Reakcia na: Miro #363:
Tak este raz, to nie je Formula 1 ale vyznamna pohodova udalost v nasom meste.1/ O desiatej je podla pozvanky ZRAZ zucastnenych a otvorenie. To znamena, ze pridu ludia z celeho Slovenska a niekto moze nejaku minutku aj zameskat. Pocitam vsak, ze najneskor do 10.10 alebo 10.15 to zacne naostro.
2/ Zacnu prihovory, kde najprv dodavatelia cesty a troleje stavby odovzdaju investorovi a ten potom zas primatorovi mesta. Ten potom zas troleje dopravnemu podniku. Strihne sa paska, vypije deci sampanskeho, zahra ludovka a urobi sa niekolko pamatnych fotiek. Este to mozu zdrzat novinari kratkymi rozhovormi s pritomnymi.
3/ Oficialni hostia nastupia do vyzdobeneho klbaku a ten vyrazi hore po novej ceste, kde prejde celu novu trat az na Vlcince a bude s nimi pokracovat dalej do mesta.
4/ Za klbakom vyrazi kratky voz s ostatnymi prizerajucimi, ktori sa budu chciet odviezt po trase Solinky-Vlcince-Solinky. Po navrate vsetkych vysype a pojde do depa.
5/ No a vtedy nastava cas, kedy sa Vlado prihlasi u vodica Agory, dokladne preveri masy vsetkych osob, ktori sa budu pchat za nim a tvrdit, ze vraj prispievaju do iMHD a MD. Odvezu sa ku Carrefouru, pofotia a podla Vladovych pokynov sa poberu nevedno kam.
Myslim, ze z tohto vsetkeho je uz vsetkym jasne, ze hodina a minuta presneho nastupu sa NEDA urcit.
Juraj
Este v r.1992 som s projektantom rekonstrukcie Hviezdoslavovej-Kalov-Hurbanovej-Legionarskej intenzivne konzultoval aj moznost troleje popod viadukt. Projektant preto uz krizovatku pri Remeselnickom dome navrhol tak, aby pri buducom pripadnom prehlbovani cesty pod viaduktom sa nemuselo rozkopat pol krizovatky. A sklon tej casti pri krizovatke uz preventivne tomuto prisposobil.
Kedze nie je to len problem troleja, ale aj zeleznice a nizkej podjazdnej vysky pod kolajami, bolo by dobre ciastocne do toho natiahnut aj ich.
V ziadnom pripade nechcem natahovat kilometre troleji uz mimo dnesnych koridorov MHD, co sa tyka Holleho a Kmetovej. Kysucka vsak takymto koridorom je. Nova co najkratsia a najlacnejsia trasa by teda riesila nasledujuce problemy:
1/ Vyrazne vy sa dopravne a architektonicky "skulturnil" dnesny Bez ladu a skladu zdevastovany priestor pred stadionmi, kde sa uz buduje druha ladova plocha. Po zburani klubu Sloveny sa ma postavit druhy futbalovy travnik. A na tento sport je treba doviest masy ludi, ktori dnes slapu az od zst. alebo preliezaju nebezpecne kolaje. Ked tam niekoho raz zabije, lady sa urcite pohnu.
2/ Stale je nedorieseny bezpresupovy smer medzi Vlcincami a Slovenou. Ak fabrika neskrachuje, stale tam bude treba vozit kopu ludi do prace a z prace.
3/ Hned za viaduktom vlavo uz je vycisteny priestor vyv.skladky uhlia a bordelu Sloveny a ide sa tam stavat Lidl. Ten by sa obsluhoval cez sedlo medzi navozom ludi do Sloveny.
4/ Ako Vlado spravne napisal, mali by sme blizke technologicke obratisko, napr. aj v pripade vypadku trasy na Hurbanke a Vlcince so Zst. by mohli byt nadalej bez problemov odvezene.
5/ V buducnosti by sa dalsia okruzna linka viedla naozaj len po okruhu a nemuseli by sa riesit jalove kilometre s otacanim na Hajiku alebo na Rondli.
Mam malo casu na pisanie, ale este je viac dalsich vyhod.