Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: galiyosha #160:
No s tým autom to nie je zlý nápad, ale ja sa akosi do Žiliny radšej vozím vlakom ako autom. Je to rýchlejšie a pohodlnejšie. A keď idem raz za rok, tak tá cena nie je zlá. Ešte keď teraz Kriváň zlacnel, tak už je po probléme.
Reakcia na: galiyosha #160:
Však choď Kriváňom z Bratislavy 5:45, v Žiline je 7:49. Naspäť 20:33 - 22:37. Ako pozerám, tak už nie je IC, ale Ex, takže platíš ako za rýchlik. To znamená 486 Sk za spiatočný lístok a nepotrebuješ špekulovať nad zľavami.
Reakcia na: Juraj #161:
Skôr by som bral, keby si mi vybavil fotku za volantom (aj nenaštartovaného) trolejbusu ?
Reakcia na: tr3mp #159:
Mozeme teda specialne pre teba vybavit extra bonus: odfotime ta pred nastartovanym trolejbusom...
Reakcia na: Juraj #156:
Tak to aby si clovek pomaly ale isto siel kupit listok na vlak, nech sa mu este ujde z IC Super Plus ponuky. 🙂

Alebo, keby sme sli z Bratislavy viaceri autom a poskladali sa na benzin? (Snad som sa touto otazkou nedopustil bohoruhania. ? )
Reakcia na: Vladimír #158:
No, môžem, čoby nie 😉 Ale to už by chcelo potom aj nejaký špeciálnejší dôvod, nejakú prídavnú akciu k samotnému otvoreniu, nech sa mi oplatí brať voľno.
Reakcia na: tr3mp #157:
To si nemôžeš vziať voľno? ?
Reakcia na: Juraj #156:
Hm, tak to ja sa bohužial nezúčastním 😞 Pracovný deň ...
Reakcia na: Andy #149:
Den D bude v utorok 6.jula o 10h.
Reakcia na: V.P. #153:
Ste trochu mladsi, tak vam musim vysvetlit, ako to vtedy fungovalo.

Pridelovanie autobusov za socializmu sa dialo prostrednictvom BILANCII. Mohli ste mat penazi na autobusy kolko ste chceli, ak ste na dany rok Slovenskou planovacou komisiou nemali na ne bilancie, fabrika alebo podnik zahranicneho obchodu autobusy nepredal. /Vyrobil ich tolko, kolko bolo bilancii, resp. iba tolko bilancii sa rozdelilo, kolko fabrika dokazala vyrobit./

Bilancie sa rozdelovali pre PODNIKY, nie zavody CSAD. Zilina bola ZAVOD 912, podnik bol v B.Bystrici. Bilancie zvlast dovazanych Ikarusov za rozdelovali zvlastnym sposobom. /Pocet dovezenych Ikarusov a ich cena sa odvijala od poctu Skodoviek vyvezenych do Madarska a poctu sedadiel. Teda ak mala Skodovka 5 miest a klbovy Ikarus 150, za 30 Skodoviek bol 1 Ikarus./ Madari ich dodavali v dvoj i 4 dverovych prevedeniach, lebo 2-dverove boli hlavne na primestsku dopravu. Ostalo ich dost aj na mestsku. Podnik v BB ich rozdelil tak, ze kedze oni su krajskym mestom, ktore musi reprezentovat, nechali si vsetky 4-dverove a zvysok rozdelili po zavodoch. Preto sa z bilancii do Ziliny dostavalo vozov malo a aj z toho malo bola vazsina 2-dverovych.

No a kedze bolo treba v nasom meste vozov podstatne viac, muselo si nase CSAD pomahat, ako vedelo. No a kedze na nove vozy bilanciu nemalo, muselo kupovat iba starsie odkial sa dalo. Preto tu behali stare vozy z Prahy, Budapesti, Bratislavy atd.
Reakcia na: Vladimír #151:
No podla mojich skusenosti mozes revizorov najviac stretnut na L8 (vozia sa od konecnej po konecnu).Na ostatnych linkach tak nanajvys na mestskom okruhu.
No to som doslova šokovaný ! V prekrásnej Žiline premávali vyradené " PEŠTIANSKÉ" tmavomodré Ikarusy ?V Nitre ich bolo zopár,to chápem,( jedna tretina obývateľov hulóni),ale Žilina ? ?
Reakcia na: Vladimír #150:
No mňa výjde celá cesta 486 Sk + nejaké drobné na dopravu po Žiline, to tiež nie je veľa.
No tie 15Trky majú taký iný zvuk pri rozbiehaní. A trochu sa mi zdá, že taký podobný zvuk majú aj tie bratislavské 15Tr, čo majú nápravu HN2, tie s Rábou majú totiž taký vŕzgavý hlučný zvuk.
Reakcia na: Andy #148:
Jasné, Žilina . mesto revízorov. Ešte sa mi nepodarilo navštíviť ZA bez toho, aby ma nekotrolovali. Minimálne raz. Ale nie je zvláštnosťou, že v priebehu jedného dňa aj dvakrát, trikrát 🙂
Reakcia na: Andy #148:
Žilinskou špecialitou bol, pokiaľ som správne informovaný, aj nákup ojazdených Ikarusov 280 s automatickou prevodovkou z Budapešti. Po najslovenskejšom slovenskom meste údajne jazdili aj s maďarskými nápismi v interiéri.

Tiché 15 Tr-ky mohli byť okrem iného dôsledkom aj vyššieho napätia - Žilina chodí na 750 V (BA a PO iba 600 V). Už v mladšom veku, kedy som ešte o tomto nevedel, som postrehol, že žilinské, bystrické a košické trolejbusy "hučia" inak ako bratislavské a prešovské. Ale samozrejme svoju úlohu zohráva aj vek.

Re #149 Andy: Na toto je asi najpovolanejší odpovedať Juraj, ale pokiaľ sa nemýlim, orientačne by to malo byť okolo 14.7. +- nejaké dni. Ak sa táto debata vyvinie skutočne na akciu väčšieho rozsahu, nebudem okolkovať a do Žiliny prídem aj ja. Tých 316 Sk na cestu (50% zľava Junior Rail Plus) ešte mám 🙂
Reakcia na: Vladimír #144:
Kedy vlastne má byť ten ďeň D? Lebo tohtoročná návšteva Žiliny by ani mne zle neurobila. A keď už je aj niečo zaujímavé, tak prečo nevyužiť možnosť ísť tam práve vtedy.
Reakcia na: Papyr #145:
Ja si linku 28 pamätám z detstva, keď som chodieval do Žiliny za starou mamou na Vlčince. Chodili sme tým do akéhosi lesoparku, ktorý bol tuším za konečnou. Okrem toho si hrozne pamätám Ikarusy 280 na linke 1 a pamätám sa, že mávali také malé reklamy myslím na Toshibu. Potom sa začali objavovať po meste stĺpy a výložníky a po Ikarusoch sa (vďaka bohu) zaľahla zem. 🙂 Potom som obdivoval tiché 15Tr, ktoré nehučali ako tie bratislavské. (Asi kvôli inej náprave) 🙂 A ako zvláštnosť oproti rodnej Bratislave som vnímal časté revízie cestovných lístkov, ktoré zotrvali doteraz.
Reakcia na: Vladimír #144:
Tiež mám niekedy pocit, že niektorí vodiči v ZA majú v hlave (nebudem bližšie špecifikovať) miesto mozgu.
Reakcia na: Papyr #145:
Určite nie. Bolo to v jeseni 2003 a v autobuse som bol celkom sám. Zrejme to bolo prvotnu príčinou vodičovho hnevu. Keď som vystúpil na Veľkom dieli, ihneď kamsi manipulačne odišiel. Je teda zrejmé, že keby som na Fatranskej provokačne nenastúpil (poslední cestujúci vystúpili na Fatranskej), migol by to rovno cez otočku Fatranská a poďho do mesta.
Reakcia na: Vladimír #144:
Necestovali sme to nahodou spolu?

Ja mam linku 28 zakotvenu v pamati velmi dobre, ked som v roku 1997 a 98 chodil na Zilinsku univerzitu, vzdy ma stvalo, ako blbo tam jazdia autobusy. Keby som studoval teraz, to by sa mi vozilo, z Hlinskej dvoma linkami priamo na Univerzitu 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.