Ved to je jasne...co sa tyka nahrady spojov namiesto trolejbusov tak vlcinciari maju stale nove autobusy vypravovane na nahrady...Co tak ich dat na Solinky, Hajik...Hm? Citelisa 18m sa Solinkari este nedozili....Vlcinciari snim môzu cestovat mnohokrat aj L2...Spinavost...ako vsetko ostatne.
Dúfam že má maršrutkár dobrú poistku. Všimol som si že cestujúci na predných sedadlách nepoužívajú bezpečnostné pásy. A má vôbec pripoistených cestujúcich?
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len
a) vpravo v smere jazdy čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo,
b) v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy.
už sa to tu preberalo aspoň sto krát... Problém, je v tom, že SADka (resp. DP) musí splniť množstvo náročných požiadaviek kladených legislatívou a maršrutkár neplní nič (využíva diery v zákone), ani len ten zákon o premávke na pozemných komunikáciách...
Som zvedavý, ako dlho vydrží... Maršrutky zakapali v BA, aj v NR, aj v BB (a to už je čo povedať)
fakt nechápem tie "reči" o nekalej konkurencií ... pozrime sa na to z pohľadu cestujúceho.. preňho je úplne nepodstatné či ho vezie SAD, DP alebo súkromník.. a to že sa súkromník uživí (nik ho predsa nedotuje) je neklamné znamenie toho, že jeho prepravu využije dostatok ľudí, ktorí sú len spokojní, že sa dostanú ta kam potrebujú
a to že "maršrutka" odchádza (väčšinou) x minút pred odchodom "skutočného" spoja... "kto dřív príjde, ten dřív mele".. nevidím v tom problém
o niečo horšie už je to so zastavovaním na zastávkach, kde na to nemá povolenie.. no podávanie trestného oznámenia či iné právne kroky (DPMŽ vie o čom hovorím) odstráni len následok ale ponechá príčinu problému
v meste s "fungujúcou" mhd by podobný súkromník nemal šancu sa uživiť.. ľudia by ho skrátka nepotrebovali..
preto sa skôr treba zamysliet, ako je možné, že tu môže fungovať a nedívať sa len na to, že zastavuje tam, kde na to nemá oprávnenie (to sa získať dá )
Druhou časťou úplne súhlasím, za zníženie počtov spojou na Hájiku určite súhlasím, vzhľadom na nadštandard. Za zavedenie L.5 som tiež dlho diskutoval, a pokiaľ sa tak udeje, budem veľmi rád.
Normálne sa mi nechce veriť tým údajom, čo píšu po stránkach. A aj tak má Citelis 12 (mestský aj linkový) dlhšiu životnosť ako tá stará vrakosa, ktorá je oproti Citelisom 12 poruchová.
Nehovorím, že Citelis nebude vôbec opravovaný, ale on má silnejší motor a menej hlučnú prevodovku. Sú aj autobusy z 90tych rokov, ktoré dodnes nerobia hluk, napríklad B941.
Videl som raz, ako stará šunka B741 #109 mala jedného dňa problémy so štartom. Vôbec to nechcelo naskočiť. Šofér niekoľko minút opravoval motor, ešte chvíľu neštartoval (ani zozadu). Potom spredu ho naštartoval, ale bolo to ako nasilu.
Na fotkách som videl, že ten autobus už bol opravovaný (foto 109 vo vzduchu). To už radšej nasadnúť do menej pohodlného linkového Citelisu ako sa rozčuľovať s neživotným motorom a ZF-kou, ktorá žerie veľa paliva.
ad NKTD
podľa môjho (laického názoru) by mhd mala jazdiť štýlom sídliskoA - centrum - sidliskoB a spať
tak môže jedna linka zabezpečovať spojenie 2och sídlisk s mestom a zároveň aj prepájať sídliská navzájom bez prestupov
Žilina je stále príliš malé mesto aby tu taký systém nemohol fungovať-- však on tu aj fungoval, kým neprišla NKTD (pre mňa osobne NKTD = obrovský skok spať)
Jedna vec je , že nemôžme čakať aby mhd chodila odvšadial všade. Ale radšej mať viac liniek s dlhším intervalom ako menej síce z krátkym intervalom (víkendy po 12.5.?????) ale s tým, že dostať sa niekam mi zaberie viac času prípadne aj prestup (cez víkend horor)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
marek231