Reakcia na: Vladimír #446:
Ďakujeme Tebe aj Jurajovi za super zážitok.Ja som sa zase včera pristihol, že som pochytil vychodňarsky prízvuk ?
Čo sa týka nášho výletu na budúci týždeň, zmena plánu, po Košiciach bol do programu na žiadosť ostatných členov expedície zaradený aj PREŠOV!! ☺
Marko
Doma som trohu presiel svoje poznamky a zoznam vozidiel by som opravil, resp. doplnil takto:
(asi = este neoverene)
Trolejbusy
211 az 221 maju asi r.v. 1994
227 zaradeny az 1996
230 az 234 - r.v. 1997, zaradene 1998
237 bol zaradeny az neskor, asi 2001 (r.v. 1999)
Autobusy
92 - vyradeny 1996
70/II - skrina B 732.20 r.v. 1988, ex. BA 1102
74/II - skrina B 732.20 r.v. 1988, ex. BA 3111
49 - vyradeny 12/2003
38 - vyradeny 12/2003
68 - je po GO s uplne novou skrinou z podniku Karosa, vyrobny stitok asi nema, vedie sa asi pod povodnym vyr. cislom
73 - ma povodnu skrinu, nejde vsak o typ B 732.1652 (papierovo asi takto dodany) ale o B 732.40, r.v. suhlasi 1990
108 - vyradeny 12/2003
71/II - skrina B 732.40 r.v. 1989, ex. BA 3124, nahrada skrine 1995
112,113 - urcite r.v. 1995, zar. 1995
89 ma asi r.v. 1996
36,40,43 - ide o typ B 932.1690 jazdili uz 1999, mali vsak blavacke a docasne SPZky, presne neviem kedy ich DPmZ zaradil k sebe!
01 az 06 - ide o typ B 952.1714, 04 az 06 lepene skla
K ev. c. 70,71 a 74 este uvediem, ze boli v roku 1995 akoze opravovane u TZZ Zilina. Oni ich namiesto opravy vymenili s blavackymi vozmi, pricom ich DPmZ evidoval pod povodnymi identifikacnymi znakmi (bezna prax u SAD). Skrine sa teda vymenili, ci aj motory, neviem (dost pravdepodobne asi ano).
Stale mam vsak este nejasnosti, ako uvadzat typy vozidiel v takychto zoznamoch. U trolejbusov je napr. problem, ze ev. c. 230 az 239 boli administrativne dodane ako 15 Tr, co dokazuje aj stitok pod oknom na celnom skoseni karoserie, aj ked ide prakticky o typ 15 Tr M (konkretne seria 10/7).
Podobne aj u autobusov, ked dojde k reko prevodovky z automatiky na paku, sa asi nikde neprepisuju VINy (uvadzane na vyrobnych stitkoch a technickych preukazoch) z typu B 731 na B 732. Dalsim problemom sa ukazuju aj dodavky Karosy z roku 1990 - vo vela prevadzkach som sa uz stretol, ze administrativne sa vedu busy ako napr. C 734.1340, aj ked
na vyrobnom stitku je uvedene C 734.40, reps. napr. DPmZ ev. c. 73.
Dalej poznamka k ev. c. 108 - samotnych vozidiel C 744 / B 741 nebolo na Slovensko dodanych az tak vela v porovnani s Cechmi. Kazdopadne vsak ide o jedno z prvych srotovani tohto typu neratajuc Bratislavu (DP) a Kosice (DP), kde sa ich nachadza vacsi pocet. Pravdepodobne prve zlikvidovanie C 744 bolo uskutocnene na banskobystrickej Karose, ktora bola udajne rekonstruovana na typ B 741. V skutocnosti by islo o velmi narocnu rekonstrukciu (teda financne...), takze bol namiesto tohto vozidla dodany novy autobus (B 841) s povodnym urcenim pre rusky trh. Kedze islo o vymenu, povodny bystricky bus skoncil asi v Karose Vysoke Myto, kde ho mozno zosrotovali, alebo predali na vychod.
Na okraj - v prevadzke je este aj jeden z prototypov C 744(CK-1, r.v. 1986) v Trnave.
Ked som bol naposledy v Ziline v aprili 2004, bolo v garazach DPmZ odstavenych viacero busov urcenych na vyradenie. Cisla som vsak nemal cas zistovat. Po zaradeni nizkopodlaziek ich koniec asi nebude daleko.
Na zaver Vam uz iba zelam dobre pocasie v Ziline, pretoze tu v Trencine to privetivo nevyzera.