Mám pocit, že sa prvý krát stalo, že pred spustením nových cestovných poriadkov, sa v dostatočnom predstihu táto zmena objavila aj na www.dpmz.sk . Vnímam to ako pozitívny krok vpred ....
jasne, prepac, mohol som ho hned uviest:
Vyhláška č. 311/1996 Z. z. Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky zo 17. októbra 1996, ktorou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave
ale ide, 7.30 hod L6...... Ale gól dostali Bánovčania , doteraz mohli aspoň ako-tak ráno prestupovať na L6 al. L16. Teraz ide L21 4 min po L6, čiže možnosť prestupu je katastrofálna a L21 je tým pádom ráno v 30 min. intervale úplne zbytočná.....
Zaujímavé, že posledná aktualizácia dát v CP na dpmz.sk je z 12.05.2007 a dnes máme ešte len 10. mája ?
Mňa zaujalo, že od Carrefouru pôjde L6 aj o 22:15 a len po Závodskú, ale z Hájika posledná šestka odíde ešte o 20:40. Jediné plus vidím v tom, že posledná šestnástka z Hájika má odchod až o 22:25.
Vlčinciam sa len mierne pohoršilo, ani Solinky, Hliny a Bôrik na tom nie sú zle až na tú nedeľu dopoludnia. Aj tak si myslím, že táto zmena prinesie s veľkou pravdepodobnosťou ďalší odliv cestujúcich...
Mimochodom - počas sviatkov jadzia linky 3 a 13 ako v sobotu alebo nedeľu?
Na www.dpmz.sk sú už zverejnené cestovné poriadky platné pre tb linky platné od soboty..... Prajem Vám príjemnú zábavu pri študovaní ..... Prekvapilo ma veľa vecí, ale najviac L16, ktorá začína až ráno pred 9.00 hod...... L3 a 13 majú už rôzne podelené spoje pre so a aj ne ráno.... atď... však posúďte sami....
Ďakujem za reakciu. Máš pravdu, súhlasím. Je to vecou financií..... Ale- v prostriedkoch MHD v ZA existuje hlásenie zastávky aktuálnej ale i nasledujúcej ( väčšinou nepočuteľné, alebo radikálne stlmené - aj toto by trebalo dať do poriadku), v novších vozoch je nad kabínou vodiča transparent ukazujúci presný čas, pásmo, možný prestup na linky, najbližšiu zastávku , trasu vozidla a ja neviem čo ešte..... Preto si myslím, že transparent na boku obojstranný ( ako napr. v Prahe ) by bol dobrý, ale stačil by aj klasický jednostranný , ktorý by ukazoval len trasu linky ( niečo ako pri TB linkách ). Pri aut.linkách označenie napr.číslo linky a cieľová časť mesta ( Brodno, Bánová.... ) je málo..... i keď dajme tomu, že dobre.... Cestujúci navyše má možnosť na každej zastávke možnosť si prečítať všetky zastávky po trase určitej linky.... Ak som poukazoval v príspevku na fakt, že pri novododaných vozoch nie je namontovaný bočný el.transparent, chcel som poukázať na to, že podľa mňa by sa tieto veci mohli robiť komplexnejšie a ...... Určite si každý spomína na terčíkové transparenty putujúce z voza na voz.... A nebolo to prehadzovanie len raz..... Aj ľudská práca niečo stojí.... Doteraz busy s terčíkovými prednými transparentami nemajú nahodené zadné časti.... Zrejme sa stratili , alebo niekto usúdil, že sú zbytočné.... Pre mňa je nepochopiteľné , ak MHD v TN, MT, PB,..... namontuje kompletné sady transparentov a v Žiline sa montujú len časti.... Pritom je žilinská MHD úrovňou poskytovaných služieb úplne niekde inde.... Preto si myslím, že na nové busy by mali byť montované kompletné sady aj na bokoch vozov... Terajšie riešenie neosvetlených plastových tabúľ na boku vozidla ( aj vozu čísla 21 ) je nie šťastné riešenie. Navyše tie zastávky na druhej strane umelohmotnej tabule sú väčšinou ošúchané alebo zotreté - zničené vandalmi,alebo neustálym prehadzovaním tabúľ pri zmenách liniek počas dňa. Keď som žil v Janove, všimol som si , že tam tiež vo väčšine vozov použili len jednoriadkové el.transparenty, ktoré dokázali poskytnúť komplexné informácie... Myslím si, že aj v Žiline je na to dostatočný potenciál....
podla mojho nazoru, autor predpisu tymto chce dosiahnut rozlisenie jednotlivych druhov verejnej dopravy v ramci IDS prostrednictvom lahko rozpoznatelnych znakov, nakolko vyhlaska urcuje rozne farebne kombinacie a to:
- "žltý podklad a čierne písmená v mestskej autobusovej doprave, ak obec v dopravnej licencii neurčila inú farebnú kombináciu"
- "modrý podklad a biele písmená v osobitnej pravidelnej autobusovej doprave"
- "biely podklad a čierne písmená v prímestskej autobusovej doprave"
- "biely podklad a červené písmená v medzinárodnej a v diaľkovej autobusovej doprave"
Druha vec, ze ak mal autor na mysli rozlisovacie znaky v IDS, tak toto opatrenie sa straca ucinkom, pretoze vacsina dopravcov dnes vyuziva aj tak elektronicke transparenty. Tiez ale nemusi byt ina farebna kombinacia v MHD porusenim predpisu, lebo ten hovori jasne: "... ak obec v dopravnej licencii neurčila inú farebnú kombináciu"
Napriek tomu je podla mna dobre, ak prevadzkovatelom roznych cinnosti zakon a vykonavacie predpisy urcuju presne postupy, co sa ma robit a ako sa to ma robit. Predide sa tym zbytocnym otazkam typu, ci je nieco potrebne spravit alebo ako to je potrebne spravit. A vzbudzuje to tiez dojem akejsi uniformity, ze su presne stanovene pravidla, ze su zabehnute iste standardy, co v konecnom dosledku v cestujucom moze zanechat pocit poskytovanej vyssej kvality.
No, že by Juraj bol práve moje zlaté teľa ? - dosť sme sa o tarife naškriepili. A mohol by si aj konkrétne uviesť, ČO nový riaditeľ pre tých vodičov a THP-ákov urobil?
zaujímavosti z dnešnej výpravy:
223 na 4/8 (miesto 204)
225 na 4/1 (miesto 233)
233 na 4/3 (miesto 237)
215 na 16/4 (miesto 212)
204 na 16/2 (miesto 228)
239 na 13/3 (miesto 236)
218 na 4/6 (miesto 207)
207 na 3/2 (miesto 230)
Je naozaj niekedy smutne, ze to s tymi tabulami niekedy takto vyzera, no aj v 21. storoci plati to co odjakziva, ze ked mas peniaze, tak si mozes dovolit viac, kvalitnejsie a efektivnejsie. Taky el. transparent asi nestoji 5 ,- Sk a pri pocte vozov, ktore v MHD jazdia, to asi nebude zanedbatelna suma. A od ostatnych DP sa to bude zrejme bude lisit aj typom transparentu, ked by asi musel byt obojstranny. Ved teraz na tabulu pisu zvnutra jednotlivé zastávky, aby sa ludia vedeli orientovat a vypocitat si pasmo. A ked to pri klbaku vynasobis dvoma, tak to bude pekna palka.
No a zasunutie alebo podhodenie tabule za drziakom zalezi od vodica, ci bude tej lasky a splni si to, co od neho podnik caka a plati ho za to alebo sa mu nechce ani to urobit. No na druhej strane problemom moze byt niekedy aj zly drziak alebo hrubka tabule. No tieto veci sa daju riesit, len sa musi chciet.
opravovali vyhybku
na trolejoch je 750V jednosmer.
za predpokladu ze sa nedotknes druheho polu mozes uplne pokojne pracovat pod napatim
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tux
inak.. k čomu vlastne počas nediel/svaitkov dochadza
- zrusene x/1, x/2, 16/2, 3/1a, 3/2a, 3/3b
- na 4/1 pribudol 1 spoj 16ky
- doobedne 3ky riesia 13ky