Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #5379:
je to z toho dovodu, ze pre male MHD su klasicke kontrolne mechanizmy pridrahe a taktiez vybavenie vozidiel technologiou je prilis drahe...
Reakcia na: LUK #5368:
nemyslím si... nástup prednými dverami je vcelku opodstatnený pri malých MHD, kde nie je veľká fluktuácia cestujúcich... ale tiež sa to nedá generalizovať a všade je nutné prihliadnuť na miestne podmienky...

v každom prípade BB je veľká MHD a tam je tento systém iba na škodu... ?
Reakcia na: 4444 #5377:
Na 100% s tebou suhlasim. Len zial v realnej praxi sa vzdy najde hlavne zo strany cestujucich nejake "ale". A neda sa vzdy ignorovat, lebo hoci zmena je urcite potrebna, doprava sa robi pre cestujucich a nie iba pre dobry hospodarsky vysledok. A zelezna kosela, zvyky cestujucich maju pre nich niekedy ovela vacsiu hodnotu na udrzanie pri MHD ako akekolvek dokonale zmeny a novinky. Bolo to najlepsie vidiet na L5+15, aky to bol odpor a dorabal sa ten nezmyselny kusok s dodatkovou tabulkou na Fatransku. Zuril som, ale v tej chvili sa nedalo nic ine vymysliet.
Reakcia na: Juraj #5372:
.... a dlhoročných zvyklostí cestujúcich v ZA - Tu vyslovím svoj subjektívny názor. Ak sa niekoho dotknem, nech mi prepáči. Podľa mňa čísla nepustia a MHD, ak chce byť aspoň trošku v číslach, musí sa o tieto čísla opierať. Bohužiaľ, čísla nepustia. Je to jednoduchá matematika, pri ktorej sa opierať o zvyky neobstojí. Zotrvať v polohe, že mňa sa to netýka, však to nejako ide, veď ľudia sú ako tak spokojní.... nie je správne. Myslím si, že vedenie DPMŽ nebude na základe hospodárskych výsledkov posudzované podľa toho, že to nejako ide, ale podľa toho, že nič neurobili na udržanie podniku. A tu sa to už potom bude dotýkať každého cestujúceho, lebo prvé opatrenie musí byť automaticky zdraženie cestovného /aj keď všetci vieme, že pri terajšom zvyšovaní cien sa tomu nevyhneme/ a druhé opatrenie by bolo LEN na základe matematických ukazovateľov okresanie a zrušenie liniek a spojov. A tak, ak situácia dozrela na toľko, že zmena je potrebná, nikto nemôže povedať ani pol slova. Väčšina - hlavne autobusových spojov - premáva nevyťažená. Preto si myslím, že nielen v trolejbusových linkách je potrebná zmena, ale aj v autobusových a tá nemôže byť len na základe zvyklostí cestujúcich.Veď ak bude možnosť prestupu, každý pochopí / ak sa mu to slušne a zrozumiteľne vysvetlí / , že tu ide o nutné kroky a dopravný podnik, ak niekomu nejakú priamu linku zrušil, hneď mu dáva možnosť prestupu na inú linku v cene jedného lístka. A tu už nemôže byť polemika o tom, či sa z Bytčice dostanem do Brodna alebo z Bánovej do Chlmca....jedným spojom. Tu je dôležitý nájsť jeden spoločný bod na možný prestup na nosnú linku. Ale myslím si, že toto v DPMŽ všetci vedia a väčšina cestujúcej verejnosti to pochopí. Držím palce a verím v to, že zmeny budú vnímané nielen negatívne. Sme konzervatívny národ a káždá zmena nám trošku dosť vadí. Aj mne samému.... ale s tým sa musíme vyrovnať. Ak sa bude dať, rád by som vedel, ktoré linky alebo úseky výrazne kričia - kde bude nutná aj radikálna zmena. Ďakujem.
Historický kalendár:
30.8.2003 - Pred dvoma rokmi bol daný do užívania nadjazd zabezpečujúci bezpečné mimoúrovňové križovanie zo sídliska Vlčince do centra mesta ponad Košickú ulicu. Trolejbusové linky a jedna autobusová linka smerujúca do centra bezpečne a plynulo sa zaradia na Košickú cestu. Nadjazd bol súčasťou stavby "Ľavobrežná II. Etapa – Košická" s nákladmi 181 miliónov Sk.
Počujte, chlapi, kedy sa my stretneme na tom pive? Tam môžeme podebatovať z očí do xichtu ? ja mám v týchto teplých dňoch takú slinu... Juraj, navrhni termín, myslím, že my ostatní sa lepšie prispôsobíme. Ja navrhujem miesto - novú krčmu pri Vodnom diele Žilina na Pstruhovej ☺
Juraj,
osobne sa ma dotkol tento komentar od jozefa, i ked bol adresovany na prispevok zoZa. a vacsinou som Jozefove prispevky pochopil tak, ze vsetko co robi DPMZ je spravne, cize aj nasledovne nestihnutie spoja bola vina moja a nie DPMZ...
Viem preco som to napisal a trvam na tom. Ten moj predosly prispevok bol skor vtip a jedina normalna otazka bola:
TAK AKO SI DOPADOL V TU NEDELU V TERENE?


Tu je ten komentar:
Re #5263 Jozef:
a este k tomu mozes pridat tvoje komentare 5268 a 5270.
Tak ja som rozhodne nechcel prezradiť žiadnu hypertajnú informáciu, a ak som tým vyvolal nejaký prúser, tak ma to mrzí a hlboko sa ospravedlňujem. ? Ale predpokladám, že v Žiline, na rozdiel od Bratislavy, s tým nebude žiaden problém. ☺ Skôr naopak, úplne súhlasím s Jurajom, že čoskoro príde doba (už začala), keď samotní nadšenci a fanúšikovia MHD začnú hľadať optimálne riešenia - výsledok takejto plodnej diskusie na tomto fóre bude, dúfam, popri audite ďalším vhodným vstupom pre vyhodnotenie doterajšieho stavu linkovania a jeho následnú úpravu.
(Osobne som taktiež zástancom minimálneho počtu liniek a čo najhustejšieho intervalu; postupom času sa bude už iba ťažko brániť zavedeniu prestupnej tarify. )

Softvér, ktorý nám predstavili "páni audítori" na príklade Žiliny, a moje milé spomienky z návštevy vlani (to bolo to slávnostné otvorenie prepojenia okolo ŽU, po ktorom zaviedli linky 15 a 17;+ jazda citybusom pre iMHďákov) ma natoľko podnietili, že som sa ohlásil pôvodným príspevkom #5273.
Všetkým diskutujúcim prajem pekný deň. ☺
Reakcia na: 4444 #5370:
Co naozaj bude, to este nie je iste. Ja hovorim IBA o NAVRHOCH auditu. Je to treba odborne a mimoriadne citlivo rozanalyzovat, lebo navrhy su iba vysledkom matematicko-prepravnych analyz a nie dlhorocnych zvyklosti cestujucich v ZA.

Aka bude nova L28? Jedna varianta je ta, ze sa pri zatvoreni priechodu cez zel. pri Vahostave pisti rovnako ako L26 z Rondla na Skultetyho a Kamennu, druha je ta, ze sa v tej chvili zrusi, lebo k Colnikom sa z Rondla bude dat dostat aj L21. Druha varianta je pravdepodobnejsia.
Reakcia na: Juraj #5345:
Do Bytčice ste im mali pridať jeden spoj na Anči ?
Reakcia na: Juraj #5345:
Som rád, že sa budú linky na Hájik triediť /7+17/. Aspoň nebudeme mať v tom taký hokej. Myslím, že to bude kladná odozva, ak sa 7 a 17 zrušia a nahradia inými, lepšími. V príspevku 5347 Pištovi píšeš: - kde sa na Rondli umožní prestup po zrušení L28 na L26 a L28. Aká to bude tá nová linka č.28? A opäť si nedal žiadnu odpoveď na riešenie problematiky L21. Juraj, ako to tu tak sledujem, tak mi vychádza jedno: zostávajú linky 1,2,3,4,6,8? Zmena bude na 5,15,7,17 , kde L5 bude ako volakedy stará L7 a zvyšok sa zruší?
Reakcia na: Juraj #5363:
Kde, kto a ako Jozefa urážal?
Reakcia na: Juraj #5366:
v BB zase zabránili "nastupu vsetkymi dverami" ? ? ?
Tento preklep sa mi tam mimoriadne hodil... ?
Nástup prednými dverami je tá najväčšia blbosť, aká sa dá v MHD asi vymyslieť... ?
Reakcia na: Juraj #5366:
Sorry! Iba prednymi dverami...
Reakcia na: LUK #5364:
Ale preco? Vsak sa to podarilo! Zabranili sme nastupu vsetkymi dverami! Nie je to uspech? Pre toho, kto zije v BB mozno nie... a preto tnime do nich! A co bolo za tym roboty... len ju nevidiet...
Reakcia na: LUK #5364:
Otazka dnesnych "okruznych" liniek ani nie je otazkou okruznych liniek. Skutocne "okruzna" linka je 5+15, i ked po kratkom case dotlacena obcanmi /ktorych MHD vozi, a teda "zakaznikmi", i ked skutocny vysledok je hodne "nezakaznicky" tym, ze L15 musi este raz zachadzat na Fatransku/. A odborna analyza auditu poukazuje hlavne na strasnu "dlhost" liniek a s tym vyplyvajuce nepresnosti pocas dlhej jazdnej doby. Navrhuje 7+17 uplne zrusit, takisto aj 5+15 a namisto nich vytvorit diametralnu linku L5 Hajik-Zavodie-Centrum-Hliny-Solinky-Vlc.II, co je vlastne byvala L7 Hajik-Solinky potiahnuta az na Vlc.II.
To bude diskusia!
Reakcia na: Juraj #5363:
napriek tomu, že s Jozefovým štýlom vyjadrovania nie vždy súhlasím, nikdy som si nedovolil ho kvôli tomu uraziť. A marekove vyjadrenie tiež nebolo celkom fér...

"ale z uplne inych pricin, ako sa tu mysli "
-> tak to ma naozaj zaujíma...

"chvalabohu, ze to takto v ZA nemame a ak by to malo prist, zabranme tomu"
-> len nezabudnúť prejsť od toho "chvalabohu" k "zabranme tomu"...
Reakcia na: LUK #5360:
Tak, to je chlapske a korektne slovo do "bitky"

- Chlapsky nesuhlasim, aby niekto zosmiesnoval za jeho obcianske nazory Jozefa, ktory nikdy nepracoval /hoci skoda, s nim by sa integrovana doprava so zeleznicou presadzovala este lahsie/ ani nepracuje ani nie je plateny skutocne nikym za jeho nazory. Osobne som ho stretol v zivote bohuzial iba 3x, z toho 2x nie viac ako 20 minut, a je mi luto, ze ho tu nejaky Cyp pre jeho slobodne vyslovene nazory uraza...

- uplne neodzvonilo, hoci uplne daleko od pravdy to nie je, ale z uplne inych pricin, ako sa tu mysli

-Nie, pozitivna atmosfera "vytvorena" bezhlavym chvalenim MHD je hrobom MHD. Naopak, mnohe veci sa na mesto prednasaju az ked dozreju a neopravnene urazky neukojenych kandidatov na primatorov staby pricinov nejakeho zla su uplne daleko od pravdy a skodia plodnej, odborne konfrontacnej a tvorivej diskusii o MHD

- Ano, vratme sa radsej k doprave. Doktorom neurcujme, ci sa ma slepak rezat vodorovne alebo zvisle a naopak branme sa, aby nam doktori urcovali, ci su lepsie okruzne alebo diametralne linky MHD

-Priblizenie sa k dokonalosti MHD je NIKDY nedosazitelny SEN, ale je povinnostou vsetkych na tom pracovat.

-No a na zaver vztahovacnost? MHD v Ziline nie je vo vakuu, vo vaticke, odtrhnuta od ostatneho Slovenska. Objektivne je nutne sa divat trocha dookola, nielen z pozitivnych prikladov /Aha, tu to maju lepsie/, ale nielen bezhlavo kritizovat, ale ak to ma byt naozaj OBJEKTIVNE !!! aj priznat inu farbu /Aha, tu je to o nicom, chvalabohu, ze to takto v ZA nemame a ak by to malo prist, zabranme tomu/. V objektivite aj ciastocna chvala nie je chvalou, je nasmerovanim, kade to zacina ist a z coho netreba odbocit.
Reakcia na: VLK #5359:
To je pravda. Keby sme si boli vo vsetkom OK, posleme si tieto 2 pismenka mailom. A potom su tu 2 moznosti: bud sa budeme ignorovat alebo diskutovat. A kedze sme /vidim, ze minimalne ty/ normalni, tak komunikujeme. A pokial sa zastavis, budes vitany. Nikto neocakava, ze sa budeme hladkat po vlasoch, ale bude to urcite korektne a uzitocne pre oboch.
Reakcia na: LUK #5356:
Zacnem ja. Nie. Aspon nie v dennom studiu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.