Nijake, len idu kupovat cca 10 ks Tr24 na Dlhe Diely - uz stavaju trat na to sidlisko na kopci nad Karlovou Vsou. Budu to vozy s pomocnym dieselovym pohonom, lebo medzi tratou a depom Hrobonova sa nachadza Mlynska dolina s dialnicou, kade sa troleje nedaju tahat a tam sa vozy budu technickou jazdou presuvat na pomocny pohon.
Ano, uz ho stavaju. Tam, kde dnes nabijaju Larseny na pretlacaciu jamu prelozky vodovodu a kanalizacie, budu aj zaklady buduceho mostu ponad dnesne rampy a ponad privadzac.
ja som bol dnes jeden z tych co fotili.vlacik bol plny,niektori ludia museli stat.nastupil som na zastavke zilina-solinky a dost ma tam prekvapilo mnozstvo vystupujucich ludi,asi 1/3 cestujucich.mnoho ludi vystupovalo aj na stanici zilina-zariecie,tam sa mi paci ako sa ta stara budova pekne opravuje a sluzi konecne na nieco.mal som z jazdy dobry pocit,ze ta zeleznica zije,bol som rychlejsie na stanici a usetril som dve koruny na cestovnom ?
Papyr:Jasne.Ked uz sa v ZA tak zastava unifikacia a co nie je Karosa,to sa zasadne nekupuje si len zober,ze kolko by sa dalo usetrit len na dovoznom,ked Ostrava je o polovicu blizsie,ako BA.Tym by sa,podla mna,tie naklady a vyhody unifikacie starostlivo vyrovnali,ba by sa aj usetrilo,ved Trolino je lacnejsie.Ked uz uplne vestko, aj taka malickost sympatizuje pre Solaris,tak si myslim,ze o nejakom 24 Tr sa neda ani len uvazovat.Ale co,ked o tom my nerozhodneme... ?
Dnes som bol fotografovať "rajeckú Anču", ktorá je súčasťou ŽRIDS. Bol som prekvapený aké množstvo cestujúcich popoludní nastupovalo na zastávke Žilina-Záriečie a hlavne na novej zastávke Žilina-Solinky smerom do Rajca. Strojvodca mi povedal, že som už štvrtý na trati, čo dnes fotografuje. Samozrejme že ma potešil, keď je záujem o rajecký vláčik, ale hlavné je to, že je záujem zo strany cestujúcich. Železničná spoločnosť sa pred dvoma rokmi správala veľmi bezohľadne k rajeckej železnici, ale aj k iným regionálnym tratiam, keď na nich zrušila osobnú dopravu. Nebyť primátora Žiliny (zas sa zdvihne adrealín niektorým v krvi), DPMŽ, Slovenskej investičnej a realitnej spoločnosti a ďalších, tak dnes by nebola na trati nijaká osobná doprava. Osobitné postavenie má DPMŽ, ktorý sa zaslúžil o vytvorenie integrovanej dopravy a vložil tam nemalé prostriedky.
Jozef diky.:
S tou Bytčicou viem, ale to ma byť až po postavení privádzača pod Solinkami. Akurat teraz prebiehaju stavebne práce medzi Rajeckou cestou a ""Solinkarskou""Obvodovou - že by ho už stavali?
Do Tepličky nad Váhom sa trolejbusová trať neplánovala a neplánuje, lebo nepatrí do Žiliny. Pri výstavbe závodov Hyudai/Kia sa pôvodne uvažovalo aj o trolejbusovej doprave, ale nikdy nie cez obec Teplička nad Váhom.
V Žiline je výhľadovo plánovaných niekoľko trolejbusových tratí. Z toho čo bolo medializované je predĺženie L1 z Kvačalovej k Novému cintorínu a v budúcnosti vybudovanie trolejbusovej dopravy do Bánovej a Bytčice.
V súvislosti s otvorením novej zastávky Žilina-Solinky Žilinský večerník v poslednom čísle na strane č. 3 prináša cestovný poriadok na trati Žilina - Rajec, vrátane novej zastávky. Cestovný poriadok si môžete stiahnuť z nasledovnej stránky: http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_32/zvstr3.pdf
Začiatkom júla pred rokom po prepojení sídlisk Solinky - Vlčince bol vytvorený stredný dopravný okruh, ktorý spája tri významné sídliská Vlčince, Solinky a Hliny. Vznikol aj dôležitý prestupný bod na Štúrovom námestí, kde sa stredný okruh stretáva s centrálnym okruhom. Na uvedenom okruhu začali premávať protismerné linky L5/15, ktoré pôvodne končili na zastávke Matice slovenskej na sídlisku Vlčince. Asi po mesiaci 2.8.2004, na základe zistení z prevádzkovania nových okruhových liniek 5/15 na strednom okruhu pristúpil DPMŽ k čiastočným úpravám a to tak, že L5 vychádza z Fatranskej, prejde stredne veľkým okruhom, ale nekončí na Fatranskej, ale až o jednu zastávku ďalej na Matici slovenskej. L15 vychádza z Matice slovenskej cez Solinky na stredný okruh, po obídení okruhu nekončí na Matici slovenskej, ale o zastávku ďalej na Fatranskej. Týmto opatrením sa zabezpečila lepšia obslužnosť na sídlisku Vlčince. Vybudovanie stredne veľkého trolejbusového okruhu a prepojenie troch významných žilinských sídlisk trolejbusovou dopravou umožnila ojedinelá urbanizácia mesta. Po roku prevádzky L5/15 na stredne veľkom okruhu sa v plnom rozsahu potvrdila ich opodstatnenosť.
Túto problematiku sme tu už preberali, len na ozrejmenie uvádzam. Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny a ich úradníci vydávajú preukazy na uplatnenie kompenzácií podľa zákona č. 195/1998 Z.z. o sociálnej pomoci. Tieto preukazy a uvedený zákon je záväzný len pre túto inštitúciu, ale nie je záväzný pre dopravné podniky, obchodné domy, reštaurácie a pod. V Žiline ich vydali už 3 900 a s okolím 11 000 kusov. Ak úradníci v úrade práce, sociálnych vecí a rodiny vydali tieto preukazy, tak sa mali aj postarať o túto skupinu občanov a o poskytovanie sociálnej pomoci v oblasti dopravy. Či už vo forme príspevku alebo preplácania dopravy. Je to už ich problém a zároveň si môžu svoje preukazy pri preplácaní rôznych dávok kontrolovať (sú aj falošné). Ako som spomínal, tento zákon nie je záväzný pre dopravné podniky a dopravcovia si môžu riešiť situáciu podľa vlastného uváženia. Problému korunových lístkov sme sa mohli v Žiline vyhnúť, keby sme postavili ZŤP na úroveň dôchodcov. Dúfam, že k tomuto kroku príde čo najskôr.
Priatelia nehnevajte ma, počas školského roka tu nie je žiadna debata, a teraz keď sa nemám kde dostať k netu to tu žije. A ja sa nemám kedy vyjadriť. ?
Mam do diskusie jednu pikosku. Mnohi pri zavedeni korunovych "evidencnych" listkov pre ZTP frflali, ze preco buzerujeme tych "par" invalidov. Pisal som vtedy, kolko listkov sa predalo za prvy mesiac. Tak uz mam statistiku za 1/2 roka. Je to spolu 520 ooo korunovych listkov, teda na mesiac priemerne 86 000 jazd ZTP!!!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kubik