Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #3217:

Autobusov je v DP dostatok, dokonca 6 ks je zapožičaných v lyžiarskom stredisku v Oščadnici. Kĺbové autobusy nemajú kde v meste premávať, lebo výkony sú pokryté trolejbusmi. Ak nepočítame linky do mestských častí, tak v meste zostali len tri autobusové linky L2, L26 a L28, z ktorých dve aj tak končia v prímestských častiach. Nevyužité autobusy treba sem-tam "prevetrať", a preto sa nasadzujú na linky. Do prímestských častí premávajú len sólo autobusy a len na linke č.2 niekedy premáva kĺbový autobus, ale aj ten je nevyužitý. Vo väčšine prípadoch nie je možné nasadiť klbáky do obcí, lebo nie sú tam vyhovujúce priestory na otáčanie. Preto sa objavia niekedy v meste kĺbové autobusy namiesto trolejbusov. Nie je teda za tým špičkový odber elektrickej energie alebo využíívanie maximálneho výkonu, ako tu bolo spomínané. O tomto sa tam však rozprávalo.
Aby som pridal niečo na odľahčenie debaty:
Dnes som bol svedkom zaujímavej etudy autobusu u nás na konci Uhoľnej ulice.
K nám sa často chodia autobusy otáčať, alebo tu niekedy pri vykládkových koľajach šoféri trávia prestávky. Dnes asi okolo pol desiatej prišiel po Uhoľnej v smere od zimného štadióna autobus, na displeji "Manipulačný prejazd". Zjavne sa chcel vrátiť súbežnou ulicou Na strelnici. Z jeho jazdy som mal dojem, ako keby v tom autobuse sedel prvý raz, ako opatrne s ním išiel.. Vošiel do ulice Na strelnici a váhal, či tade pôjde ďalej, lebo je to tam teraz úzke a v snehu sú vyjazdené koľaje asi tak na osobné auto. Pri tomto váhaní mu aj zhasol motor. Potom vycúval a vošiel zase do Uhoľnej ulice. Tam v zákrute zastavil, vyšiel z autobusu a obcikal pravé predné koleso. Potom musel zase vycúvať, lebo medzitým od štadióna prišlo auto. Potom zase zapadol v snehu. Keď sa vyhrabal, vyrazil podstatne rýchlejšie, ako keby sa bál, že mu zase oproti niekto pôjde.
V tejto súvislosti ma napadá - vie niekto povedať, na ktorých miestach majú vodiči možnosť počas služby použiť WC?
Mimochodom, keď sa hovorilo o nákupe nových vozidiel, tak riaditeľ povedal, že v tomto roku sa trolejbusy kupovať nebudú, lebo ich je dosť. Za peniaze, ktoré sú k dispozícii, sa dajú kúpiť buď dva nízkopodlažné autobusy, alebo štyri obyčajné. Zrejme kúpia štyri Karosy B952, rovnaké ako sú #04-06.
Reakcia na: zoZa #3215:
Tiež je mi to čudné. Na stretnutí v stredu riaditeľ DPMŽ hovoril, že trolejbusov je dosť, takže nedostatkom trolejbusov to nebude.
O možnosti znižovania špičkového odberu nasadením autobusov sa hovorilo, ale túto možnosť riaditeľ tiež odmietal, pretože by mu tým zase narástla cena trolejbusokilometra, do ktorej sa premietajú aj fixné náklady, ako napr. obsluha meniarní a pod. Tiež kládol dôraz na ekológiu.
Spomenuli sme tam, že sa objavujú autobusy namiesto trolejbusov, ale nejako sa to zahovorilo a už sme sa k tejto otázke nevrátili.
Reakcia na: zoZa #3215:

Co to citam ?
Uz aj v Ziline zacali znizovat spickovy odber elektrickej energie a predlzovat cas vyuzitia maximalneho vykonu?
najcastejsie jazdi klbova karosa nielen na L2 (111 a 106, pripadne 107), ale takisto v spicke jazdi (112 a 113) na L4 a L6, a takisto jazdia aj solove busy na L5, respektive 15 a takisto L3
..inac nejak sami tu uz s tymi busmi prestava pacit, je jasne, ze nejake t-busy chybaju, ale netusim kde sa podeli..
mozno uz tu niekto spominal, neviem, precitam si forum o chvilu alebo az zajtra.... ☺ ,ale vcera doslo ku kolizii trolejbusov na ulici na Velky diel, co sposobilo neskory prichod t-busov na sidlisko Hajik..
Reakcia na: Zuzana #3211:
Drahá Zuzana, tieto stránky nie sú stránkami Dopravného podniku mesta Žiliny. Otázku na vedenie podniku treba adresovať na e-mail sekretariat@dpmz.sk
Na zavedenie cestovného pre ŤZP sú rôzne názory. Jedným z dôvodov na tento krok je aj potreba evidencie prepravených cestujúcich, aby bolo možné presne vyčísliť dotácie do MHD.
Už prvé dni fungovania tejto novinky bohužiaľ ukázali to, čo sa dalo predpokladať, že držiteľmi preukazu ŤZP nie sú len tí, ktorí majú naozaj problémy s pohybom a sú na dopravu odkázaní, ale oveľa viac takých, ktorí takéto problémy nemajú a nie je teda rozumný dôvod voziť ich (takmer) zadarmo. V súčasnosti sa teda pracuje na spôsobe, ako ich oddeliť.
Mám otázku na vedenie podniku, či dobre zvážili "novinku" - označovanie cestovných lístkov v cene 1 Sk pre držiteľov preukazov ŤZP. Veď pre postihnutého občana je problémom aj nastúpenie do trolejbusu, nie ešte vyberanie a označovanie cestovného lístka! Zuzana
Reakcia na: Vladimír #3209:
Jj, mohli by ho v DPMZ zamestnat ako tlacoveho hovorcu :)))
Reakcia na: Jozef #3204:
Ty to vieš tak krásne novinársky povedať... 😉
Reakcia na: Jakub #3205:
Neboj, až na to príde, tak sa nájdeme aj bez fotiek. Jozefa som tiež nikdy predtým nevidel a našli sme sa. Najbližšie stretnutie budeme plánovať tak, aby si sa ho mohol aj ty zúčastniť, takže najskôr cez skúškové.
Mňa zaujala najmä debata okolo tarifného systému ŽRIDS. Pýtal som sa, či bude možné použiť cestovný lístok MHD na železnicu alebo naopak. Podľa Juraja sa táto možnosť pripravuje, ale len u čipových kariet. Takže kto napr. cestuje z Bytčice do centra, bude si môcť nabiť dvojpásmové jazdy MHD a použiť ich na autobus či na vlak.

Ďalej som kritizoval, že prestupná tarifa ŽRIDS ráta len s prestupom v stanici Žilina, ale nie s prestupom v Bytčici alebo Záriečí. Na to Juraj povedal, že na automatoch na trase železnice je možné navoliť aj prestupný lístok v týchto staniciach. Čiže napríklad pri ceste z Rajca na Vlčince s prestupom v Bytčici na L2 je možné si kúpiť prestupný lístok za 14 + 11 = 25 Sk. V cenníku však takáto možnosť uvedená nie je, ani medzi vzormi cestovných lístkov taký nemajú.
Preto sa domnievam, že buď sa Juraj mýli, alebo je to jedna zo zamlčaných možností. Nevie mi niekto povedať, či takáto možnosť na automatoch od Bytčice po Rajec je? Ja neviem, kedy sa tam dostanem, aby som si to overil.
Reakcia na: Jakub #3205:
Debata bola veľmi priateľská a riaditeľ povedal, že môžeme prísť kedykoľvek, keď sa s ním dopredu dohodneme. Presný termín dohodnutý nebol.
Na stretnutí sa nefotografovalo, aspoň v čase, keď som tam bol aj ja, t.j. od 15. do 20. hod.
Reakcia na: Jozef #3204:
Kedy?
A nejake fotky su? Aby som si vas vedel predstavit ? .
Dnes bolo stretnutie účastníkov žilinského fóra s Vladimírom na pôde DPMŽ za prítomnosti riaditeľa DP a prizvaných zamestnancov. Boli prediskutované rôzne témy od minulosti DP po súčasnosť. Zaujímavá diskusia bola v oblasti ŽRIDS, ekonomickej situácii, technického vybavenia, ale aj ďalšieho rozvoja dopravy v Žiline. Stretnutie trvalo od 14 do 20 hodiny. Účastníci prijali pozvanie riaditeľa DP aj na ďalšie spoločné stretnutie.
Nejako to tu zaspáva... Tak aspoň pridám postreh, že som dnes ráno videl ísť kĺbovú Karosu zrejme na L21 ísť smerom do Budatína. Asi sa bola prevetrať
O tomto zajtra diskutujte:

Slota krátil rozpočet a zachraňoval peniaze pre hokej
http://www.sme.sk/c/1940840/Slota-kratil-rozpocet-a-zachranoval-peniaze-pre-hokej.html

"Už teraz sme museli škrtnúť nákupy autobusov a trolejbusov, konštatoval Slota"
V dnešných novinách sa píše aj o projekte územného rozvoja lokality Žilina – Západ. O tomto projekte si môžeme zajtra v DP podiskutovať so zameraním na MHD. Z hľadiska zabezpečenia obsluhy územia sa už spomína popri Hôreckej cesta aj severná radiála od Kvačalovej popod sídlisko Hájik až k Ovčiarsku. Pravdepodobne pôjde v budúcnosti tadiaľ aj MHD. Minulý rok bol už predstavený na MsZ nový obytný súbor Pod Hradiskom, lebo terajšie sídlisko Hájik bude čoskoro zastavané. Aj tu sa bude musieť zabezpečiť MHD. Bližšie o tomto projekte si prečítajte na:
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_9/zvstr18.pdf

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.