Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #11800:
"Navyše s obnovou trolejbusového parku začali v Bratislave a Prešove, ale v Žiline sa v budúcich rokoch vôbec neuvažuje s nákupom nových vozidiel."

Len pre informáciu, v BA sa s obnovou (mimo GO) ešte nezačalo, nové trolejbusy boli (a budú) určené pre trať na Dlhé diely. V Prešove sa novými vozidlami nahrádzajú staršie z rokov 1988 - 1992. V Žiline jazdia trolejbusy od roku 1994 (kĺbové až od roku 1995) a tak nechápem, prečo stále nariekaš za tým, že v najbližších rokoch (koľko presne to je?) sa nové kupovať nebudú. Nie teda, že by som ich Žiline nedoprial, ale pri súčasnej finančnej i odbornej mizérii zatiaľ vystačia aj generálky.

Re #11810 VLK: Ibaže vo vozidlovom parku autobusov stále nájdeme vozidlá aj z roku 1987 (tie už hádam tento rok pôjdu). Navyše trolejbusy majú dlhšiu životnosť. Keď si pozriem tie tabuľky, čo boli v správe pre MsZ, tak po životnosti rošeráckych GO by mali nastúpiť nové vozidlá.

Re #11814 4444: Na prvom (a zrejme aj poslednom) stretnutí s p. Gubalom sme okrem iného položili aj otázku, ako chce do budúcnosti zvýšiť počet cestujúcich. Vtedy nám odpovedal, že ešte nevie, ale keďže počas šéfovania v teplárni sa mu podarilo zapezpečiť toľko nových zákazníkov že im nestíhali robiť prípojky, tak že na akýsi spôsob príde.
Ako tak vidím (keďže naše ubytovacie zariadenie má vlastnú kotolňu), zrejme žilinčanom počas nocí netečie teplá voda, lebo však kvôli tým pár ľudom, čo si ju v noci púšťajú nebudú predsa kúriť pre celú Žilinu.

Re #11832 Vladimír: Tak, tak. Ako hovoríš. Ak DP počas víkendu zruší cca 85 spojov a ak bolo v každom z nich len cca 10 cestujúcich (predpokladám, že v priemere aj viac), tak sa DP pripraví len za jeden víkend o 850 cestujúcich. Ale však ak sa chce niekto silou mocou učiť na vlastných chybách...

Re #11833 Vladimír: K tomuto len jedna vecička z koncepčného materiálu BID: Jeho
zavedenie prinesie podľa skúseností v mestách v okolitých krajinách nasledovné výhody: Cestujúcim po stránke dopravnej pravidelný interval: 3, 4, 5, 6, 7-8, 10, 12, 15, 20, 30, 60, 120, 240 minút, zapamätateľné odchody zo zastávok.
...a už vôbec nehovoriac o druhotných psychologických efektoch, ktoré zasiahnú DP ako bumerang. Napríklad taká skutočnosť, že cestujúci si už napr. na L3 nebude pamätať len tri odchody v hodine, ktoré platia od rána do večera, ale že bude musieť ešte vyhodnocovať, či ide cestovať v párnu hodinu alebo nepárnu hodinu (40min. interval nie je deliteľom čísla 60, a teda sa odchody opakujú v nie hodinovom ale dvojhodinovom cykle) a dopoludnia navyše či je sobota alebo nedeľa.
Reakcia na: Pišta #11821:
V doprave môžeme do istého momentu uplatňovať ekonomické riešenie, ale je bod dna, pod ktorý už nie je vhodné klesnúť z dopravne PSYCHOLOGICKÉHO hľadiska.

Odpoviem Ti inak... Skutočne sa na L3 v nedeľu dopoludnia viezlo max. 10 ľudí na spoj? Oukej... Opýtam sa - koľko ľudí sa bude po osekaní intervalu na polovicu týmito spojmi voziť po novom? Automaticky 20? Nie, nie... veru nie... To tak možno funguje v teoretickej matematike, ale nie v reálnej doprave (ak predsa, tak krátkodobo). Tých ľudí tam bude v IDEÁLNOM prípade práve tak 10 ako pred zmenou, možno však ešte menej. A kde budú tí zvyšní? To je už jedno, ale rozhodne nebudú v MHD...

Á vo to tady de...
Reakcia na: Kvacalova23 #11828:
Idiocia je hlavne v uberaní vzkm ako takom. MHD nie je pre mesto zárobková činnosť ale má zabezpečovať nejaké prepravné potreby obyvateľstva. Takáto redukcia prinesie ďalší odliv cestujúcich aj z "kladivových" spojov, ktorí sa z väčšej časti už nikdy do MHD nevrátia.
Pokiaľ by sa mali prevádzkovať len plne vyťažené spoje, môže sa MHD prevádzkovať bez dotácií na komerčnej báze.
Reakcia na: Kvacalova23 #11828:
Muuuuudro si to napisal.......
ospik: dakujem!!!
Reakcia na: frenky #11827:
No povedz odkiaľ by si ubral ty? Pokiaľ sa znížili vozokilometre tak odniekiaľ sa ubrať muselo. Podľa mňa DPMŽ rozhodol správne, že ubral z víkendov. Toto je výstraha, treba niečo robiť preto aby sa už v budúcnosti nemuselo uberať počet spojov.
Kde by som mohol potriast rukou tomu cloveku, ktory vymyslel tu "vikendovu idiotinu"?? ?
Juraj, oneskorene sa pridávam aj ja ku gratulácii, prajem všetko dobré, mnoho úspechov radostí.


RE:MHD, tie víkendové intervaly, škoda sa fakt vyjadrovať, ja osobne MHD využívam už len ak naozaj mám ťažké tašky a pod. Ináč pešobus. Asi to zavrú doraz. ?
Reakcia na: Juraj #11824:
Toto je čierne, ale to hádam vidí každý. Ja však trvám na tom ,že s politickou príslušnosťou vedenia mesta a DP to nemá čo do činenia, to má súvislosť s odbornosťou, diletantstvom a korupciou, žáááno?
Reakcia na: S499.1023 #11823:
Co si to pisal o ciernobielom Jozefovom videni? Tak a toto je teda cierne alebo biele?
Reakcia na: Vladimír #11815:
No fuj. Pokus o likvidáciu MHD v ZA?
Reakcia na: Pišta #11821:
Keby sa používali klbáky výlučne na posilové linky a sólo trolejbusy na linky s celodenným intervalom 15 alebo 12min tak by neboli tie intervaly taká hrôza. Celotýždenné linky by obsluhovali malé trolejbusy a posilové klbáky. Aby na celotýždenných mohol by menší interval a posilové podľa potreby.
Reakcia na: Vladimír #11819:
v nedeľu sa na spomínanej linke do obeda viezlo max 10 ľudí... Bola to len otázka času...A navyše ide leto, kedy bude ešte menej cestujúcich.... V nedeľu do obeda využívali spoje hlavne veriaci. Teraz má každé sídlisko svoj kostol a tak nie je potreba cestovať za bohoslužbami do centra.
Tie prestupy mrzia aj mňa.... Žilina je malé mesto - to je fakt, degradovanie o úroveň nižšie by bolo zaviesť nástup prednými dverami.... Obyvateľom sídliska sa v podstate nič vážne nestane... ak doteraz bol interval 4/14 10 min, tak teraz bude 15 min. A to zasa nie je až taká hrôza. Horšie to je v smere s centra, kde treba pobehovať zo strany na stranu a hľadať čo , kde, kedy a kam..... Tam to je skutočne zlé....
Reakcia na: Pišta #11817:
Ja by som ani nepovedal že je to kvôli tomu, že sa počíta s obnovením L.5, ale bodaj by si mal pravdu. Ja si skôr myslím že to bude poklesom cestujúcich, z toho vyplýva zníženie vozokilometrov. A pokiaľ sa má zavádzať L.5 to nie je víťaztvo, ale len krok dopredu. Je potrebné viac priamych spojení medzi sídliskami. Ale ak sa podarí obnoviť L.5 tak to môžme hodnotiť ako pozitívum.
Reakcia na: Pišta #11817:

1. Ak sa na "novinky" v mestskej dopravy pozriem už ako laik, vidím, že nové intervaly degradujú úroveň žilinskej MHD na malomesto. Ako chcú lákať ľudí do trolejbusov, keď na L3 drbnú 40min. interval v nedeľu dopoludnia? Veď ak mne nie je systém schopný v dennom čase na nosnej linke pristaviť trolejbus za menej ako 40 minút, tak sa vôbec na túto linku nebudem spoliehať. A ak sa naučím žiť bez linky 3 v nedeľu, čoskoro mi ju nebude treba ani v ostatné dni. Čo potom? Začnú redukcie dopravy aj cez týždeň?

2. Pri pohľade z dopraváckej stránky sa nedá nevidieť absolútna nesystémovosť týchto zmien. Kým doteraz národ hromžil na prestupy ako také, vždy bolo ešte vecou šikovnosti grafikonistu vymyslieť náväznosti tak, aby prestupy boleli čo najmenej. Napríklad dnes je CP pekne spravený tak, že cez víkendy na každú L13, ktorá príde od Soliniek a Veľkého Dielu, na Fatranskej o 4 min. naväzuje L14 smerom na Sv. Cyrila a Metoda a k plavárni. Umožnilo to previazanie dvoch 20min. intervalov. Ale teraz, keď bude mať L13 20min. interval a L14 30min. interval, CHCEM VIDIEŤ ako tam tú náväznosť spravia. Ja to poviem rovno - NIJAKO. Lebo skladať dohromady 20- a 30min. interval akosi od prírody NEJDE. Čiže cestujúci ma nielen prestup, nielen osekaný interval, ale ešte aj potom čo na Fatranskej vystúpi, zistí, že ak chce ísť napr. na Poštovú, tak musí za prestupom čakať. Takže má ďalší dôvod, prečo nabudúce nepoužiť MHD...

...čo povedie k jej ďalšej strate, ďalšiemu jej obmedzeniu, ďalšiemu odlivu cestujúcich, ďalšej strate, ďalšiemu obmedzeniu...

?
Od 12.05.2007 bude zmena intervalu na trolejbusových linkách v sobotu a nedeľu:
Linky č. 4,14 - zmena z 20 min. na 30 min.
Linky č. 6,16 - zmena z 30 min. na 40 min.
Linky č. 3,13 - zmena iba v nedeľu z 20 min. na 40 min. do 13:00 hod.

=> Takto to vyzerá po zavedení NKTD, 3 600 000 minulosť, 3 400 000 realita? 3 200 000 za 1 rok? 2 500 000 nedohľadne? 2 000 000 za 5 rokov? Za 5 rokov bede mať DPMŽ 5 liniek? Mnoho ľudí od 21.1.2007 prestáva cestovať. Stav už je alarmujúci, preto by bolo potrebné obnoviť priame spojenia medzi sídliskami cez centrum. Relácia Mesto v TV Patriot mohla vedenie upozorniť na nedostatky. Bolo by vhodné konať, kým MHD sa stane minulosťou.
Reakcia na: S499.1023 #11813:
Jozef netriedi, konštatuje.

K novým intervalom.... Ak je pravda, že pribudne L5 , tak úplne chápem toto okresanie.... Kapacitu by mala nahradiť práve ona.... Podľa mňa mali na Hájiku ponechať v so a ne len linku 6 v 20 min intervale. L16 je v tomto momente na nič. Predpokladám, že o pár dní bude zverejnená redukcia v autobusovej doprave....
Tak teda čakal som čokoľvek ale takúto kravinu vôbec. Úprimne vás ľutujem. Cca rok po tom čo vám posrali dopravu tak aj intervaly, čo viac môžete chcieť. To už teda ozaj zírám. ?
Reakcia na: 4444 #11814:
Uff, tak toto je už veľa aj na mňa. Bál som sa, že zvíťazí populizmus a že sa linky začnú znova štiepiť a interval na jednotlivých linkách budú tým pádom dlhšie. Ale že niekto SIAHNE ešte v rámci SÚČASNÝCH liniek na súčasné intervaly medzi spojmi, tak to je skrátka neuveriteľné.

Na toto odo mňa nikto odborné dopravácke argumenty žiadať nemusí. Štyridsaťminútový interval na nosnej linke je ATAK na použiteľnosť MHD.

Zdá sa, že niekto chce vyštvať z MHD aj zvyšných cestujúcich, ktorí odporujú a nechcú si nájsť iný spôsob dopravy ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement