Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #3689:
Trinec bez mäkčeňa je slovenský názov pre Třinec? Tak to som ešte nepočul. Ale počul som hlásenie Česká Trebová (bez mäkčeňa) a za tým v jednom hlásení krásne s mäkčeňom vyslovené Přerov ? ale to nebol tento hlásateľ, to bolo už dávno a bol to ženský hlas.
Ako som spomínal, železnica dala nahrať hlasový systém človeku jazykovo deformovanému. Okrem toho, ako som spomínal, že nevie skloňovať, robí chyby aj vo vyslovovaní miest v susednom Česku. Pri vyhlasovaní vlaku smerom do Prahy, namiesto "do Horného Lidča" preskočí na české skloňovanie a povie "do Horního Lidče", a potom ďalšie stanice hlási slovenským skloňovaním. Mohol by hlásiť ďalej do Olomouce, lebo v češtine je Olomouc ženského rodu (tá Olomouc), ale v slovenčine je mužského rodu (ten Olomouc), tentokrát hlási zas slovensky do Olomouca. Pri názve Třinec, niečo zašušle, lebo české r s háčikom mu robí ťažkosti, hoci v slovenčine môže používať bežné vyslovenie "do Trinca". To som ho ešte nepočul či nedeformuje aj názov Viedne pri rannom IC. Týmto som chcel poukázať, že treba zodpovedne pristupovať nielen k výberu hlasu, ale aj k jazykovej zdatnosti hlásateľa. Ani hlásatelia z komerčného rádia nedávajú v dnešnej dobe záruku správnej výslovnosti.
Reakcia na: Miro #3680:

Obec Mojš je samostatná obec, ktorá nemá priame spojenie s mestom a dokonca nemá ani pravidelnú dopravu SAD. Kto tam bude zabezpečovať dopravu je problém starostky Mojša. Cesta je už hotová, zatiaľ neotvorená, a bola súčasťou stavby vodného diela. V minulosti bola prístupová cesta do obce len v smere od Gbelian. Občania využívajú spojenie s mestom, prejdúc cez lávku ponad vodné dielo na zastávku MHD Pstruhová v Mojšovej Lúčke, ktorá ako mestská časť je súčasťou Žiliny a premáva tam L31..
Reakcia na: Valec #3672:
Aj napriklad v Cadci. Tam ten automaticky hlasovy system, nahovoreny tymto clovekom, mali asi o 2-3 roky skor ako v Ziline.

RE #3671 Jakub: aj mne to pililo usi. Zvlast zastavky Spanyolova, Zeleznicna stanica, Policia, Obchodna a vobec, vacsina zastavok. Ta pani to cita akoby sa prave vratila z pohrebu, clovek sa boji, ze sa kazdou sekundou rozplace. Ale aby som bol spravodlivy, aj hlasenie v Presove nahrane huhnavym hlasom pana direktora mi vadi 🙂
Reakcia na: Jakub #3683:
Aha, takže pri prísnom dodržovaní pravidiel žilinskej MHD by tam mala jazdiť SAD.
Reakcia na: guru #3684:
ty sa tym ukajas, ze to stale vypisujes na imhd?
www.europasc.sk to je bomba
Reakcia na: Miro #3680:
Zrejme myslis "zastavku" pri elektrarni na pravom brehu Vahu, tak tato je uz mimo uzemia mesta, vlastne aj cast VD - hranica ide po Vahu a pri hradzi byvalym korytom.
A čo takto zabezpečiť dopravu trolejbusmi do KIA? ?
http://353.hamradio.cz/oslavy/28sev.jpg
Niekde som čítal, že v Česku ak niekto vlastní technicky vyhovujúci trolejbus (či už súkromná osoba alebo nejaká firma, či spolok) a chcel by s ním jazdiť v nejakom meste, tak prevádzkovateľ siete je povinný ho tam pustiť za podmienky, že nebude obmedzovať prevádzku MHD. Samozrejme za náhradu nákladov (spotrebovaná energia + opotrebovanie vedenia). Čítal som o tom v súvislosti s nejakým spolkom, ktorý vlastní trolejbus ŠKODA SANOS a chcel by s ním jazdiť tuším v Pardubiciach.
Existuje niečo také aj u nás? Ak by som vlastnil trolejbus v dobrom technickom stave, je DPMŽ povinný mi umožniť s ním jazdiť po svojej sieti?
Reakcia na: Jozef #3679:
Mňa by zase zaujímalo, kto bude jazdiť okolo Vodného diela po novovybudovanej ceste na začiatok obce Mojš. Pred týždňom som sa tam bol pozrieť, cesta je už hotová a používa sa, aj keď je tam z oboch strán stále zákaz vjazdu ( ❗ ). Používajú ju však najmä korčuliari a mladíci, ktorí sa vozia na motorkách a autách pochybného technického stavu. Na začiatku Mojša je vybudované obratisko a pri elektrárni je na vozovke vyznačená zastávka.
Vzhľadom na to, že Mojš je samostatná obec, mala by tam jazdiť asi SAD, ale zastávka pri elektrárni je zase na území Žiliny ( ❓ ). Tak kto tam bude jazdiť?
Reakcia na: zoZa #3677:

Ešte sa okolo dopravy do Hyundai/Kia nič podstatne nerobí, tak neviem načo ti to je. Trolejbusová doprava sa tam budovať nebude a že SAD, prípadne iní dopravcovia zabezpečia x spojov je teraz nepodstatné.
.........info posielajte prosim na mail: zoZa81@azet.sk, alebo priamo tu, do diskusneho fora
****************

nema niekto nejake informacie o doprave zo Ziliny do automobilky Kia?.., respektive nepozna niekto nejake odkazy, kde by som mohol najst nieco o hromadnej doprave do automobilky?..za kazdu pomoc budem vdacny..

****************
Reakcia na: Jakub #3675:

Nový cintorín a krematórium musí byť vhodne napojený na dopravnú sieť. Nachádza sa síce na okraji mesta, spojenie má teraz zabezpečené autobusovou dopravou L31, ale má aj tú výhodu, že v blízkosti končí trolejbusová L1. V našom prípade by išlo len o predĺženie jestvujúcej trolejbusovej L1 z terajšej konečnej Kvačalovej na Pietnu asi v dĺžke 600 m. Mnohí cestujúci využívajú aj trolejbusovú linku a prejdú kúsok k cintorínu peši. Pri terajších cenách by náklady na uvedenú stavbu neprekročili cenu jedného City busu. Je pravdou, že na miesto odpočinku zosnulých nie sú návaly cestujúcich, a preto by nebolo potrebné, aby všetky budúce spoje L1 končili až na Pietnej. Nemôžeme všetko počítať len cez peniaze alebo že starší občania platia len polovičné cestovné. Možno aj my by sme tam mali ísť častejšie, aby bola linka hospodárnejšia, a nie raz za rok alebo za život. Ale to by sme už išli len jedným smerom.
Reakcia na: Jozef #3674:
Ja si zase myslim, ze pre tych par spojov denne sa to neoplati, navyse najcastejsim cestujucim na tomto useku bude vzudch. Aj ked bolo v minulosti viac spojov, aj tak jazdili autobusy obsadene tak max. styrmi cestujucimi. Uznavam, ze trasa L31 alebo L27 oproti L1 nie je taka vyhovujuca a atraktivna, ale v sucasnej situacii by sme potrebovali dolezitejsie veci. Zvlast, ked sa hovori, ze napr. NP autobusy sa nemozu kupit, lebo nie su peniaze, pricom tieto by starsim ludom boli na osoh viac ako TL prevazajuca len zopar ludi, navyse cestujucich za polovicne cestovne. Aj ked material uz bude, samotna priprava a vystavba tiez nie su stokorunove polozky a namiesto toho by sa mohlo zakupit niekolko novych vozidiel.
Reakcia na: Valec #3672:

Zlúčenie lniek 30 a 31 bude až po vybudovani trolejbusovej dopravy k novému cintorínu. Takto som to porozumel. Predĺžením trolejbusovej trate z Kvačalovej k cintorínu je asi 600 m a trakčné stožiare sú vyzískané z prestavby obratísk a križovatiek. Náklady na uvedenú stavbu budú znížené o tieto materiálne náklady. Po vybudovaní trolejbusovej trate na nový cintorín získa mesto priame trolejbusové spojenie s touto časťou mesta. Spojenie s Novým cintorínom L31 je nevyužívané a nevyhovujúce hlavne pre starších ľudí. Cintorín je súčasťou mestského organizmu, a preto je potrebné jeho pripojenie na jestvujúcu sieť. Uvedená stavba je prvá z plánovaných trolejbusových stavieb.
Reakcia na: Valec #3672:
TT k Novemu cintorinu? A naco? Ani v lepsej ekonomickej situacii v nej nevidim ziadne opodstatnenie.
Nahrávka hlásenia ,čo je na ŽST Žilina sa používa(la) aj v iných mestách,napr. v Trenčíne.

Tak ma napadlo, myslíte, že keď sa teraz budú meniť CP, príde aj k zlúčeniu liniek 30 a 31? Alebo to až potom, čo bude postavená TT k cintorínu? Na stretnutí sa hovorilo,že CP je už pripravený, a tie 2 spoje by mohli byť vykonávané aj linkou 27.
Reakcia na: Jozef #3670:
Vzdy lepsie ako ten humus ktory mi teraz pili usi vo vozidlach MHD, ved ta zenska rozprava uplne bezfarebnym a neprijemnym hlasom.
Len tak pre info - ten clovek, co nahral hlasenia na zilinskej ZST nie je ziaden Bratislavcan, ale je z Kysuckeho Noveho Mesta.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.