Heh, no vies - ak by bol dobre spraveny preklad, tak by sa ta strata spojenia nemusela nijako prejavit. Ale v ZA nie som stale, ba ani velmi casto, tak nemozem teraz sudit.
A inak sa ti nezda ze to cislo L16 je dost odveci? Uznavam, ze je to akysi podrad L6, ale (tri bodky)
Pocet liniek oproti PO: Moze byt, v PO som nebol ani nepamatam (bol som vobec? Tusim ze ani nie)
A inak sa ti nezda ze to cislo L16 je dost odveci? Uznavam, ze je to akysi podrad L6, ale (tri bodky)
Pocet liniek oproti PO: Moze byt, v PO som nebol ani nepamatam (bol som vobec? Tusim ze ani nie)
Vladimír
Re #27 COLOR: Nuž, toto považujem za jeden z nedostatkov žilinskej MHD. Nemajú tu veľmi v láske pravidelné intervalové cestovné poriadky
Re #28 KVKV: Takže základná info. Žilinský systém linkového vedenia sa v 50.-80. rokoch vyvíjal "na divoko" a dosiahol stav, kedy boli prevádzke linky od 1 po tuším 35. V rámci prípravy trolejbusovej dopravy sa rozhodlo aj o radikálnej zmene, kedy bol počet liniek výrazne redukovaný a na zvyšných, resp. novovzniknutých zavedené výrazne kratšie intervaly medzi spojmi. Nový systém, akokoľvek bol zavedený šesť rokov pred spustením trolejbusovej prevádzky, už s premávkou trolejbusov počítal a okrem iného mal v praxi preveriť vhodnosť zvolených trás na zatrolejovanie. Tento medzník vošiel 3.7.1988 do dejín pod pojmom "Autobusová verzia trolejbusovej dopravy", bežne skratkou označovaný AVTD.
V novom systéme dostali trolejbusové linky priestor pre čísla do 20 a autobusy od 21 vyššie. Spočiatku boli na trolejbusovú prevádzku navrhnuté tri linky - tie dostali v novom systéme čísla 1, 2 a 3. Po dostavbe sídlisk Solinky a Hájik ešte dodatočne vznikli ďalšie "trolejbusové" linky 4, 5 a 6. V rámci trolejbusového radu sa uplatňuje zásada, že medzi linkou č. "x" a linkou č. "1x" je určitý vzťah, resp., že linka "1x" je podvetvou linky "x". Historicky tak krátky čas existovala L11 ako určitá "odnož" L1 a neskôr (tuším 1998) sa časť spojov L6 (Hájik - Vlčince) skrátila z Hájika do centra (ukončená okruhom) a označila ako L16. Linka 2 z radu nevypadáva, už od roku 1988 je vytipovaná na zatrolejovanie, ale plánovaná výstavba diaľničného privádzača a s tým súvisiaca prestavba komunikácií v oblasti Bytčice trolejizáciu odsunula. Ostatné linky (1, 3 - 6) boli postupne viacmenej bez zmien trás nahrádzané trolejbusovou dopravou, tzn. že pri jednotlivých otváraniach tratí Žilinčania výrazné zmeny v linkovom vedení nepocítili a pokračovali v zabehnutom systéme AVTD. Rovnako jedného dňa svitne deň, keď sa miesto autobusov objavia trolejbusy aj na L2. Okrem základného systému časom ešte vznikla požiadavka na prepojenie sídlisk Hájik a Solinky, ktorú zabezpečila L7 a obsluhu OC Dubeň zabezpečuje L8 (ako jediná "jednociferná" od svojho vzniku hneď trolejbusová).
Autobusy dostali čísla od 21 do 32. Začiatkom 90. rokov sa však niektoré pôvodné mestské časti osamostatnili a MHD tam jazdiť prestala. Zmena sa udiala zväčša prostým zrušením linky, resp. jej delimitovaním do SAD. Preto dnes nie sú obsadené niektoré čísla.
Re #29 KVKV: Súčasné linkové vedenie vychádza z AVTD z roku 1988 a odráža početné dopravné prieskumy, ktoré jej zavedeniu predchádzali. Hlavné dopravné prúdy sú riešené priamymi linkami, menšinoví cestujúci prestupujú.
Re #30 COLOR: Zbytočne to riešiš. L2 bude výhľadovo trolejbus, keď sa postaví trať do Bytčice. Čo bude s príveskom na Rosinskú neviem, to je taký nešťastný kúsok. Linky si ho podávajú jedna druhej vždy keď ich zatrolejujú. Jazdila tam L6, ale zatrolejovali ju, tak tam jazdí L2. Keď aj na tú pôjde trolejbusy, na Rosinskú pôjde zas niečo iné. Alebo aj nič