Presne tak. Kneeling nie je automatický, ale vodič ho používa v prípade. Preto akékoľvek úvahy o tom, že sa do Bratislavy nehodí je založený na čírej nevedomosti. A keď sme už pri tom, nepovedal by som, že v Bratislave sú zastávky viac na husto ako v iných mestách.
Kladieš mi otázku, ktorú si kladiem aj ja a odpoveď nepoznám. Neviem, ktorý z tých dvoch City busov to bol. Zrejme by na DPMŽ vedeli povedať, ktorý bus s ktorou dočasou ŠPZ dostal akú ŠPZ novú.
To vieš, keď sa na ŽRIDS podiela aj spoločnosť SIRS. Boli by sprostí, keby jazdil častejšie vlak za 22Sk a ich autobusy by za 31Sk jazdili prázdne. Takto majú oni prachy do vrecka a pre prípadných naprajníkov môžu zalepiť hubu tým, že môžu cestovať vlakom.
Re #776 Miro: Hej, hej. Na vozoch 235 a 236 sa na prelome júna/júla objavili predné trasparenty. Zrejme kvôli L7/17. Dúfam, že po čase pribudnú aj zadné a vnútorné. Podotýkam, že vozy majú aj 3000kové palubáky.
Re #751 Miro: Bočný transparent na 58 ukazuje len linku a cieľ:
2 Vlčince
Re #790 SpEcIaLnY: A čo má kneeling spoločné s tým, že sú zastávky nahusto??? Však to nie je automatické, vodič to obsluhuje takou páčkou, takže to použije len ak je to treba a nie na každej zastávke. >>> Z toho vyplýva, že do BA sa to nehodí, lebo vodiči by to nepoužívali.
Vladimír: Ten CityBus, ktorým sme sa vozili je 08 alebo 09?
Papyr: áno tak. Ale od jedného Bratislavského vodiča som počul že IK412 kneeling nemajú. A dokonca som počul od istého nemenovaného zdroja, že autobusy s kneelingom sa do BA nehodia, pretože zastávky sú v nás príliš na husto, a stale by s tým bol nejaký problém. Ale pokiaľ viem kneeling by sa mal dať vypnúť .
Prosim vas, nezda sa vam, ze dnesny stav linkoveho vedenia trolejbusovej dopravy v Ziline je nevyhovujuci? 10 trolejbusovych liniek a na polovici hodinove intervaly... Pritom okrem Borika, ktory je obsluhovany jedinou linkou, je vsade tych liniek plno? Napriklad 4 linky na Hajiku? 4 linky na ZU?
Nechcem do toho plano kecat, ale obsluhu Hajika a ZU by som si predstavoval idealne tak, ze by na Hajik jazdili len linky 7 a 17 s tym, ze by boli presmerovane - namiesto okolo tesca by jazdili okolo nemocnice. Linky 6, 15, 16 by sa zrusili a linka 5 by zostala v povodnej trase, tj. neokruhova. Na linkach 7 a 17 by sa zahustil interval na 15-20 minut na oboch linkach.
Nebolo by to takto vyhodnejsie? Mozno by sa nabehalo viac vzkm, to som nepocital, priznavam sa - ale mozno nie. Ale bolo by to prehladnejsie a lepsie by sa koordinovali odchody...
Kneeling [z anglickeho kneel (knelt, knelt) - klaknut si] je naklopenie vozidla tak, aby prava strana, kde su dvere pre cestujucich, v zastavke o nieco poklesla. Autobus teda pri pohlade spredu stoji mierne nakrivo. Kneeling nam umoznuje znizit vysku prveho schodu a ulahcenie nastupu osob s obmedzenou pohyblivostou. Dnes je bezne montovany do nizkopodlaznych autobusov.
Vladimír:Však aj pražská d-21 vyráža z Nádraží Braník s cieľom Nádraží Braník:).Ale teraz vážne:Polookružné linky by mali vyrážať s nejakou virtuálnou konečnou a čelný transparent by mal zobrazovať len cieľ,poprípade nejakú nácestnú zastávku ale žiadne behajúce texty.
Pre úplnosť ešte aj Karosa #58 má bočný displej (zrejme sponzorský dar), ale neviem, čo presne ukazuje. Dávno som ju nevidel, myslím, že jazdí len na L2, ale spomínam si, že som ňou kedysi išiel a bočný displej z vnútornej strany myslím ukazuje nasledujúcu zastávku. Vie to niekto presnejšie?
Keď vznikla L16, naozaj vyrážala táto linka z Hájika s nápisom "Hájik". Potom to zmenili na "Hájik-Centrum-Hájik". To našťastie nie je také dlhé, aby to muselo behať. Na L7 a L17 je toho dosť veľa, ale vzhľadom na to, že to behá, sa to ťažko číta. Ja by som bol za kompromis, dať to do dvoch riadkov, buď všetko, alebo do horného riadku "Hájik" a v dolnom nech behajú významné body, cez ktoré ide, s tým, že by postupne vypadávali, podobne, ako to má rajecký fúrik, ten má ale len bočný transparent. V každom prípade však trasa týchto liniek nie je priamočiara, takže samotný cieľ by toho povedal dosť málo. Ale táto poznámka sa týka napr. aj L4, ktorá nejde z Vlčincov na Solinky priamo, ale okľukou cez centrum...
Pokiaľ ide o bočné displeje, Juraj raz v diskusii tajuplne naznačil, že dôvod ich neexistencie je úplne iný, než si myslíme, ale nedopovedal to. Teraz by sa zišli najmä na L5/15.
Bočné displeje majú zatiaľ len Citybusy #08 a 09. Zatiaľ som videl len #08, vždy na L21 a na prednom displeji mal "Považský Chlmec". Čo presne bolo bolo na bočnom si nespomínam, ale niečo mi hovorí, že len to, čo na prednom, takže žiadne info o zastávkach, ktorými prechádza. A raz som ho videl, ako dokončil spoj L21 na Hurbanovej a po zastavení sa objavil náš obľúbený behajúci nápis "Manipulačný prejazd" s označením linky "PRE" ?
No ja si myslím, že na prednom transparente vôbec nemá čo behať nejaký text. Ten má behať na bočnom, ktorý v ZA tuším nemajú, aby nepadol jedincovi druhu Canis Lupus Zilinensis na hlavu, či také dačo?
Na ten trolejbus sme pozerali všetci, keď sme v júli boli v ZA. Opravte ma prosím niekto, nebola to 236?
Súhlasím. Ideálne by bolo, keby L17 z Hájika šla s bežiacim textom "Centrum - Vlčince - Solinky - Hájik", cca od zastávky Polícia už len s bežiacim textom "Vlčince - Solinky - Hájik", od zastávky Sv. Cyrila a Medota už len s texom "Solinky - Hájik" a od Jaseňovej s obyčajným nápisom "Hájik".
Uff, naozaj to nie je jednoduché, ale vysvetlil si to dobre. Takto som si to predstavoval. Aj označovanie doplnkovými tabuľkami trolejbusov na Fatranskej (on tú tabuľku môže obrátiť kdekoľvek na trase, význam má len na tejto jednej zastávke, mimochodom, predpokladám, že aj vo vývesnom cestovnom poriadku to musí byť vyznačené), aj striedanie vozidiel na L5 a L15. Vodiči si s tými tabuľkami celkom dobre zacvičia, lebo na L5/15 jazdia len krátke trolejbusy bez displejov a prehadzovať musia po každom okruhu.
Dnes som videl takú malú zaujímavosť, cestoval som s L17 zo Soliniek do mesta cca okolo 11:00, bol to trolejbus 15TrM vpredu s displejom, na ktorom bežal ten dlhý nápis, ale za zadným oknom nemal malý displej s číslom linky, ale klasickú tabuľku! Valec, Jozef, neviete o tom niečo? Bohužiaľ som zabudol pozrieť sa na jeho evidenčné číslo.
Mimochodom, ten dlhý bežiaci nápis je dosť dlhý na to, aby ho čítal cestujúci, ktorý ho vidí prichádzať na zastávku a podľa toho sa orientoval. Možno by bolo lepšie, keby sa postupne skracoval a obsahoval len body, ktoré ešte neprešiel. Tak by zo Soliniek ten nápis už ani nemusel byť bežiaci.
Nech sa páči do Prešova pozrieť si City bus #333 - ten kneeling nemá. Momentálne si nespomínam, či vtedy (r. v. 1997) ešte nebol v ponuke alebo to naši neobjednali.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro