Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jakub #1786:

Interval nemám, ale táto linka patrila tiež medzi tie, ktoré premávali pomerne málo.
Reakcia na: marek #1785:
Isty cas chodievala do Visnoveho (to uz ako SAD), dokonca som vtedy na nej stretol revizorov SAD.
Inak taketo vozy jazdia aj v okoli Kosic.
Reakcia na: Jozef #1784:
A aky mala interval napr. tak L8? Alebo dalsie linky, ktore premavali v takych castiach mesta, kde uz dnes MHD nejazdi?
Ta modra primestska klbova karosa na linke 1 naozaj isla. dnes mi to potvrdila aj teta, kt. ma vtedy zobrala previest sa novym autobusom.... Mozno to chodilo len chvilu, ale viem , ze tam bola.

A ta zilinska klbova karosa SAD bola pred dvomi rokmi v MT a jazdila na trase MT-Vricko... ale uz som ju davno nevidel.

Klbova karosa primestska jazdi v POprade, neveim ci nie aj v RK.
Reakcia na: marek #1768:

Dobre si pamätáš, okolo terajšej Žilinskej knižnice chodievala linka č. 8 a 25. Valec uverejnil tie trasy, čiže môžeš si to pozrieť. Na upresnenie, tá L8 prechádzala ďalej na Rudnayovu ul. (nebol tam v tom čase cestný prieťah), potom zatočila doprava na terajšiu Ul. V. Javorku, a opäť vľavo na Hečkovú až prišla k obchodnému stredisko Máj na Hlinách VI (teraz tam je VIX a reštaurácia). Čiže aj takéto "bludné" linky premávali po meste. Tomuto nastal koniec zavedením AVTD od 3.7.1988.
Reakcia na: Miro #1767:

Ešte k tej L3. Ona prechádzala pred Slovakiou (späť pred Domom odborov) a podľa mapy zatáčala už na Veľkej okružnej doľava a potom už išla okolo nemocnice ako trajšia L3. Po tej Gagarinovej terajšia J.Fándlyho, premávali mnohé autobusy napr. L16, 26 a ďalšie linky. Aj miesto pre zastávku je tam viditeľné, ale ktoré linky stáli konkrétne na tom mieste už neviem.
V Žilinskom večerníko s riaditeľom DPMŽ a o SAD v Žiline na 1. strane
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2004/zv_48/str_1.html
Reakcia na: Valec #1775:

"Máme zatrolejovanú Bytčicu. Bude tam premávať L2 celodenne. Ako by ste smerovali linky?"
Trolejbusová L2 by prešla Z Bytčice cez Komenského na centrálny okruh, zabočila vpravo Štúrovo nám., žel. stanica a na budúce obratisko na Športovej ulici. (Vidíte ako sa dá využiť obratisko na Športovej?)
Autobusovú L22 potom ukončiťnapr. na žel. stanici.
Reakcia na: Valec #1775:
L2 by potom mala ísť do Budatína a tam by sa mohla točiť, ako som to tu navrhoval #1609, #1614). Alebo ak by sa vám nepáčilo to prestupovanie na Nám. hrdinov, tak nech ide L2 do Pov. Chlmca a L22 by potom išla z Brodna do Bánovej. A L21 by sa mohla zrušiť.
Reakcia na: riso #1776:
No neviem, ale podľa mňa to bola L3, pretože som ňou išiel v r. 1980 zo stanice na konečnú na Oravskú, ukázať sa do môjho prvého zamestnania ?
V rámci nostalgie pridávam zoznam liniek MHD podľa mapy Žiliny z roku 1985, ktorý vo februári pridal Vladimír ako príspevok na fórum na MD.sk:

Linka 1: POVAŽSKÝ CHLMEC - Bytčianska - Kysucká cesta - Kálov - Hurbanova - Kuzmányho (resp. Legionárska - Veľká Okružná) - Hálkova - Závodská cesta - J. Závodského - Ul. oslobodenia - K cintorínu - BÁNOVÁ, VÚMAT
Linka 2: AUTOBUSOVÁ STANICA - P. O. Hviezdoslava - Kálov - Hurbanova - Legionárska - Veľká Okružná - Hálkova - Mostná - Rajecká cesta - Dlhá - Bytčica - Lietavská Lúčka - PORÚBKA
Linka 3: NA HOREVAŽÍ - P. O. Hviezdoslava - Kálov - Hurbanova - Kuzmányho - R. Zaymusa - Štúrovo nám. (resp. Komenského) - Veľká Okružná - V. Spanyola - Tajovského - A. Rudnaya - BÔRIK
Pozn.: Na Horevaží = na križovatke ul. Na Horevaží a P. O. H., Bôrik = v predlžení Rudnayovej cca v miestach, kde je dnes sídlisko - Borová ul.
Linka 4: STRÁŽOV - Bratislavská cesta - Framborská - Hurbanova - Kálov - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Moyzesova - Na Závaží - Predmestská - Košická - Pri celulózke - Bagarova - Dolná Trnovská - Horná Trnovská - TRNOVÉ
Linka 5: TEPLIČKA NAD VÁHOM - Dolná - Kysucká cesta - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Predmestská (späť po Štefánikovej) - Sv. Cyrila a Metoda - Obežná (späť po Obchodnej) - Matice Slovenskej - Vysokoškolákov - VÚ DOPRAVNÝ
Linka 6: AUTOBUSOVÁ STANICA - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - Hálkova - Závodská cesta - J. Závodského - Hôrecká cesta - Hôrky - BREZANY
Linka 7: ZÁVODIE, POD HRADISKOM - Závodská cesta - popri žel. trati; resp. časť spojov PIETNA - Kvačalova - M. Rázusa (resp. Priemyselná - Kragujevská); ...a ďalej spoločne: M. Rázusa - Legionárska - Hurbanova - Kálov - Kysucká cesta - Na lány - Zúdubnie - ZÁSTRANIE
Linka 8: AUTOBUSOVÁ STANICA - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - A. Bernoláka - T. Ružičku - J. Kovalika - V. Javorku - Hečkova - HLINY VI
Linka 9: ŽILINSKÁ LEHOTA - Hričovská - Oceliarska - Bratislavská cesta - Framborská - Hurbanova - Kuzmányho - R. Zaymusa - Štúrovo nám. (resp. Komenského) - Veľká Okružná - Predmestská - Košická - Sv. Cyrila a Metoda - Obežná (späť Obchodná) - Matice Slovenskej - Vysokoškolákov - VÚ DOPRAVNÝ
Linka 10: AUTOBUSOVÁ STANICA - Ul. 1. mája - Predmestská - Košická - Pri celulózke - MOJŠOVA LÚČKA
Linka 11: BRODNO - Kysucká cesta - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - Hálkova - Závodská cesta - J. Závodského - Ul. oslobodenia - K cintorínu - BÁNOVÁ, VÚMAT
Linka 12: AUTOBUSOVÁ STANICA - P. O. Hviezdoslava - Kálov - Hurbanova - Legionárska - Veľká Okružná - Komenského - Hlinská - Rajecká cesta - Dlhá - Bytčica - LIETAVSKÁ LÚČKA
Linka 13: AUTOBUSOVÁ STANICA - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - Komenského - V. Javorku - Hečkova - HLINY VI
Linka 14: STRÁŽOV - Hričovská - Kragujevská - M. Rázusa - Legionárska - Hurbanova - Kálov - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Moyzesova - Na Závaží - Predmestská - Košická - Pri celulózke - Bagarova - Dolná Trnovská - Horná Trnovská - TRNOVÉ
Linka 15: VRANIE - Bytčianska - Kysucká cesta - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - Komenského - Saleziánska - Rajecká cesta - RAJECKÁ, IGHP
Linka 16: ŽELEZNIČNÁ STANICA - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - V. Spanyola - J. Fándlyho - Komenského - Hlinská - Rajecká cesta - Hálkova - Veľká Okružná - Legionárska - Hurbanova - A. Kmeťa - Kálov - P. O. Hvizedoslava - ŽELEZNIČNÁ STANICA
Linka 17: KYSUCKÉ NOVÉ MESTO - Kysucká cesta - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - Komenského - Hlinská - Rajecká cesta - Dlhá - Na stanicu - ZVL BYTČICA
Linka 18: ZVL BYTČICA - Na stanicu - Dlhá - Rajecká cesta - Hlinská - Komenského - Veľká Okružná - Predmestská - Košická - Sv. Cyrila a Metoda - Obežná (späť Obchodná) - MATICE SLOVENSKEJ
Linka 19: AUTOBUSOVÁ STANICA - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - V. Spanyola - Vysokoškolákov (poza polikliniku) - Obchodná - Sv. Cyrila Metoda - Košická - Predmestská - Na Závaží - Štefánikova - Ul. 1. mája - AUTOBUSOVÁ STANICA
Linka 20: BUDATÍN, NÁM. HRDINOV - Kysucká cesta - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - Komenského - Hlinská - Kamenná - ZVL
Linka 21: BUDATÍN, NÁM. HRDINOV - Kysucká cesta - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - V. Spanyola - J. Fándlyho - Komenského - Saleziánska - Rajecká cesta - Žitná - Pri Rajčanke - J. Závodského - ZÁVODIE, POD HRADISKOM
Linka 22: AUTOBUSOVÁ STANICA - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - V. Spanyola - J. Fándlyho - Komenského - Hlinská - Rajecká cesta - Dlhá - BYTČICA
Linka 23: AUTOBUSOVÁ STANICA - Ul. 1. mája - Moyzesova - Na Závaží - Predmestská - Košická - Sv. Cyrila a Metoda - Obežná - Matice Slovenskej - Obchodná (cez zast. Poštová, resp. priamo) - Vysokoškolákov - V. Spanyola - Veľká Okružná - Ul. 1. mája - AUTOBUSOVÁ STANICA
Linka 24: VÚ DOPRAVNÝ - Vysokoškolákov - Matice Slovenskej - Obchodná (späť Obežná) - Sv. Cyrila a Metoda - Vysokoškolákov - V. Spanyola - J. Fándlyho - Komenského - Hlinská - Rajecká cesta - Dlhá - Na stanicu - ZVL BYTČICA
Linka 25: VÚ DOPRAVNÝ - Vysokoškolákov - Matice Slovenskej - Obchodná - Sv. Cyrila a Metoda - Obchodná - Vysokoškolákov - V. Spanyola - J. Fándlyho - Suvorovova - Daxnerova - Veľká Okružná - Komenského - T. Ružičku - A. Bernoláka - J. Fándlyho - V. Spanyola - Vysokoškolákov - Sv. Cyrila a Metoda - Obežná - Matice Slovenskej - Vysokoškolákov - VÚ DOPRAVNÝ
Linka 26: ŽELEZNIČNÁ STANICA - P. O. Hviezdoslava - Kálov - Hollého - Na Šefranici - Murgašova - Veľká Okružná - Hálkova - Rajecká cesta - Hlinská - Komenského - J. Fándlyho - V. Spanyola - Veľká Okružná - Ul. 1. mája - P. O. Hviezdoslava - ŽELEZNIČNÁ STANICA
Linka 27: ZVL - Kamenná - Rajecká cesta - Saleziánska - Komenského - J. Fándlyho - Vysokoškolákov - Obchodná - Sv. Cyrila a Metoda - Obchodná - MATICE SLOVENSKEJ
Linka 28: R. ZAYMUSA - Štúrovo nám. - Veľká Okružná (späť Komenského) - Komenského - J. Fándlyho - Vysokoškolákov - Obchodná - Sv. Cyrila a Metoda - Obchodná - MATICE SLOVENSKEJ
Linka 29: ŠTÚROVO NÁM. - Veľká Okružná - V. Spanyola - Vysokoškolákov - Obchodná - Sv. Cyrila a Metoda - Obežná (späť Obchodná) - MATICE SLOVENSKEJ
Linka 32: AUTOBUSOVÁ STANICA - P. O. Hviezdoslava - Kálov - Hurbanova - Kuzmányho - Komenského - Hlinská - Rajecká cesta - Dlhá - Bytčica - Lietavská Lúčka - Porúbka - TURIE
Linka 33: AUTOBUSOVÁ STANICA - P. O. Hviezdoslava - Kálov - Hurbanova - Kuzmányho - Komenského - Hlinská - Obvodová - SOLINKY, SMREKOVÁ
Linka 34: AUTOBUSOVÁ STANICA - Ul. 1. mája - Predmestská (späť po Štefánikovej) - Košická - Rosinská cesta - Rosina - VIŠŇOVÉ
Linka 35: ZVL BYTČICA - Na stanicu - Dlhá - Rajecká cesta - Saleziánska - Komenského - Veľká Okružná - Ul. 1. mája - Autobusová stanica - Ul. 1. mája - V. Spanyola - Vysokoškolákov - Rosinská cesta - Rosina - VIŠŇOVÉ
Linka 50: ŽELEZNIČNÁ STANICA - P. O. Hviezdoslava - Ul. 1. mája - Veľká Okružná - Hálkova - Rajecká cesta - Obvodová - Solinky, Smreková - Obvodová - Hlinská - Komenského - J. Fándlyho - Vysokoškolákov - Obchodná - Sv. Cyrila a Metoda - Obežná - Matice Slovenskej - Obchodná - Sv. Cyrila a Metoda - Košická - Štefánikova - Ul. 1. mája - P. O. Hviezdoslava - ŽELEZNIČNÁ STANICA
Reakcia na: Miro #1767:
Myslim si, ze to bola L24, ktora premavala zo zastavky VUD Velky Diel.
Pekné pohľady do minulosti. Ale teraz jeden do budúcnosti.

Máme zatrolejovanú Bytčicu. Bude tam premávať L2 celodenne. Ako by ste smerovali linky?
L22 na Kamennú, ale čo s L26?
Čo s L2 v súčasnej trase? Ďaľšiu celodennú linku na Vlčince asi nie, však vidno ako sa rozhádzali CP po zavedení L7/17.
Ukončiť ju na mestskom okruhu? Však za chvíľu bude prepchatý trolejbusmi.
Reakcia na: zoZa #1746:
Netvrdím, že autobusová stanica by sa mala zrušiť, mohla by sa presunúť do podzemia, tak ako sa to plánuje v BA. Navyše keď by sa SADkovi zaintegrovali do ŽRIDS a autobusy by tvorili prípoje k vlakom (a nie len v Rajeckej doline), tak by tých busov bolo podstatne menej. Navyše na taký veľký pozemok v centre využívaný ako "arkovisko autobusov"tiež časom dôjde.

O lokalite medzi Hlinami a Solinkami som rozmýšlal už dávno, a podľa mňa by bola oveľa výhodnejšia, ale keď to chcú tak veľmi v centre.
Nevie niekto, čo sa na tom mieste plánovalo.

Re #1746 Jozef: Nemyslel som to striktne cez tie ulice, ale v tom smere okolo autobusovej stanice. No keď tam chcú ešte aj budovu, tak neviem. Ale určite by sa to tam niekde napasovať dalo.
Reakcia na: zoZa #1772:
Nie je to tak davno, co do KNM jazdili myslim modre klbove Ikarusy. A tieto Iakrusy jazdili aj do Teplicky.
Reakcia na: Jakub #1769:
dnes uz ani nema sad-ka v Ziline tie primestske klbove autobusy (neefektivne) , co? Za cely zivot som na vlastne oci nevidel ani jeden jediny..
Reakcia na: marek #1768:
ja na L1 si vobec nepametam karosy, skor tmavocervene klbove Ikarusy. Este si pametam ako v tom klbe, co su po bokoch tie chranice, tak vtedy to nebolo tak vyplnene ako v dnesnych klbovych trolejbusoch, a tu ochranu tvorili 3 vodorovne tyce a kazdy na nich sedel ☺ . Ale potom sa vyparili nevedno kam, tusim boli na isty cas vypozicane z Bratislavy...
Reakcia na: Miro #1767:
presne tak, lebo aj ja mam taky pocit, lebo moja mamka mi hovorila ? , ze ked isli autobusy z Vlciniec, tusim L5, alebo mohla to byt kludne aj L2, tak pri nemocnici zabocili hned do lava a isli po Gagarinovej, okolo posty 5
Reakcia na: marek #1768:
Pred odtrhnutim okolitych obci jazdila na L32 dp Turia modra primestska klbova karosa, ktora tam potom jazdila ako linka SAD. Ale na L1 si modre karosy nepamatam (neskor chodili cervene), ale na L3 jazdili vacsinou tie modre primestske Ikarusy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement