Reakcia na: Miro #3217:
Autobusov je v DP dostatok, dokonca 6 ks je zapožičaných v lyžiarskom stredisku v Oščadnici. Kĺbové autobusy nemajú kde v meste premávať, lebo výkony sú pokryté trolejbusmi. Ak nepočítame linky do mestských častí, tak v meste zostali len tri autobusové linky L2, L26 a L28, z ktorých dve aj tak končia v prímestských častiach. Nevyužité autobusy treba sem-tam "prevetrať", a preto sa nasadzujú na linky. Do prímestských častí premávajú len sólo autobusy a len na linke č.2 niekedy premáva kĺbový autobus, ale aj ten je nevyužitý. Vo väčšine prípadoch nie je možné nasadiť klbáky do obcí, lebo nie sú tam vyhovujúce priestory na otáčanie. Preto sa objavia niekedy v meste kĺbové autobusy namiesto trolejbusov. Nie je teda za tým špičkový odber elektrickej energie alebo využíívanie maximálneho výkonu, ako tu bolo spomínané. O tomto sa tam však rozprávalo.
Miro
Dnes som bol svedkom zaujímavej etudy autobusu u nás na konci Uhoľnej ulice.
K nám sa často chodia autobusy otáčať, alebo tu niekedy pri vykládkových koľajach šoféri trávia prestávky. Dnes asi okolo pol desiatej prišiel po Uhoľnej v smere od zimného štadióna autobus, na displeji "Manipulačný prejazd". Zjavne sa chcel vrátiť súbežnou ulicou Na strelnici. Z jeho jazdy som mal dojem, ako keby v tom autobuse sedel prvý raz, ako opatrne s ním išiel.. Vošiel do ulice Na strelnici a váhal, či tade pôjde ďalej, lebo je to tam teraz úzke a v snehu sú vyjazdené koľaje asi tak na osobné auto. Pri tomto váhaní mu aj zhasol motor. Potom vycúval a vošiel zase do Uhoľnej ulice. Tam v zákrute zastavil, vyšiel z autobusu a obcikal pravé predné koleso. Potom musel zase vycúvať, lebo medzitým od štadióna prišlo auto. Potom zase zapadol v snehu. Keď sa vyhrabal, vyrazil podstatne rýchlejšie, ako keby sa bál, že mu zase oproti niekto pôjde.
V tejto súvislosti ma napadá - vie niekto povedať, na ktorých miestach majú vodiči možnosť počas služby použiť WC?