No tak ten rok by mi bol ešte jasný. Ale už chápem aj ako to bolo s tými 15Tr-kami. No a ev. čísla... OK, už síce rozumiem princípu, ale aj tak je v tom dosť neporiadok. Veď aký je problém pokračovať v číselnej rade, keď žilinský vozidlový park nie je limitovaný žiadnou konkrétnou číselnou radou.
Inak aj keď to s MHD nesúvisí, pri návšteve v Žiline túžim ešte po jednom - zaplávať si v Mestskej krytek plavárni na Bôriku, kde sa nachádza 50 m olympijský bazén, ktorý bol svojho času prvý v býv. Československu. Týmto Žilina neuveriteľne predbehla aj hlavné mesto Prahu. ? Kým v Žiline sa dalo plávať v 50 m bazéne už v roku 1963, v Prahe až o celé dva roky neskôr.
Oukej. Ja som si však už predbežne všetko rozmyslel.
Re #221 Sarko: A prečo by nemohli byť trolejbusy zaradené do premávky v inom roku ako bol rok výroby? Stačí, ak trolejbus vyrobia v jeseni a zaradia do prevádzky vo februáci a už máš "ročný" posun.
Väčší rozdiel je len pri prvej sérii 15 Tr-iek a sólo vozu 224. Ten posúdiť neviem, ale zaradenia 15 Tr-iek, ak to náhodou nepletiem, zdržalo okrem ich nepotrebnosti (v roku 1994 jazdila ešte len L1, kde bolo treba len sólo vozy) aj vybavovanie technických preukazov. Aspoň tak som bol informovaný. Po rozdelení federácie vraj pôvodné v tom čase stratili platnosť a tak klbáky museli byť podľa nového zákona byť vybavené novými, už slovenskými.
Čo sa týka číslovania, to je práveže až príliš jednoduché. Také jednoduché, že je až zložité. Evidenčné čísla autobusov šli od 1 vyššie bez ohľadu na typ. Finta je však v tom, že po vyradení vozidla s istým číslom sa po čase toto číslo znova obsadzovalo vozidlom novým. Preto každá dodávka podľa práve aktuálneho stavu číslami vychytávala diery po už vyradených vozoch. Až v roku 2003 sa zrejme rozhodli v DPMŽ zaviesť trochu poriadok a využili maxidieru, ktorá ostala po Ikarusoch a začali nové vozy číslovať od 01. Teraz aspoň pôjdu zaradom. Ale princíp v zásade ostáva nezmenený. Lebo každé z čísel 1 - 7 už v minulosti nejakým vozom obsadené bolo a zrejme nielen raz.
Vie mi niekto, preboha, povedať históriu žilinského číslovania A a T-busov? Kým tie číselné rady boli aspoň ako-tak približné, očíslovanie najnovších Karos a Isuzu radou čísel 01 až 07 je už nad moje chápanie. ? Ako je to vlastne? A ešte jedna otázka, prečo sú T-busy, r.v. 1993 a 94 zaradené do prevádzky až vždy o rok až dva roky neskôr? ? Vopred vďaka za info. ?
Ľudia, navrhujem túto diskusiu pozastaviť do takého 2.7., pretože dovtedy sa nám môže všeličo zmeniť a teda budú viacerí nútení zmeniť ten časm, takže darmo sa budeme na konkrétny vlak dohadovať tri týždne vopred.
Ja to ešte zvážim. Vieš, že ja som nočná sova (výra z BA fóra už, prosím, nechajme na pokoji ?), takže vstávať o 3:00 bude pre mňa dosť masochistické. Cestovné platím len polovičné a keďže teda asi nepôjdeš s R Váh, ako si spomínal, tak možno pôjdem až s IC Gerlach o 5:45, ktoré do ZA dorazí len 56 minút po R Váh. Každopádne je neuveriteľné, že som už toľkokrát bol v ZA, ale s trolejbusom som sa ešte neviezol... ?
Trať sa spúšťa 6.7.2004 o 10:00. Ja som pôvodne chcel ísť 6.7. s vlakom z KE o 4:20 (tak ako chodím do Žiliny vždy). Ale zrejme pôjdem už 5.7. niekedy pred obedom a v ZA prespím.
Tak otvorenie novej trate zaujalo aj mňa, takže možno dôjdem aj ja. ? Budem limitovaný len jedinou podmienkou, mať k dispozícii zapožičaný kvalitný digitálny foťák, takže sa to idem pokúsiť pozariaďovať. Inak prečo chceš (či chcel, ak nejdeš 6., ale už 5.) ísť už o 4:20 R z KE? O ktorej sa má oficiálne spustiť premávka TD na Veľký diel? Vopred vďaka za info.
S tým výhľadom by som to zas tak optimisticky nevidel. Ja som mal výhľad tak akurát na križovatku pred vjazdom do areálu SAD-DPMŽ-NAD. Ubytovňa je pri hlavnej ceste (Košickej) a ostavné plochy DP sú až za tou veľkou budovou, v ktorej sú dielne či čo.
Re #202 Papyr: Intráky na Hlinách stoja na mesiac 700Sk počas roka pre študentov. Čo by stálo turistické ubytovanie na Hlinách by som mohol zistiť najskôr v utorok. Dám vedieť. Keď som v bol v apríli v KE, platil som na intráku veterinárov 240Sk.
Re #202 galiyosha: No podľa toho ako budem mať skúšky by som aj v pondelok do ZA z BA šiel. Kedy by bol tak približne odchod?
Ja musim potupne priznat, ze v Ziline som este dlhsie nebol. Parkrat som sa tam zastavil cestou odniekial niekam na nejakych par hodin pozriet si centrum, ale bruzgat dopravnu siet som este nemal prilezitost. Tak snad to aspon za ten den a pol nejako napravim.
No Ty brďo! Tak ja to za tú krátku chvíľu normálne beriem ako hovotvú vec. Do Žiliny by som šiel 5.7. popoludní a Cyrila s Metodom by som oslávil prejdením aspoň časti zvyšných bus úsekov, kde som nebol (Chlmec, Vranie, Brodno, Trnové, Lehota, ZVL).
S Juniorom ma vyjde cesta do Žiliny aspäť na 316 Sk, lístok na MHD ZA 55 Sk, ubytovanie na jednu noc 200-240 Sk. Celkom prijateľný peniaz!
Pardon, sam navrhujem diskusiu o nezilinskych veciach presunut na transport, a pritom v off-topic floodovani fora pokracujem. Citatelom sa ospravedlnujem.
Re #207 Vladimír: Jedna aj druha moznost sa mi vidi viac, ako vstavanie rano o pol piatej na vlak.
Hm, v radeni Ex 501 na http://dop.slovakrail.sk/ex501krivan.html pisu len same "velkopriestorove" oddiely... Beer su teda nasadzovane len sporadicky a nahodne, alebo je stranka ZSSK opat raz nesmierne "aktualna"?
No keby bol predošlý deň (5.7.) pracovný, tak by som asi seriózne uvažoval aj o tom nocľahu. Žilinský 24-hodinový lístok platí 30 hodín od vypísania (lebo neplatí v noci), a teda na jeden lístok by sa dalo surfovať v sieti žilinských liniek aj v pondelok popoludní aj celý utorok.
Alebo prísť už 5.7. a pozrieť sa ako vyzerá zelené mesto v nepracovný deň? Možno bude viac času na Isuzu a podobné veci. Prípadne posledný raz vychutnať linky na starých trasách (okrem L28, ktorá vo VD nejazdí).
asi tak, ale tu prvu seriu maju len Kosice a Kosice davaju vozne do Reichu len na IC 402/403 Gerlach. 400,404,405,407 robi BA, cize tam je len druha a tretia serie.
Inak by asi nebolo uplne od veci presunut Viedensko-Zlinsku diskusiu na transport.imhd.sk, lebo teraz je synchronizacia pripadnych ucastnikov roztratena po roznych diskusiach...
Inak som pozeral ceny toho ubytovania na strankach zilinskeho dopravneho podniku a 240 Sk za jednopostelovu izbu a 400 Sk za dvojpostelovu su ceny viac ako prijatelne. Skutocne nepojde niekto z Bratislavy uz v pondelok vecer?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko