Pekná myšlienka. Problém bude azda len v tom, že nie je celkom aplikovateľná na túto diskusiu. Ono základný rozdiel medzi Marsom a DPMŽ je ten, že Mars neposkytuje služby, za ktoré platíme (samozrejme, rozdielov medzi DPMŽ a Marsom je viac).
Ak ja platím niekomu za služby, mám právo o týchto službách diskutovať, vyjadrovať s nimi spokojnosť či nespokojnosť. Prípadne, ak s nimi nie som spokojný, môžem prejsť ku konkurencii. Ak sa mi nepáči v Tescu, nabudúce môžem nakúpiť v Carrefoure. Ak sa mi však nepáči v DPMŽ, alternatívou je v podstate len auto. Zatiaľčo však náklonnosť Tesco/Carrefour je moja osobná vec, používanie verejnej dopravy je (hádam ešte vždy) verejným záujmom. Preto ľudia navštevujúci toto fórum, ktorí majú zväčša záujem na tom, aby doprava fungovala čo najlepšie, majú dôvod hádam ešte na hlasnejšie vyjadrovanie názoru. Znižovanie jej atraktivity je totiž na škodu nám všetkým.
A tu je priestor na diskusiu. Diskusiu, kde každý môže prezentovať svoj názor. Vývoj žilinskej MHD bol v uplynulých dvoch desaťročiach veľmi búrlivý a Žilina na dopraváckej scéne výrazne zažiarila ako mesto s vynikajúcou (resp. prudko sa zlepšujúcou) dopravou. V ostatnom čase ale prechádza zmenami, ktoré sú vo vzťahu k cestujúcej verejnosti prinajmenšom diskutabilné, prípadne slušne povedané - nepopulárne. Prvotná nespokojnosť je však následne umocňovaná zistením, že žilinská MHD je v slovenskom priemere samosprávou dotovaná prinajlepšom veľmi slušne, pričom paradoxne niektoré horšie dotované prevádzky MHD dokázali prežiť bez podobných opatrení ako zaviedla Žilina. A o tom to celé, myslím, je.
Citujem z MF Dnes z 9.2.2005:
"Jízdenky v hodnotě 8 a 12 korun by se mohly zvednout na 15 a 18 korun.
Pokud město o vyšším jízdném nezačne jednat do konce února, podle ekonomického náměstka primátora Petra Hulinského to znamená posun v datu zavedení nových cen za jízdné. "Kvůli kuponům se musí při změnách cen za předplatné uvažovat po čtvrtletích. Pokud nenastane dohoda v únoru, znamená to, že se datum zdražování může posunout až na červenec," řekl Hulinský.
Šteiner však doplňuje, že toto neplatí v případě klasických jízdenek.
Důvodů ke zdražení je několik. "Jedním z nich je i fakt, že se ceny jízdenek naposledy měnily v roce 1998. Od té doby však inflace dosáhla 25 procent," řekl Hulinský. Podle něho si navíc krátkodobé jízdenky kupují častěji i návštěvníci města. "Není důvod, abychom je dotovali," dodal Hulinský. Uvažuje se o tom, že by nynější dvanáctikorunové jízdné mohlo vzrůst ještě více než o inflaci. A to až na 18 korun."
Takze mas este minimalne mesiac na navstevu Prahy ?
Teraz v noci, keď bolo tak jasno som pozoroval hviezdy.
Pokiaľ ide o Mars podľa mojho názoru je na ňom ďaleko
viac známok života ako uvádzajú astronómovia. Som toho názoru, že všetci odborníci, ktorí majú iný názor na problém
ako ja sú nekompetentní blbci, ktorí tomu nerozumejú. Ja som
síce na Marse nebol, ale určite to viem lepšie ako všetci odborníci, ktorí síce majú lepšie vedomosti, podklady a názory ako ja, ale aj tak!!!!!!! Srdečne pozdravujem ctené diskusné fórum.
Riaditel DPMP a dopravny namestnik toho isteho podniku raz boli na konferencii o IDS JMK v Brne. Vraj sa vratili nadseni, myslienka sa im velmi pozdavala a pozdava dodnes. Lenze chyba lavky: na VUC, odbore dopravy, sedia dvaja ludia, ktorych praca srdecne otravuje a naco by si pridavali pracu, ktorej aj tak maju dost. Naviac SAD Presov to vraj nevyhovuje, tak co. A prave VUC by mal vlastne integrovanu dopravu riadit - a to najlepsie vytvorenim nezavisleho koordinacneho organu, ktory by urcoval KTO, KAM, KEDY a ZA KOLKO bude jazdit, KOLKO DOTACIE na kazdu konkretnu jazdu za to dostane (zo spolocneho predaja cestovnych dokladov). Pre cestujuceho koordinator urci PASMA, CENY a DRUHY CESTOVNYCH DOKLADOV. No a toto si mam predstavit, ze zriadi presovsky VUC? V sucasnej personalnej podobe? Ti ludia sebou nehnu! Naviac, presovska SAD nebude mat asi zanedbatelne pomery, ked k nej maju majetkove vazby osobnosti ako Macejko alebo Prokopovic.
Joj, kedze vy ste na Slovensku (ja nie) pridam este: vsetky postavy a udalosti su fikciou autora, podobnost s zijucimi osobami tych istych mien a funkcii je cisto nahodne.
V stredu ráno o 7.00 mám v práci fajront a hneď následne sadnem na najbližší spoj do Žiliny. Takže okolo obeda som tam. Kúpim si 24h TCL a k dispozícii na pokec budem po celý deň, dokonca uvažujem, že tam prespím a do Nitry pôjdem až v štvrtok.
Takže ja som povedal - STREDA. Kedy a kde a kto všetko, to už si povedzte vy. Myslím, že z tohto fóra nie je nikto, s kým by som sa rád nestretol.
Velmi vystizne! Ja to tiez nechapem, ved nezijeme v Severnej Koreji a nie sme izolovani. Na miestach sefov roznych SAD, CSAD a DP su stale ludia, ktori sa navzajom poznaju este z cias federalu, tak neviem, preco v ramci osobnych vazieb ti slovenski nejdu do CR a preco si nedaju vysvetlit, ze sa da aj inak. Nie, u nas musime ist vlastnou cestou a skusat rozne "vykonove tarify" a podobne veci az kym to nebudeme mat na kom skusat. Proste nikto nechce byt tym, kto by ustupil.
Nakoniec v pripade Ziliny by clovek vzhladom k istemu blizsiemu vztahu SAD a DPMZ cakal, ze to pojde lahsie.
Ostatne, tento princip bijucich sa psov je aj dovodom, preco na Slovensku neexistuje integrovana doprava. (BID, KIDS a ZRIDS nie su integrovane dopravy. Integrovana doprava je napriklad PID, ODIS, IDS-JMK a podobne.) Skuste vysvetlit napriklad takej SAD, ze tam, kam jazdi vlak, nebude jazdit ona a ze jej uloha v okresnej doprave bude spocivat iba v obsluhovani obci, kde nie je zeleznica, a ich navoze na zeleznicu - ved vam oci vyskriabu, ze ich chcete pripravit o kseft! A pritom vy ste im ochotni zaplatit istu konstatnu sumu za kazdy takto najazdeny kilometer a zariadit, ze ten vlak im vzdy dovezie kuncaftov. Nie, oni radsej za svoje, dvakrat denne, s milionom zachadzok, s nekoordinovanym CP - ale hlavne, ze im do toho nikto nekeca. A potom sa hrozne divia, ze maju stratu a musia obmedzovat. V konecnom dosledku je na tom bity cestujuci a trati na tom najviac ten, kto dotuje hromadnu dopravu (stat, VUC, OU, mesto...), cize opat vsetci danovi poplatnici.
Pretoze me na Slovensku a Slovaci NIKDY sami od seba nepochopia, ze ak sa stanovia principy, podla ktorych sa rozkraja kolac, ze vsetci budu syti a spokojni. Nie, my sa vzdy musime na kazdy kolac vrhnut ako svorka psov a kazdy sa snazi odhryznut pre seba co najviac a o ostatnych sa nestara. A to neplati len v doprave.
V Rakusku spacirujete po Alpach, pridete k horskej chate, Herr Hotelier vas privita, da vam nieco tepleho, ukaze prospekty, splni vam, co vam na ociach vidi. Ak neplanujete zotrvat dlhsie v jeho chate, doporuci ine, hoci aj konkurencne, v tom mieste, kam idete. On vie, ze sa mu to rentuje, lebo konkurencia o dve udolia dalej zase upozornuje turistov na tu jeho chatu. Takisto jeden zakupeny "pass" plati u nespocetnych firiem - vleky, lanovky, skibusy, zubacky, zlavy na ubytovanie atd. Sto firiem sa dohodlo na spolocnej permanentke a vsetkym 100 to vynasa.
Len u nas, ako ti psi... Co najviac osklbat, odrbat, ak nedajboze sme nuteni (statom!) ponukat nejaku zlavu, tak ju pre pouzivatela skomplikujeme ako je to len mozne, len aby ju nedajboze NEZNEUZIL. Slovencina sice pozna rozdiel medzi pojmom "vyuzivat" a "zneuzivat", ale ti, co davaju zlavy, tento rozdiel vobec nepoznaju.
Tych 10 jazd po 8 Sk sa da kupit. Ale je tam to debilne casove obmedzenie. Takze jasna nevyhoda oproti papierovym CL - nemozes si zvolit, kolko listkov/jazd chces a po 30 dnoch ti ich DPMZ sprosto ukradne, aj ked si si ich zaplatil a pritom cena je rovnaka ako ked si kupis papierove CL, ale v ich pripade si mozes kupit hoci aj 6 listkov a nikto ti po mesiaci nepovie, ze uz neplatia.
Ako som uz pisal, DPMZ chyba komplexny nezavisly pohlad zvonku, ale to sa tyka asi vsetkych veci v tomto podniku. S trochou nadsazky by sa dalo povedat, ze by sa vsetci zodpovedni ludia mohli odtial vyhodit a zacat uplne nanovo, teda co sa tyka tarifnej politiky. Lebo v sucasnosti maju jedinu posvatnu dogmu - neprestupna tarifa a tomu vsetkemu sa snazia prisposobovat a potom vsetky pociny DPMZ vyzeraju ako v tom vtipe zo socialistickych cias - jeden krok dopredu, dva kroky dozadu a preslapujeme na mieste...
Obávam sa, že v tomto prípade sa môže ľahko stať, že si rôzne SADky nebudú navzájom uznávať preukazy na zľavu. Nehovoriac o tom, že pri pravidelnom cestovaní na tej istej trase do školy si študenti kupujú týždenné alebo mesačné lístky a ak si ho kúpi u jednej SAD, ktorá na tej trase jazdí, asi mu nebude uznaný u inej SAD, jedine že by si alikvótnu časť cestovného navzájom preplácali.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
planetár
Pokiaľ ide o Mars podľa mojho názoru je na ňom ďaleko
viac známok života ako uvádzajú astronómovia. Som toho názoru, že všetci odborníci, ktorí majú iný názor na problém
ako ja sú nekompetentní blbci, ktorí tomu nerozumejú. Ja som
síce na Marse nebol, ale určite to viem lepšie ako všetci odborníci, ktorí síce majú lepšie vedomosti, podklady a názory ako ja, ale aj tak!!!!!!! Srdečne pozdravujem ctené diskusné fórum.