Priatelia, spomínate na jednu z prvých CVR v Žiline?
https://imhd.sk/za/galeria-media/296/%C5%A0koda-14Tr/11311/LIVE-218-na-Obvodovej?ref=za%2Fgaleria%2F296%2F%25C5%25A0koda-14Tr%3F%26%2338%3Bp%3D5
https://imhd.sk/za/galeria-media/296/%C5%A0koda-14Tr/11311/LIVE-218-na-Obvodovej?ref=za%2Fgaleria%2F296%2F%25C5%25A0koda-14Tr%3F%26%2338%3Bp%3D5
Vladimír
Stále však rozmýšľam, prečo som si to doteraz neuvedomoval. A dospel som k názoru, že to bude práve tým, že v tých nemeckých mestách je reklama menej agresívna ako u nás - čo som pozeral fotky, dominuje reklama mimo okien, farby sú menej kričiace a reklamný obsah sa často snaží splynúť s farebnou schémou vozidla (napr. bez zásadnej zmeny farby vozidla sa doplní len reklamný text).
Ako som už spomínal, mne osobne reklama tak ako je riešená na Slovensku, vadí. Oblepené je totálne všetko, v hýriacich farbách často zanikajú vozidlové piktogramy a v mnohých mestách nemajú reklamné agentúry žiadne morálne zábrany ich prelepovať alebo dokonca lepiť fóliu cez linkový transparent. Viem, že to takto nevnímam len ja, sťažnosti na oblepené vozy evidujem aj od cestujúcich, bol som svedkom toho, že prevedenie reklamy vyslovene plietlo cestujúcich (číselný znak v reklame v ľuďoch evokoval číslo linky, kvôli grafike nedokázali nájsť dvere vozidla a pod.). Asi za vrchol považujem prípad z Nitry, kedy reklama prelepila otvárateľné časti okien (zalepila ich bez výrezu) a reklamná agentúra do interiéru vozidla umiestnila oznam pre cestujúcich, aby neotvárali vetračky, lebo by to narúšalo reklamnú grafiku.
Vo svojej pôsobnosti som mal možnosť niekoľkomálokrát viesť s ľuďmi z reklamnej branže diskusiu o tom, či musia fungovať takto "naplno", či nemôžu byť reklamy trochu menej nápadné, nezasahovať do okien, lepšie kopírovať rysy vozidla, skrátka tak nejak decentnejšie dotvárať vzhľad vozidla. V zásade bol záver diskusie vždy taký, že som zlatý, ale moje požiadavky sú nereálne, že toto je tvrdý biznis a treba využiť všetko čo sa dá a že cestujúcim treba odkázať, že sa nemajú sťažovať, lebo aj vďaka reklame môžu cestovať lacno.
Radikálny totálny zákaz reklamy by som možno sám nemal odvahu presadzovať, ale keď to teraz vidím ako nový trend samospráv, tak mi v kontexte s vyššie uvedeným napadá len jedno. Karma je zdarma.