Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #11849:
Cez moje čiernobiele videnie je to veľmi, preveľmi chybný krok, ktorý opätovne znechutí cestujúcu verejnosť a priblíži MHD doprave SAD. Posledné roky katastrofálne klesal počet prepravených cestujúcich, kde na niektoré oprávnené príčiny sme poukazovali. Bohužiaľ tento krok, ktorý vyšiel z jednej kancelárie DPMŽ je nesystémový a odborne nekvalifikovaný. Nie je mysliteľné, aby nebola zachovaná ponuka pre cestujúcu verejnosť na nosných linkách aj počas víkendov. Stačí sa pozrieť na slovenské DP, prípadne na Morave alebo v Čechách a opýtať sa ich prečo nespravia aj oni 40 minútový interval. Prečo má byť Žilina vždy výnimkou a opakom iných DP? Nech sa pán riaditeľ nehnevá, ale toto riešenie je neodborné a výpočet údajnej úspory spoza zeleného stola sa vráti DP naspäť ako bumerang. Bude to jeden z prvých krokov, ktorý sa po jeho odchode bude musieť napraviť a navyše bude spojený s jeho menom.
V piatok ked som mal cestu do Hôrok tak som musel prechadzat cez Zavodsku krizovatku...To bola katastrofa...mna tam islo urvat...Kolona zacinajuce v smere do Banovej uz na Halkovej a vsmere spat pri Kazacku...Trolejbusy isto so znacnym meskanim, nervozny ludia otacajuci sa v protismere v snahe najst nejaku obchadzku vytvarali urcite nebezpecenstvo, no a hlavne ten smok...Stav je tam naozaj vazny...Na Zavodsku cestu sa napaja aj X vedlajsích ciest ktore boli tiez zaplnene radou stojacich aut...Ja naozaj neviem ci to kompetentny nevidia....
A na margo toho....vsimli ste si ako je ta maketa kruhaca uz na svojich hranach cierna od prejazdu nielen trolejbusov ale aj velkeho poctu kamionov a nakladnych vozidiel? Vyborne pani inzinieri...a verte tomu ze vodici na to ocividne seru ci po tom prejdu alebo nie....vodici trolejbusov nevynimajuc..
Reakcia na: Vladimír #11850:
Aj to povedie k stavu ked DPMZ nebude mat koho vozit. Stupajuce predaje aut, snaha ich za akychkolvek okolnosti predat naozaj rôznymi spôsobmi, napriklad uz neplatením na 2 roky a rôznymi spôsobmi splatok, dovedie ludi k tomu ze to budu riesit jeho kupou. Uz teraz pripada na rodinu niekedy viac ako jedno auto a oni si toto dovolia. Co to bude mat za vyznam na 40 minutovy interval. Kde som v Zilinskej lehote ked mam mat v meste takyto interval? Ja som prestal vyuzivat MHD a nie kvôli tomu ze mam pohodlny zadok a idem autom ale kvôli tomu ako sa sprava DPMZ k cestujucim. Clovek aj pesobusom prejde z kazdeho kuta Ziliny do 40 minut. Mne trva cesta so Soliniek pesi k Celulozke cca 30- 35 min. A to je cez celu Zilinu...a to na Solinkach byvam blizsie k Metru....Je to jednoducho na zaplakanie...
Vladimir vyborne...Tfuj!!!!
Reakcia na: Vladimír #11850:
40 minút aj to je optimizmus, ja by som L.13 nenazýval ako spojenie dvoch najväčších sídlisiek. Ja som z Vlčiniec a ja mám spojenie so sídliskom Solinky asi 4 spoje cez pracovný den a 5 spojov v čase 23-5 hod. Podľa mňa to nie je 40 min, je to interval 0/víkend. Však táto linka obsahuje len 2/5 zastávok na Vlčincoch. V prešove je to každých 10 min...

Vlčince 1,4, väčšia časť Vlčiniec 2 má viac obyvateľov aj cestujúcich ako Vlčince 3, a časť ľudí z Vlčiniec 2. Prečo väčšina nemá spojenie so Solinkami a Hlinami a menšina má? Sme menej cenní, ked cez víkend nepocestujeme na Hliny a Solinky a cez týždeň nepocestujeme na Solinky? Nad týmto by mohol tiež niekto uvažovať.
Len ma tak napadlo, že v Prešove spája trolejbus dve najväčšie sídliská v nedeľu dopoludnia v pravidelnom intervale 10 minút. Počtom obyvateľov podobná Žilina sa dopracovala na interval 40 min.
Reakcia na: Valec #11847:
V tom prípade sa ospravedlňujem. Akosi som to prehliadol. Takže cez Hliny prejde trolejbus raz za 40 minút. Tfuj!

A ja blbec som považoval 20minútovku za dopravnú vraždu... ?
Inak, neviem či ste si všimli, ale v Správe pre MsZ v zozname autobusov chýbajú vozidlá čísel 34, 44, 60, 62, 63, 76, 80, 86, 90 a 105. Že by to bolo tých tohtoročných 10 kusov?
Reakcia na: Vladimír #11846:
Žial aj linka 13.

Od 12.05.2007 bude zmena intervalu na trolejbusových linkách v sobotu a nedeľu:
Linky č. 4,14 - zmena z 20 min. na 30 min.
Linky č. 6,16 - zmena z 30 min. na 40 min.
Linky č. 3,13 - zmena iba v nedeľu z 20 min. na 40 min. do 13:00 hod.

Cestovné poriadky sa budú preliepať 10.,11.5.2007. Zakúpiť na predajných miestach nové cestovné poriadky bude možné od 10.5.2007

http://www.dpmz.sk/Stranky/Zmeny.php
Reakcia na: Kvacalova23 #11843:
NKTD zriedila počet liniek s tým, že na zvyšných a novozavedených priniesla zahustenie intervalov medzi spojmi. Nadchádzajúca zmena však len kruto kreše intervaly na existujúcich linkách.

Prestupy môžu byť aj pri 60min. intervaloch, pokiaľ sú zložené dobre. Ale intervaly musia byť "kompatibilné". Ak má jedna linka interval 20 min., druhá 30 min. a ďalšia zase 40 min. ZABUDNI na náväznosti pri prestupoch.

To s tými Hlinami som nepochopil. L3 predsa cez Hliny neprechádza a L13 sa predsa neobmedzuje.
Reakcia na: petter #11844:
Ja osobne radšej vsádzam na väčší výkon motora a kašlem na rozmiestnenie. ?
Reakcia na: Pišta #11812:
Súhlasím, Karosy boli vhodnejšie.
Jedna otázka, keď už sa znížilo počet spojov cez víkend, tak aká je pravdepodobnosť že niekto bude cestovať medzi sídliskami?

Ak bola NKTD nastavená na prestup, tak som teraz zvedavý, ako bude fungovať prestupová tarifa pri 30-40 minútovom intervale. Už snáď nikto nebude cestovať medzi sídliskami, lebo by to mal "veľmi výhodné" už len pešo by tam bol rýchlejšie, ako čakať na prestup.

Ešte by bolo potrebné sa zamyslieť nad tým že pre obyvateľov Hlín, v čase do 13,00 v nedeľu je interval 40 minút. L.2 , L.7 , L.1 nechodí, sú odkázaní len na jediný spoj, nie je to trošku diskriminácia? Skoro porovnateľne má spojenie v danom čase Považský Chlmec, Trnové, Bytčica, Brodno, Zástranie kde sa interval blíži blíži k porovnaniu s týmito dedinkami, a je to porovnateľné? To asi ťažko.
Keby sa používali klbáky výlučne na posilové linky a sólo trolejbusy na linky s celodenným intervalom 15 alebo 12min tak by neboli tie intervaly taká hrôza. Celotýždenné linky by obsluhovali malé trolejbusy a posilové klbáky. Aby na celotýždenných mohol by menší interval a posilové podľa potreby.
Reakcia na: Jozef #11840:
Ako človek pracujúci v oblasti ekonomiky predsa vieš, že DP nemôže nakupovať nové trolejbusy za desiatky miliónov len preto, aby lahodili oku cestujúcich. Navyše ak 70% z nich nerozoznáva autobus a trolejbus.
Reakcia na: Valec #11834:
V predvolebnom období sám Harman spomínal, že v Žiline premávajú výbehové typy trolejbusov a Juraj mal naplánované na tento rok nákup nových nízkopodlažných trolejbusov. Tak sa pýtam cez moje čiernobiele videnie či si skutočne Žilina nezaslúži v tomto roku aspoň dva nové nízkopodlažné trolejbusy. Ide aj o to, ako písal Papyr v prípade Prešova v príspevku #11838, keď ľudia videli nové Citelisy, tak hanili "výbehové" trolejbusy. Nebude situácia obdobná aj v Žiline? Alebo sa bude čakať až na doraz, a potom ďalší nový riaditeľ napíše, že sa obnova zanedbala v minulých rokoch? Obdobne ako v predloženej správe na MZ, že GO trolejbusov sa začali až ...
O tom, prečo sa nakupovať trolejbusy v tomto roku nebudú, sme sa rozprávali na stretnutí u pána riaditeľa Ing. Igora Gubalu, navyše včera som dostal od neho e-mail. kde sú uvedené všetky odpovede na moje otázky, ktoré som poslal do diskusnej relácie v TV Patriot, vrátane tejto. Aj keď je vysvetlenie dostačujúce, stále sú u mňa niektoré nezodpovedané otázky, ktoré som uviedol na začiatku.
Reakcia na: S499.1023 #11830:
Pokial by si mal prevadzkovat MHD bez dotacii na komercnej baze, jazdili by marsrutky 😃 Ozaj, ako to, ze tam este nejazdia?

Re #11824 Juraj: No toto, co sa stalo s tymi vikendovymi linkami, to je jednoznacne cierne. To nikto nespochybnuje. Aj u mna osobne to vyvolalo prudke trieskanie dlanou do cela. Na druhej strane, ani Tvoje tahy neboli vzdy len biele. Ale ako si tak spominam, za Tvojej ery Jozef hovoril o meste i o podniku vyhradne kladne, dnes o oboch hovori vyhradne zaporne. Myslim, ze na to Igor poukazuje tym ciernobielym videnim.

Re #11826 ospik: Takisto by som si dovolil sa ta opytat, ako dlho uz pouzivas MHD len v pripadoch tazkych tasiek a dalsich faktorov znemoznujucich pesochod? A co ta donutilo MHD pouzivat iba tak zriedka, co by si zmenil, ak by ta mala MHD nalakat naspat?

Re #11817 Pista: A to su dohady alebo fakty, ze sa bude opat zavadzat linka 5? Aj za predpokladu, ze su to fakty - ked uz takto blbo okresali vikendove 3 a 13, mali tu 5-ku zaviest zaroven s touto zmenou. Tu ale asi vazne ide o znizovanie vzkm. Sudruhovia asi setria, nech to stoji, co to stoji 🙂
Reakcia na: VLK #11810:
To iste bolo v Presove. V rokoch 2002-05 sa nekupil ani jeden trolejbus, kupilo sa vsak 17 autobusov, z toho 12 nizkopodlaznych. Ludia si chvalili autobusy a hanili trolejbusy, dopravaci kafrali na to, ze autobusy su same novucicke a trolejbusy uz -nastrocne, soferi vymyslali famy, ze SADka chce kupit presovsku MHD a trolejbusy zrusit a ze to uz je priprava na to... a teraz sa karta obratila a DP nakupuje zas LEN trolejbusy.

A sucasny direktor DPMZ, predtym agent s teplou vodou, urcite ekonom nie je, aspon nie taky, co by videl za roh. Ak by myslel ekonomicky, okamzite vytvori kostru trolejovych liniek okraj-centrum-okraj, zrusi NKTD a mesacniky zlavni na polovicu. (Ak este vobec v ponuke su.)
Reakcia na: 4444 #11814:
40-minutovy interval - okrem toho, ze je na skoro 100-tisicove mesto ubohy - nepatri medzi taktove intervaly. Neopakuje sa kazdu hodinu, ale kazde dve.
A propos, kolko moze trvat pesia cesta zo Soliniek do centra? Napriklad z Centralnej na Bulvar, resp. Sturovo namestie? Mne sa zda, ze hadam aj menej ako 40 minut, ak mam zdrave nohy.
Reakcia na: PeterC #11808:
Tvoj prispevok ma velku vypovednu hodnotu. Teda traja zo styroch clenov rodiny (okrem mensej ratolesti) ste prestali pravidelne pouzivat MHD. Mozem sa opytat, kolki ste tak ucinili este pred poslednymi komunalnymi volbami?
Reakcia na: Jozef #11800:
"Navyše s obnovou trolejbusového parku začali v Bratislave a Prešove, ale v Žiline sa v budúcich rokoch vôbec neuvažuje s nákupom nových vozidiel. Cestujúci v Žiline si nové vozidlá nezaslúžia?"

Bratislava nezacala s obnovou trolejbusoveho parku. Urobili si sotohrackarsku ostrovnu siet, na ktorej nie je ani len uzavrety okruh, takze si tie 25Tr s dieselom kupit museli. Inde az na vynimocne pripady nejazdia. A linka z Dlhych dielov na elektricku bola doteraz autobusova, takze tie 25 Tr su v podstate obnovou autobusoveho parku. Na doterajsie trolejbusove linky nic nove nasadene nebolo.

V Presove sa sice 24 a 25 Tr kupili, ale uvedom si, ze pred ich prichodom sa tam za 14 rokov (1992-2005) kupilo 9 trolejbusov, z toho posledne 4 roky ziaden! Zilina za rovnake obdobie kupila 43 trolejbusov! Pritom vypravu mame porovnatelnu - ZA 30, PO 26 (+2 v noci) trolejbusov.

A otazka neznie, ci si zilinski cestujuci nezasluzia nove vozidla, ale ci na to mesto, potazmo DPMZ ma peniaze. Pocul som rozne famy o tom, ze Zilina ma po urcitom 16-rocnom obdobi urcite dlhy. A samozrejme, druha otazka je, ci je to skutocne nutne, ked je v Ziline najnizsi priemerny vek trolejbusov na Slovensku. Nestaci opravit a ocistit tie sucasne?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.