Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #6897:
Výnimka - Mariánské Lázně. Tamojší dlhoročný šéf DP, ing. Voves, trolejbusový guru a veĺmi rozporuplná postava, v mnohom podobná Jurajovi, kdesi v rozhovore povedal: Nikdy sme nepripustili úniky tržieb a vždy sme trvali na nástupe 1. dverami a kontrole cestovných dokladov vodičom.
Reakcia na: Jakub #6968:
este keby sa ten emtrest zobudil a spravil tu stranku kompatibilnu aj s ohnivu lisku...
Reakcia na: Mza #6967:
Ospravedlnujem sa, zle som si to precital.

Zilinska SAD je clenom systemu EMBASE, kde su o.i. tie ISIC-y s logom EM-card. Pokial je toto logo na karte aj na dverach autobusu, karta je pouzitelna. Zoznam clenov je na http://www.emcard.sk .
Reakcia na: Jakub #6965:
o mhd viem,ze neplati...mam preto cipovu kartu DPMZ.skor ma zaujimalo ako to chodi v SAD ZA,lebo parkrat som na isic vydany UP v Olomouci siel za polovicne cestovne,ale stalo sa mi aj,ze vodic mi ju neuznal,kedze kontroloval aktivitu cipu v zariadeni,ktore na to ma v autobuse a samozrejme,ze pre SAD Zilina ju nemam aktivnu.
Reakcia na: skarpo #6961:
Ešte si zabudol, že polovica Vlčiniec stratila priame spojenie so Solinkami (okrem nočnej 50-ky ?), dokonca aj cez V.Diel.
Proste sa raz niekomu prisnila takáto NKTD, ráno keď sa prebudil, dal to na papier a myslel si, že vytvoril niečo ideálne a dokonalé, ale... ?
Reakcia na: Mza #6964:
Kdeze, v MHD moze byt pouzivany len vo verzii s elektronickym cipom. A v zilinskej MHD sa da pouzivat len ISIC vydany ZU.

Napr. moj ISIC z kosickej UPJS plati v MHD Kosice i Presov, v kazdej vychodoslovenskej SAD + tiez SAD Zvolen a SAD Zilina. V SAD-kach vsak na preukazanie naroku staci len vizualna kontrola, nie citanie cipu.
Chcel by som vediet,ci je mozne cestovat na linkach SAD Zilina za polovicne cestovne,ak sa preukazem preukazom ISIC,ale som studentom ceskej VS...?
"zriaďuje sa špeciálny zrýchlený spoj pre žiakov dochádzajúcich z Hájika na Vlčince s odchodom z Hájika v pracovných dňoch o 7.20 h."
A nazad ❓
Tento spoj fungoval pred zokruhovaním, jazdila na ňom kĺbová karosa(pekne natrieskaná ?). Po zokruhovaní sa zrušil ako zbytočný( boli L6, L7 ,L17). Teraz je tu opäť. Aspoň bude mať pekná žltá 110-tka s nápisom "školský autobus" kde premávať ?
Reakcia na: skarpo #6961:

L2: ja tomu rozumiem tak, že bude premávať Vlčince-Bytčica a späť ako doteraz (len špičkové spoje)+spoje Nemocnica-Bytčica a späť (spoje aj v sedle)
Situácia s obsluhou sídliska Vlčince mi začína vŕtať v hlave :
- L28 bola zrušená
- v smere Vlčince-Predmestká len L4
- v smere Vlčince-nemocnica len L14
- L6 z Hájika ukončená pri OC Dubeň
- L2 ukončená pri nemocnici ❓ ❗
To má byť nejaký trest pre ešte stále najväčšie sídlisko Žiliny alebo čo ? Či už sme tu všetci takí bohatí, že používame IAD ?
Reakcia na: pete #6954:
Bohužiaľ, stratu DPMŽ som neznížil, pretože som MHD za 22 rokov, čo v Žiline bývam, nikdy pravidelne nepoužíval. Mám totiž to šťastie, že bývam od centra čo by kameňom železničnú stanicu prehodil a pracujem v centre.

Keď občas cestujem za zubárkou do Bytčice, použijem SAD (nižšia cena, hustejšie spoje). Ako fanúšik všetkého, čo má pevnú trať, by som radšej išiel vláčikom aj za cenu 12 Sk, ale málokedy sa mi hodí.
Reakcia na: Vladimír #6958:
Tak to vyzerá, ako napísal joky, že je to celé šité horúcou ihlou - nepresné, neúplné informácie, a do 21.1.2006 sa ešte môžeme dočkať nejakých prekvapení.
Reakcia na: skarpo #6955:
áno... novú koncepciu vodnej dopravy... alebo aj NKVD ako tajnú ruskú políciu predchádzajúci KGB ?

Ohľadne L14 sa zrejme o chybu nejednalo. Ja mám informácie, že pôvodne naozaj na Sv. Cyrila a Metoda nemala zachádzať.
Ak to mysleli tak, že L2 pôjde normálne celou trasou, tak som z toho už ozaj jeleň. Z letáku jednoznačne vyplýva konečná pri nemocnici. Prekvapila ma ešte aj trasa L29 priamo rozpísaná cez stanicu - jednoznačne z toho vyplýva, že VŠETKY spoje tejto linky budú obojsmerne zachádzať na stanicu. Tomu som už ale neveril a pre istou do novinky nedával.
Reakcia na: skarpo #6945:
Napriklad Vitezne nam. v Prahe je kruhovy objazd o dvoch pruhoch, do ktoreho sa pripajaju zo styroch smerov stvorprudove ulice. Tri z nich este k tomu maju stredovy tramvajovy pas, ktoreho trate sa spaaju trojuholnikom vo vnutri kruhaca. A je to tam plynule vzdy, aj v spicke, aj ked ine krizovatky su zasekane.
Reakcia na: pete #6954:
LOL, bravo 🙂 ?
Za to NKVD sa ospravedlňujem ?. Niekto by si to mohol vysvetliť ako Novú koncepciu vodnej dopravy ? .
S L2 to asi nebude také zlé, podľa mňa je v letáku len trochu zavádzajúca informácia a spoje L2 budú jazdiť v celej trase Bytčica-Vlčince. Nakoniec aj situácia s L14 a zastávkou Sv. Cyrila a Metoda na mapke sa ukázala ako zavádzanie, keďže L14 túto zastávku bude obsluhovať. Okrem toho som v letáku našiel aj 2 gramatické chyby, takže tak ? .
Mrzí ma, že sa nič nemení na L26, a hlavne ma zaujíma, či sa aspoň uvažuje o ČASOVEJ PRESTUPNEJ TARIFE v Žiline.
Reakcia na: Miro #6953:
DPMZ ti dakuje, ze si prestal vyuzivat jeho sluzieb. Kedze naklady na tvoju prepravu boli 17Sk a platil si maximalne 12Sk, tak si svojim spravnym rozhodnutim znizil stratu spolocnosti o minimalne 5Sk na jednu tvoju prepravu! Bodaj by takychto ludi bolo v Ziline viac. To by sa DPMZ mohol dostat mozno aj do zisku. Ale zial, zatial je tu stale tolko ludi, ktorych musime prepravovat a ktorych zatial neodlakala ani nasa spravodliva tarifa, ani nase linkove vedenie, ze musime stale vymyslat ako tych ludi z vozidiel dostat. Ale raz sa nam to podari! Mozno uz o 2 tyzdne!
Priatelia, so záujmom čítam túto diskusiu o NKTD (niekto tu v ktoromsi príspevku použil skratku NKVD, dúfam, že len omylom) a stále viac oceňujem, že na používanie MHD nie som odkázaný.

Niekto z diskutujúcich tu pred časom napísal, že mu žilinská MHD pripomína hranie sa modelárov v mierke 1:1 - myslím, že to je presná charakteristika. Mne to totiž všetko pripadá ako taký hurá systém - niekoho niečo napadne, čo keby sme to urobili tak a tak, vyskúšame, čo to urobí.

V polovici roka 2004 boli prepojené sídliská Solinky a Vlčince najkratšou cestou a potom sa začalo skúšať. Bolo vytvorených veľa okružných liniek. Teraz sa prišlo na to, že to nie je najvhodnejšie riešenie. Tak skúsime úplný opak - čo najmenej a najkratších liniek. A uvidíme, čo to urobí.

Boli zakúpené nízkopodlažné autobusy. A zase sa nevedelo, čo s nimi. Jazdia na L21 a L22, kde sa ich výhody takmer neprejavia. NP vozidlá sa podľa mňa prejavia najlepšie tam, kde je veľká frekvencia nastupujúcich a vystupujúcich, čiže v meste, nie v okrajových častiach. Namiesto NP autobusov by teda bolo vhodnejšie kúpiť NP trolejbusy alebo keď už máme NP autobusy, tak ich dať na L2, ktorá najviac behá po meste.

Toľko názor žilinčana, ktorý fandí MHD, ale používa ju len sporadicky.
Reakcia na: simkoslav #6951:
Ešte existuje možnosť, že sedlový 15min. interval podelia na 1x 30 min. a 2x 60 min. 😉
Reakcia na: skarpo #6948:
Aspoň čosi... ale aj tak sa nevyriešilo spojenie Hájik - Vlčince❗ ❗ a Hliny - Poštová - Sv. Cyrila a Metoda - Obchodná aspoň v čase odchodu a príchodu študentov zo stred. škôl (napr. by sa hodil spoj l. 2 s odchodom z Poľnej o 12: 40 a 13:40 smerom na Vlčince). Neviem pochopiť, kde sa l. 2 po príchode k nemocnici bude otáčať - asi až na kruhovom pri Lidli. To ju rovno mohli potiahnuť aspoň po Cyrila a Metoda.
Z Hájika v sedle asi pôjde l. 6 v 30-min. intervale a linka 16 tiež, čo dáva spolu 15-min. interval; l. 7 bude premávať asi len v špičke, tak ako kedysi - v sedle si budú cestujúci priplácať ☠

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement