Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vladimír:
Mapu Žiliny od SHOCart som si kúpil v Bratislave v predajni Svet knihy a vedľa je Kniha u Pišteka. Mapu som zbežne prezrel. Z MHD sú doplnené nové linky 5/15 a 7/17 už na Ul. Pod hájom. Na mape nie je dokreslená L31 až na konečnú, je ukončená už na Rybnom námestí, L28 nemá vyznačenú konečnú na Rosinskej, L27, 29, 31 nezatáčajú hneď zo štvorprúdovky na Rázusovu, ale sa idú otočiť na Rondel a až potom odbočia. Mapa má kvalitný papier, je spracovaná v mnohých detailoch, je nadčasová, lebo sú spracované komunikácie v Budatíne (L27 už podchádza popod výpadovku), je už zakreslená ešte neotvorená komunikácia F3 pri Saleziánoch do Prievidze a pod. Navyše sú tu zachytené aj mestské časti. Mám aj mapu od spoločnosti Mapa Slovakia. To je však hnus a skuočne toľko sprostostí na kúsku papiera. Harmanec má problémy s prežitím a toľkokrát sľubované vydanie od marca sa ešte neuskutočnilo, až napokon bude neaktuálne. Mapu vydajú neskoro a medzitým im priestor vychytili iní.
Reakcia na: zoZa #1440:

Ja si myslím., že revízori si na seba zarobia. Už ako je to s vymáhaním pokút, je otázne. Vo Švajčiarsku už v niektorých prímestských osobných vlakoch nie sú sprievodcovia. U nás ľudí asi nevychováme.
Samozrejme, že pri nastupovaní prednými dverami nie sú nijakí čierni cestujúci.
TeBeCe: je, to ty si spolupracoval na tej vystrihovacke Ikarusu 280.08 ktoru som si dnes vytlacil a dal dokopy?
Jozef: No myslim, ze to v tych mestach urobili hlavne koli tomu, aby nemuseli platit revizorov a aby tak usetrili, ale zato pracu navyse dali vodicom. A tak je to vlastne aj so vsetkym: nielen vodici maju viac prace za rovnake peniaze ale aj zamestnanci v mnohych inych odvetviach. A co sa tyka tych miest, kde to zaviedli, tak je to samozrejme v Martine, Banskej Bystrici, tusim aj Trencine a taktiez v mnohych mestach na morave
Reakcia na: Jozef #1438:
banska bystrica je male mesto? 😉
Reakcia na: zoZa #1437:

Nastupovanie prednými dverami je v malých mestách, kde nie je vyvinutá MHD, vrátane aj napr. mesta Martin.

Pozn.: Nastupovanie všetkými dverami má aj tú výhodu, že sa vždy nájdu nejakí frajeri alebo nezodpovední tiežcestujúci, ktorých láka odviesť sa načierno. Za poplatok 1 200 Sk sa dá vylepšovať hospodársky výsledok DP. Zjednodušene to znamená, že by sa muselo odviesť 100 cestujúcich za 12 Sk. Sledujem činnosť revízorov (aj ich rôzne triky) a som rád, že "vyčisťujú" MHD o takýchto ľudí, ktorí chcú využívať služby MHD, ale zadarmo.
chvalabohu, ze v Ziline neurobili to, co v inych mestach, ze zrusili predaj listkov v stankoch a ze si cestujuci musi kupovat listok len u vodica. Je to skutocne nieco hrozne v inych mestach, kde sa otvoria len predne dvere a cestujuci u vodica postupne nastupuju a dobru chvilu si nakupuju listky. Pokial je to tak v malom buse, tak to az take hrozne nie je, ale neviem si v Ziline predstavit, ze by prisiel na zastavku velky klbovy autobus alebo trolejbus, a na zastavke by nan cakalo napriklad sto ludi a otvorili by sa len predne dvere. Myslim, ze potom by sa ludom viac oplatilo chodit peso a bolo by to urcite aj rychlejsie.
Reakcia na: Jozef #1433:
Spojenie 28-mičky na Rosinskú bol veľmi dobrý ťah.Je to rýchla linka,ktorá ľudí vozí z práce.Chodí dakedy aj dosť vyťažená,napr.včera okolo tretej som si takmer ani nesadol,no okrem špičky to už nie je také superpreplnené,možno tak 5 až 10 ľudí.
Reakcia na: Valec #1434:

Nechcel som niekomu uškodiť, a preto som napísal že neviem posúdiť. V sedle chodí skutočne prázdna a ešte šťastie, že končí na Hálkovej. Trolejbusy zo sídliska jej hodinový interval nahradia.
Reakcia na: Jozef #1433:
V úseku Štúrovo nám. - Vlčince je v špičkách primerane vyťažená. V sedle by som ju úplne zrušil, odvtedy, čo nechodí na VD, tak jazdí podľa mňa úplne zbytočne a trolejbusy jej 60min. interval s prehľadom nahradia.
Reakcia na: Miro #1432:

Môže byť aj táto možnosť a spomínam si, že Juraj o nej písal, keď sa mala presmerovať L28 z Veľkého diela. Táto linka prechádza veľký úsek popod trolejbusové vedenie a neskoršie cez Hlinskú by prechádzala ešte dlhší úsek. Neviem posúdiť ako je vyťažená v úseku Rosinská - Vlčince - Štúrovo nám. a či je v tomto úseku dostatočne vyťažená.
Reakcia na: Jozef #1429:
Ja som o rekonštrukcii Bánovskej cesty v ŽV pred časom nejakú zmienku videl, ale už neviem, v ktorom čísle. Veď už bolo dávno načase, predtým to bol tankodrom. Ak som to dobre pochopil, tak tade pôjde obchádzka, až sa bude robiť Rajecká.
L26 a L28 by sa dali v budúcnosti presmerovať aj cez Hlinskú a po plánovanom moste ponad železnicu a Rajeckú na Kamennú. Juraj tu už túto možnosť spomínal. Podľa mňa by asi bolo najlepšie jednu z nich poslať toto trasou a druhú po ul. Pri Rajčianke alebo Škultétyho, aby aj Hlinám zostalo spojenie na Kamennú a pre firmy aj obyvateľov na ul. Pri Rajčianke by sa MHD podstatne priblížila.
Reakcia na: TeBeCe #1430:
Pekný dátum, nie?
Najnovsi update bol pridany 0.0.2004 ?
Reakcia na: Miro #1428:

Dávno si sa neozval. Už som si myslel, že vymeriavaš nové obratisko trolejbusov na Športovej ulici.
Tiež teraz rozmyšľam, že prečo vodiči nevyužívajú Bánovskú cestu. Cudzí mesto nepoznajú a domáci o rekonštruovanej ceste asi nevedia. Ani v Žilinskom večerníku som o tom nič nečítal.
Poznám obe ulice aj Pri Rajčianke aj Škultétyho a kritérium pri výbere by rozhodli v DP. V skutočnosti je situácia pri Váhostave kritická a malo by sa s tým niečo robiť. Ak sa začne robiť rekonštrukcia na Rajeckej ceste (privádzač), tak potom tam budú tieto linky len zavadzať. Okrem toho sa s nimi v budúcnosti po vybudovaní privádzača na Rajeckej ceste nepočíta, čiže tento krok by sa mohol aj urobiť. Z Rajeckej cesty sa nebude dať totiž odbočiť na Kamennú ulicu.
Reakcia na: Jozef #1427:
Súhlasím s tebou, že situácia pri Váhostave je neúnosná. Čudujem sa, že po rekonštrukcii Bánovskej cesty neklesol počet áut vychádzajúcich z Kamennej cez priecestie na Rajeckú. Veď tí, čo potrebujú ísť smerom k Rondelu či do mesta, by mohli využiť práve Bánovskú a Škultétyho a cez Rondel sa pohodlne vyhnúť zápcham na Kamennej a Rajeckej. Aspoň ja to tak robím a keď idem smerom k Budatínu, nejdem dokonca ani na Rondel, ale pokračujem po Priemyselnej a potom na Kragujevskú. V špičke je to oveľa rýchlejšie, než po Rajeckej.

Ja by som navrhoval presmerovať L26 aj L28 z Rondela na Závodskú cestu a potom po ulici Pri Rajčianke (súbežná so Škultétyho) a až potom na Bánovskú cestu. Na ul. Pri Rajčianke je totiž dosť firiem, ktoré by takto získali spojenie MHD, ktoré tam teraz dosť chýba. L26 a L28 by takto získali ďalších cestujúcich, nemuseli by prechádzať cez nebezpečné železničné priecestie a zdržovať sa na Kamennej. Ako správne píšeš, Rajeckú dostatočne obslúži L22.
Tento týždeň som bol niekoľkokrát fotografovať autobusy na L26 a L28 na železničnom priecestí pri Váhostave. Bol som tam asi od 14 hodiny popoludní a dopravná situácia tam bola katastrofálna. Otrasne dlhé kolóny áut, nenormálna križovatka pri Váhostave a ešte priecestie na Kamennú ul. Autobus L2 z Hlinskej by sa vôbec nezaradil na hlavnú do Bytčice, keby dve autá nezablokovali z oboch smerov hlavnú cestu. Moje dve liny 26 a 28 akosi nechodili, ale potom som ich zbadal v nekonečnom rade kdesi na konci Kamennej. Hoci je Kamenná kolmá na priecestie a na Rajeckú cestu, hlavná je však ulica Bytčianska prichádzajúca sprava. Odtiaľ stále prichádzali autá, čiže naše dva autobusy tam nekonečne stáli. Juraj niekedy spomínal, že v budúcnosti po vybudovaní privádzača toto priecestie zanikne, a tým budú musieť byť aj uvedené linky presmerované. Spomínala sa paralelná trasa z Rondla cez Škultétyho ulicu, Bánovskú cestu a potom na Kamennú. V tomto roku bol položený na Bánovskej ceste nový koberec a cesta tam je veľmi pekná a dostatočne široká. Vzhľadom na to, že dopravná situácia je na križovatke pod Váhostavom veľmi nebezpečná, uvažoval som či by nebolo vhodné aspoň L28 presmerovať na novú bezpečnejšiu trasu. Zastávky "Saleziánska" a "Rajecká, Stavomontáže" takmer nikto nepoužíva, čiže uvedená linka by tam ani nechýbala. Okrem toho túto oblasť pomerne husto obsluhuje aj L22.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.