Reakcia na: 3xP053r #7089:
Ta páka je na prosté zapnutí trolejbusu (hlavní vypínač)Jinak: Linkové vedení je udělané tak, aby se lidi dostali do centra, kde se potřebuje dostat největší procento obyvatel.
Optimální systém je založen na navazujících přestupech a optimálně vedených přímých linkách. To se ale u vás špatně dělá(málo konečných, mnoho úseků). Kdyby byly jen přímé linky, bylo by jich hodně a špatně by se vytvářel nějaký interval.
Většina lidí chce ale jen do centra, tak se linky postavili tak, aby vyhovovaly většině(což je logické). A menšina holt bude muset utíkat nebo počkat na další spoj(nebo počkat na zněnu JŘ).
Navíc méně linek a lepší proklady zajistí lepší vytíženost spojů, což ušetří náklady(které se dají využít jinde).
Holt patříš k menšině ?
skarpo
Citát 1 :
"AVTD z roku 1988 dosiahla po osemnástich rokoch svoj zenit a nadišiel čas na zmenu."
Môj názor : Čisté zavádzanie. AVTD z roku 1988 fungovala zhruba do roku 2000. Potom začalo prerieďovanie spojov, v roku 2004 "slávne" zokruhovanie Vlčiniec so Solinkami spojené so zavedením 10 liniek, z ktorých väčšina skončila s 30-min. intervalom. To je stav, ktorý momentálne funguje do 21.1.2006 a má pramálo spoločného s AVTD z roku 1988.
Citát 2 :
"Veľmi dôležité bude vybudovanie krátkeho úseku trolejí s obratiskom od Remeselníckeho domu po Slovenu, resp. k budovanému hotelu pri štadiónoch."
Môj názor : Ekonomicky opodstatnené je budovanie trolejbusovej trate tam, kde je predpoklad vedenia min.70 spojov za deň. Neviem, aká trolejbusová linka v súčasnom systéme by sa dala zaviesť na túto trať a koho v tejto lokalite by mala obsluhovať. Celá lokalita je v dosahu zastávky Kysucká, ktorá je obsluhovaná 5 autobusovými linkami MHD a množstvom prímestských spojov smerom k žst.
Juraj zdôvodňoval výstavbu tejto trate potrebou manipulačného obratiska na mestskom okruhu. Dávnejšie bolo v diskusii poukázané na možnosť vybudovania trolejbusového obratiska v priestore autobusovej stanice, ktorá dnes napr. slúži ako konečná niektorých spojov na autobusových linkách MHD. Toto obratisko je prirodzene využiteľné pre autobusové aj trolejbusové linky prechádzajúce Hviezdoslavovou ul. z oboch smerov. A reakcia Juraja : nemôžeme tu vybudovať obratisko, lebo mesto AS predalo . Pre mňa nepochopiteľný argument, ktorému môžem udeliť prívlastok "na žilinský spôsob". To už sa nedá dohodnúť s vlastníkom AS na využití aj pre MHD ? Aký majú potom význam reči o integrovanej doprave ? Aha, zabudol som, prioritou nového vlastníka AS je vybudovanie "nového centra" s výškovou budovou, supermarketom, parkoviskami pre IAD ? , no a milostivo tam ponecháme oklieštenú AS. Keď si pozriete na bystrickej stránke návrh "dobudovania" miestnej AS, obávam sa, že niečo podobné nás čaká aj v Žiline.
Citát 3 :
"Obmedzením prejazdov na Rajeckej ceste a zvyšovaním počtu obyvateľov na Hájiku sa zvyšuje zaťaženosť križovatky na Závodskej ceste už do neúnosnej miery a i tu sa uvažuje v krátkej dobe s prebudovaním dnešnej stykovej križovatky na kruhovú."
Môj názor : A kam chcete umiestniť kruhový objazd ? Bude sa asanovať zástavba v okolí križovatky ? Je tu tak stiesnený priestor, že sa nedali ani dobudovať odbočné pruhy ! Asi nás čaká 2. Budatín (nedorobená križovatka kvôli domčeku uprostred cesty).
Citát 4 :
"Z dôvodu mimoriadne už dnes preťaženého Rondla a Závodskej cesty je už kritický čas na ďalšie cestné (a trolejbusové) prepojenie novým mostom pri starom cintoríne"
Môj názor : Aj tu som veľmi zvedavý na umiestnenie mosta do ulice M. Rázusa od centra, ktorá je obostavaná rodinnými domami, ako i odbočenie ulíc Stárkova a Na Šefranici. Oproti nim je starý cintorín a Dom smútku...
Citát 5 :
"počet cestujúcich z Hájika priamo až na Vlčince je mimoriadne nízky, je to denne cca 70 ľudí, v priemere 3-5 cestujúcich vo vozidle. Z nich časť tvoria žiaci, ktorých rodičia napriek plneorganizovanej Základnej škole na Hájiku trvajú na dochádzaní ich detí na opačný koniec mesta a žiaci 8-ročného gymnázia a špeciálnej základnej školy na Vlčincoch."
Môj názor :
"My" v demokratickej Žiline určíme, kam majú rodičia dať deti do školy, "my" rozhodneme, kam bude občan cestovať MHD, predsa nebudeme viesť MHD tam, kam potrebuje občan...