Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #12230:
Ale to by bol asi iný NP autobus, než sa spomína v tomto článku:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7193

tam sa hovorí o 4,2 mil. na jeden nautobus ?
Reakcia na: simkoslav #12232:
pekne povedané, ale je jasné, že keď sa budeš snažiť ako len chceš, VŽDY bude istá skupinka ľudí, ktorej nevyhovieš a tá ťa roznesie na kopytách.

Čo sa týka Carefouru, ver mi, že akonáhle by si predĺžil tú linku a nezachádzala by popred Dubeň, hneď by sa ozvali hlasy, že predtým to bolo lepšie a že vlastne viac hájičanov chodí do Dubňa ako na Fatranskú a že je to celé na ....., hoci dochádzková vzdialenosť je primeraná. ?
Reakcia na: Juraj #12221:
Ak by niekto opovrhoval kritériom trasovania liniek "podľa toho koľko ľudí kam cestuje", tak to nie je ani laik, ani notorik, ale debil. Môžeme si povedať, že sa budeme riadiť LEN týmto kritériom a vznikne NKTD. Môže byť. Ja však uvažujem tak, že sa budem snažiť dať priame spojenie ČO NAJVIAC cestujúcim a VŠADE, KDE SA TO LEN DÁ, a to za presne určených podmienok: 1. aby mi nevzrástol počet liniek (preto SA NEDÁ vytvoriť linku 104 z Trnového do Vrania, ani linku 114 z Trnového na Kamennú), 2. aby som dodržal počet vzkm, 3. aby som nenarušil prvé správne kritérium (t. j. aby sa nesiahlo na priame úseky pre tých, ktorí si to na základe svojho počtu zaslúžia), 4. aby ostal pravidelný interval, 5. aby sa jazdilo tade, kade sa dá jazdiť (z Poštovej do Carrefouru sa NEDÁ), 5. aby sa dodržiavali dochádzkové vzdialenosti k zastávkam (preto je požiadavka Hájičanov cestovať priamo ku Carrefouru neopodstatnená) atď. Z toho mi vychádza trasovanie so pôvodnými linkami 4, 5, 6, ktoré dáva rovnaké podmienky a protom pomáha aj rôznym menšinovým skupinám - a ako sám píšeš "pomôcť iným" - napr. Vlčince - Hiny, Hliny - Nemocnica, Solinky - Predmestská, Vlčince - Hálkova (Dol. Rudiny) atď. Et id est omnes ab me ad hanc res.
Neviete niekto či jazdí Maršrutkár Hálkova-Polícia-Hurbanova alebo Hálkova-Veľká Okružná-Hurbanova? Neviem čo mám takú smolu, zatiaľ som ho videl len raz aj to sa len presúval. Z cyrila a Metoda šiel na Košickú.
Reakcia na: Valec #12229:
Spravne, lebo vtedy by nebol pre DPMZ konkurenciou, ale by naozaj MHD doplnal v tych profiloch, kde sa to pre par ludi naozaj normalne neoplati. On by cosi zarobil tiez a DPMZ by usetril 7,3 miliona korun rocne, za ktore by mohol kupit takmer 1 nizkopodlazny autobus.
Reakcia na: Juraj #12204:
A v tom je ten problém. Ak by bral len ľudí v relácii Hájik - Vlčince tak mi je úplne ukradnutý.
Reakcia na: VLK #12222:
Ale vsak k tomuto speju mnohe tu navrhovane riesenia! A to predsa nechceme. Aspon ja nie, radsej znesiem, ze sa na mna bude hnevat 68 ludi za cenu, ze tisicom inych sa zlepsi.
Reakcia na: MatusZA #12224:
...a predsa len jedna vec - navrhovať nie je ťažké, ale realita je niekde inde -> ak chceš realizovať takúto linku, potrebuješ na ňu kĺbové vozidlá, aby kapacitne nahradili stratu vzniknutú zrušením iných liniek, ale pošli kĺbák pred Dubeň a to dokonca v pravidelnom intervale... ?
Reakcia na: MatusZA #12224:
áno, máš pravdu, pretože sa s takýmto riešením neuvažovalo... podľa mňa úplne logicky...
Reakcia na: 14tr #12206:
Keby si upresnil interval, avšak aj tak je to nereálne. Pokiaľ má byť linka pravidelná a výhodná, je potrebné ju ťahať cez centrum.
Reakcia na: VLK #12222:
Navrhnúť trasu Hájik - Centrum - Carrefour - Vlčince a späť by nebolo ťažké, ale na ceste späť by bol veľký problém zájsť z Poštovej ku Carrefouru (nie sú tak postavené troleje).
Reakcia na: Juraj #12196:

- Na to mi stačí jedna pomlčka linka z Bytčice do Zástrania sa zavádzať nebude. L.6 sa zavedie čoskoro, postupom času aj toto vedenie príde na to aké má linka výhody a že sa tu nejedná o priamy spoj HA-VL.
Reakcia na: Juraj #12196:
v rámci diskusie som len povedal, že je to reálne a viem si to predstaviť, ale nevyjadril som súhlas s týmto riešením. Teraz chcú hájičania cestovať na vlčince na konečnú, potom zasa budú nadávať, že im trolejbus nestojí pred chodom Carefouru a nakoniec skončíme ako v Košiciach, kde chodia linky odvšadiaľ všade v pseudointervale každý utorok párneho týždňa po splne mesiaca.....
Reakcia na: simkoslav #12220:
Ked sme sa suhlasne dohodli na dobrom kriteriu, tak ho predsa nemenme. Rozmyslajme radsej, ako podla tohto isteho dobreho kriteria pomoct inym. Ja si vsak myslim, ze poctom cestujucich su urcite este casti mesta s vacsim poctom cestujucich ako HA-VL. Ak by sa mala dat nejaka nova linka, tito maju na nu predsa vacsi narok.
Reakcia na: Juraj #12219:
Samozrejme, že V PRVOM RADE musia byť vyriešený vzťahy na základe toho, koľko ľudí kam cestuje. Keď už však máme toto vyriešené (čo už máme), môžeme uvažovať kde EŠTE by sa dalo priame spojenie dať (na základe iných kritérií) tak, aby sa neuškodilo prvej skupine cestujúcich a nemíňali sa peniaze navyše. Nad tým sa pokúšam, možno mýlne, uvažovať.
Reakcia na: simkoslav #12217:
o detailoch sa asi teraz bavit nemozeme, minimalne by sme sa mali zhodnut aspon na zasadnych veciach. A prva je, ci sa priame linky maju davat podla toho kde kto BYVA, alebo kolko ludi CESTUJE. Uz aj to bude uspech.
P.S. Z neznámych príčin keď v príspevku využijem klávesu enter mi zvyšok príspevku odmieta publikovať. V príspevku 12213 som chcel ešte napísať: pri linke 6 nemôžem hľadieť len na 60 ľudí z Vlčiniec na Hájik, ale na cestujúcich v celom úseku od Hálkovej cez priemyselnú oblasť na Dolných Rudinách, (a náhodne aj Závodie, časť Bánovej v dochádzke zo Žitnej). Pritom zavádzať nejakú linku z Vlčiniec po Závodskú alebo Kvačalovu je zbytočné, boli by to vzkm navyše, keďže by som musel ponechávať L16.
Reakcia na: Juraj #12215:
Neviem, keď som si to prepočítaval, celkový počet miest (koľko cestujúcich denne odvezieme) z Hájika mi ešte vzrástol, keďže som nasadil kĺbové vozy na 6-ku s 10/20 min. intervalom, hoci počet spojov mierne znížil - ale viacerí sme sa zhodli, že interval pre Hájik je dnes nadštandarný. Napokon v mojom domácom neodbornom návrhu mi ostali aj km pre celodennú L7, (ktoré môžem eventuálne využiť aj inak). Toľko môj neodborný vhľad do tejto problematiky.
Posledný príspevok mi z neznámych príčin seklo v polovici, takže pokračovanie:
Reakcia na: simkoslav #12213:
vies co ti vyjde? MHD spred zavedenia NKTD - VRATANE CHYBAJUCICH SPOJOV z Hajika do centra - a na tie si asi nemyslel, ze ich budes musiet pridat. V tom je pes zakopany celej NKTD. Zobrat mozes len vtedy, ak niekde uberies. Zobrali sa KM z useku plavaren - Vlky a dali sa na Hajik-centrum.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement