Reakcia na: Majou #22560:
Úlohou nadjazdu bude riešiť dopravu (aj hromadnú) počas uzávierky viaduktu z dôvodu jeho rekonštrukcie a následne bude spolu s Uhoľnou ulicou súčasťou druhého mestského okruhu. Vďaka tomu sa odľahčí Kysucká a na Hviezdoslavovu bude popred stanicu umožnený vjazd iba vozidlám MHD, kde sa tiež počíta s vytvorením predstaničného námestia. Z negatív, okrem toho estetického, spomeniem, že na križovatke s ul. J. Milca, ako aj s Ľavobrežnou budú svetelné signalizácie.Zdá sa, že už sa upustilo od myšlienky presunúť autobusové nástupište na Uhoľnú. V návrhu je nakreslené v dnešných miestach, aj keď so zmenami - mierny posun, šikmé státie autobusov (len čo s dlhšími autobusmi - napr. kĺbové na L25 a L35?).
Sawuel
Pár nejasností:
- podjazd 1.mája - Uhoľná -> je zrazu nadjazd, vraj kvôli zložitým spodným vodám a znečistenému podložiu (vďaka PCHZ) čo by predražilo stavbu kvôli dekontaminácií -> OK.
-> bude na daný most prístup z perónov keď už pôjde nad nimi (netuším vďaka extra detailnému náčrtu) ? Predpokladám že si cezeň budú skracovať cestu aj SADisti bude tam teda zastávka aby sa nemuselo chodiť z autobusovej stanice ? Predpokladám že nie kedže tade bude môcť (asi?) jazdiť aj IAD. Vitajte v Ladcoch
- Tvar A-bus stanice -> To je tá ktorá sa začala stavať v roku 2006 ? Kam zmyzla novo vybudovaná tržnica ??
- Prekrytie perónov -> V návrhu z roku 2013 sú prekryté nie len peróny ale aj koľaje. Zostáva to tak ? Ako sa do toho zakomponuje daný most ?
- AC/DC -> Po prepnutí Žiliny a možno aj úseku Budatín - Krásno nK. na AC, akým spôsobom budú prevádzkované dvojičky na trase Ostrava - Košice ? Asi sa budú musieť dostatočne rozbehnúť Vzhľadom na 60km/h obmedzenie do budatína asi až do Krásna nezájdu.
- Zastávka Žilina-odbočka -> Konečne niečo fajn pre dochádzajúcich do priemyselnej zóny. Škoda len že na pešo je to 0,5 - 2km. Na 24ku prestup dostupný ale to môžu ísť rovno vlakom na "hlavnú stanicu" a nie vystupovať v "Strážove" Prípadne sa môžu odviesť do Žilinskej lehoty. Nechýba teda zastávka pre MHD na prestup na napr 27 alebo 31 (trocha presmerované?) ? Prípadne výhľadovo po spojení s P. Chlmcom na spojenie aj s ním ? Ak sa teda niekedy rozšíri integrovaná doprava určite bude táto zastávka obrovským lákadlom na prestup z IAD.
- Nový nadjazd k Terminálu -> Výborne zrušme pár rokov starú cestu a postavme novú To sa naozaj nedal nadjazd postaviť hneď pri stavbe Terminálu ?? Neriešme že Terminál vlastne ani nefunguje