistených cca 70 ľudí vytvára do buducnosti precedens, že aj v iných častiach mesta (Zádubnie - Zástranie, Trnové - Rosinky a pod.), kde bude takýto počet cestujúcich, budú ľudia tiež žiadať priame spoje. Vznikne možnosť absolútne živelného vytvárania veľkého množstva liniek a chaos v celom systéme MHD.„
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2006/zv_13/str_5.html#5/1